SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem

Kör med Samsung, jag själv använder en Galaxy Gear S3 Frontier och tjejen en mindre Galaxy Watch 3.
Tycker att de är de bästa formaten och utseende de gjort på sina smart watches.

Men att de tog bort den den yttre roterande ringen som kontroll på de nya klockorna är en deal-breaker för mig blir ingen mer Samsung om de inte tar tillbaka den.

Permalänk
Medlem

Hade inte SweKlockers varit ett bättre namn på tråden

Permalänk
Medlem

SWC Bunker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Hade inte SweKlockers varit ett bättre namn på tråden

Tråden heter: Vad har ni för klocka på er arm?
Tråden är över 15 år gammal.
OnT: Tissot Seastar, ibland Certina DS Podium.

Permalänk

Mobvoi Ticwatch Pro 3 Ultra

Permalänk
Medlem

Tissot Titanum

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Jag har en Longines Master L2.665.4.78.3. Lagom med krimskrams.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

En Casio W-217H, en lite modernare tolkning av gamla F-91W med orange bakgrundsljus och lite större display.
Övriga funktioner är desamma.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Apple Watch 6 44mm med en Sportloop.
Händig liten manick. Kan snabbt se vädret, betala vid kassan, ta fram timer vid matlagning, logga träning mm.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Galaxy Watch 4 44mm BT. Bra mycket bättre än Galaxy Active 1 jag hade innan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Garmin Venu 2, har allt jag behöver. Lite extra träningsfunktioner, golf och betalning

Permalänk
Medlem

Brukade ha en Casio, som "terroristklockan" F-91W men i silver, och i nyproduktion ("retro"...). Tyvärr är den nytillverkade inte gjord i metall utan i metalliserad plast, så armbandsfästet gick av.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Polar Vantage M

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Trä och mekanik!

Har hittat min underbara klocka som jag ska hämta ut idag!
Fick leta ett tag innan jag hittade rätt!

Alienwork IK Wood Automatisk Klocka
https://m.media-amazon.com/images/I/71IMsn5eqiL._AC_SY741_.jp...

Permalänk
Lego Master

Galaxy Watch5 Pro. Bättre än min gamla Gear S3 Frontier.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GPT:

Har hittat min underbara klocka som jag ska hämta ut idag!
Fick leta ett tag innan jag hittade rätt!

Alienwork IK Wood Automatisk Klocka
https://m.media-amazon.com/images/I/71IMsn5eqiL._AC_SY741_.jp...

Den där var riktigt nice! Bra val!
Ska bli kul att höra vad du tycker om den när du använt den ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GPT:

Har hittat min underbara klocka som jag ska hämta ut idag!
Fick leta ett tag innan jag hittade rätt!

Alienwork IK Wood Automatisk Klocka
https://m.media-amazon.com/images/I/71IMsn5eqiL._AC_SY741_.jp...

Wow vilken klocka... Otroligt fin och unik

Permalänk
Medlem

Ja, jag har haft en mekanisk klocka förut i några år och älskar känslan, kul också när folk blir nyfikna.

Men jag kände att jag ville ha något annat men visste inte vad, sen så bara ramlade jag över Alienwork träklockan, så kul, kände direkt att jag hittat min klocka. Kul när det blir rätt. Här är länken för den som vill se fler bilder:

https://www.amazon.se/Alienwork-Automatisk-Klocka-Tr%C3%A4-Ar...

PS. Nu fick jag till bildinlägg

PPS. Finns jätte mycket finna och både billiga och dyra mekaniska klockor, för den som vill köra på det, både armband och med kedja i fickan. Har haft både och, när jag körde med fickur så kände jag mig lite som om ja kom från förra sekelskiftet ibland, kul det också. Barn älskar när de ser att saker snurrar och rör sig. De är ganska enkla att öppna upp och pilla i, dock inte så lätt att få dem att funka igen om de är billiga, mycket små pyssel

Permalänk
Medlem

Förtillfället är en trevlig Seiko 5 min daily driver men planerar att införskaffa en Tissot PRX powermatic om inte allt för länge.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk

Huawei watch 3 lte
Främst för de många olika träningsprogrammen

- DrAg00nEn

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Keeper of the Bamse

Köpte min första lite dyrare klocka för ett tag sen, en Omega Seamaster 300M:

Men! Jag råkade springa in på klockmaster igår och tittade på en (ja eller, två...) Grand Seikos,

Vänster är en SBGA465G med Spring Drive, och höger är en SBGH277G med hi-beat.

Är det någon som sitter på Grand Seiko och har lite input?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Är det någon som sitter på Grand Seiko och har lite input?

Har ingen själv men är väldigt intresserad av klockorna de erbjuder.

Spring drive klockorna använder en traditionell fjäder för att driva klockan men balanshjulet och "escapementen" (kan inte termen på svenska hehe) är utbytta mot en magnet och en kvartskristall vilket leder till att du får precisionen och "mjukheten" i sekundvisaren (den glider fram istället för att ticka) som en kvartsklocka har men fortfarande en stor del av urverket är fortfarande mekaniskt.
Helt enkelt: hatar man att ställa om klockan nån gång i veckan / månaden så är väl spring drive perfekt men enligt mig är de svåra att rekomendera då man lika gärna kan skaffa en vanlig kvartsklocka vid det laget.

High beat urverken är också väldigt fina och precisa pågrund av hur snabbt de tickar (därav namnet) och jag hade personligen hellre skaffat en sådan än en spring drive då de är mer traditionella automatiska urverk.

Ett problem med Grand Seiko som man dock inte får missa är att de producerar inte reservdelar till klockor som är äldre än 10 år, minns inte om det är 10 år från lansering eller 10 år från produktionsstopp men oavsett vad så är det alldeles för kort tid för så dyra och fina klockor.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk

Galaxy Watch 4 Classic. Armbandet är inte i original, utan ett extra långt i tyg. Originalet var gummi, vilket jag inte gillar. Dessutom för kort för min stora handled.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk

Apple Watch 4 tills jag var med om en olycka i sommras så nu ligger den helt sönderrepad i byrålådan...

Men blir kanske en ny Apple Watch till julen.

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Medlem

Till vardags en Garmin Fenix 6x Saphire och till fest en Certina DS Podium som jag fick i morgongåva av min fru.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Plantwear wooden watches

Visa signatur

Laptop | Legion 7 32GB 3080 RTX Ryzen 9
Desktop | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Intel Core i7 8700K | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | Palit GeForce GTX 1080 Ti Jetstream 11GB | Samsung 970 Evo | Samsung 850 pro 256 GB | WD Green 2 TB | Corsair RM750 750W | LG 27GL850-B | ASUS VG248QE

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av icogniito:

Har ingen själv men är väldigt intresserad av klockorna de erbjuder.

Spring drive klockorna använder en traditionell fjäder för att driva klockan men balanshjulet och "escapementen" (kan inte termen på svenska hehe) är utbytta mot en magnet och en kvartskristall vilket leder till att du får precisionen och "mjukheten" i sekundvisaren (den glider fram istället för att ticka) som en kvartsklocka har men fortfarande en stor del av urverket är fortfarande mekaniskt.
Helt enkelt: hatar man att ställa om klockan nån gång i veckan / månaden så är väl spring drive perfekt men enligt mig är de svåra att rekomendera då man lika gärna kan skaffa en vanlig kvartsklocka vid det laget.

High beat urverken är också väldigt fina och precisa pågrund av hur snabbt de tickar (därav namnet) och jag hade personligen hellre skaffat en sådan än en spring drive då de är mer traditionella automatiska urverk.

Ett problem med Grand Seiko som man dock inte får missa är att de producerar inte reservdelar till klockor som är äldre än 10 år, minns inte om det är 10 år från lansering eller 10 år från produktionsstopp men oavsett vad så är det alldeles för kort tid för så dyra och fina klockor.

Tack för input! Det var ju väldigt avskräckande att det inte går att få tag på reservdelar? Kan ju omöjligen vara så för t.ex. Omega och Breitling.

Jag var redan mer inne på hi-beat-modellen då den har lite mer "ren" urtavla. Den med spring drive har en konstig typ textur som ser lite mjölkig ut.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Huawei Watch GT

Haft den i tre år men knappt använt den de sista två åren. Märkte att jag har nickelallergi tack vare den!
Bra larm iaf om man vill vakna lugnare utan ett irriterande ljud som tjuter.
Batteritiden kan jag inte klaga på heller. Men hade varit nice att ha kunnat haft den och lurar om man är ute och går/cyklar så man slipper ta med telefonen. Fast då blir batteritiden lidande.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Tack för input! Det var ju väldigt avskräckande att det inte går att få tag på reservdelar? Kan ju omöjligen vara så för t.ex. Omega och Breitling.

Jag var redan mer inne på hi-beat-modellen då den har lite mer "ren" urtavla. Den med spring drive har en konstig typ textur som ser lite mjölkig ut.

Så länge ett visst urverk fortsätter användas i andra klockor så är ju problemet mindre då det är där man brukar behöva göra byten men så fort ett urverk slutar användas i nya modeller kan det ju bli ett problem. Jag känner inte till något annat ”premium” märke som har samma policy.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Köpte min första lite dyrare klocka för ett tag sen, en Omega Seamaster 300M:
https://i.imgur.com/u2W0lIO.png

Men! Jag råkade springa in på klockmaster igår och tittade på en (ja eller, två...) Grand Seikos,
https://i.imgur.com/FQPPgcI.jpg

Vänster är en SBGA465G med Spring Drive, och höger är en SBGH277G med hi-beat.

Är det någon som sitter på Grand Seiko och har lite input?

Du borde kika på sbga211g eller "snowflake" som den kallas. Kör också spring-drive och enligt mig en av de snyggaste klockorna som finns. För övrigt tilltalar dualiteten av gammalt och nytt hos spring-drive mig väldigt mycket, och så är det coolt med en helt smooth sekundvisare.

Själv kör jag en Longines 50-talare idag.

Brukar varva med en seamaster 30, eller tissot
Seastar

Gillar 50-60-tal