Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Microsoft Surface kan bredda till gaming

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Surface kan bredda till gaming

Microsofts bärbara arbetshästar kan få nytt fokus. Enligt dokument som letat sig ut på nätet planeras en ny version avsedd för spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan bli trevligt, hoppas de lyckas bättre med thermals än de gjort på andra surfacemodeller bara.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

om dom lyckas få pli på kylningen så är detta lätt något som kan få mig iallafall att överge lenovo hoppas innerligt att dom lyckas om dom väljer att släppa en gaming enhet.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Snusfri

Om den behåller samma estetiska utseende så absolut.

Är så oerhört less på dagens "gaming laptops" med utseende som platsar mer i en Fast and Furious film från 2000 än på ett skrivbord eller liknande.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Surface's design är ju ganska kontorsvänlig så det hade ju varit välkommet.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Om den behåller samma estetiska utseende så absolut.

Är så oerhört less på dagens "gaming laptops" med utseende som platsar mer i en Fast and Furious film från 2000 än på ett skrivbord eller liknande.

De flesta gaminglaptops är väl rätt sobert designade idag?

Åtminstone de du hittar på elgiganten, som exempel
https://www.elgiganten.se/gaming/gaming-pc/gaming-laptop

Hade hållt med din kommentar för 12 år sedan.

Permalänk
Medlem

Som andra sagt så är ju inte MS laptops direkt kända för bra kylning, men kanske ännu mer relevant så brukar de bygga på gamla generationer av hårdvara

Kommer ihåg när studio(?) släpptes med två år gamla processorer och grafikkort. Så denna serie kanske släpps med geforce 3000 och intel 11/12-serien nästa år, inte så upphetsande…

Brukar vara fin hårdvara dock, ska bli kul att se vad de lyckas med

Permalänk
Medlem

Kanske med Xbox brand?

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

De flesta gaminglaptops är väl rätt sobert designade idag?

Åtminstone de du hittar på elgiganten, som exempel
https://www.elgiganten.se/gaming/gaming-pc/gaming-laptop

Hade hållt med din kommentar för 12 år sedan.

Problemet skulle jag dock säga är att de inte alls spelar i samma liga som Surface, XPS, MacBook etc när det kommer till toleranser, touch & feel, byggkvalitet och överlag premium-/kvalitetskänsla.

Jag har precis köpt en Dell XPS just av den anledningen. Prestandamässigt hade jag fått mer för pengarna med en gaminglaptop, men jag bryr mig mycket om ovanstående (fåfäng javisst). Därför går de bort för mig (sen spelade skärm in en del också). Kan tillägga att jag studerar industridesign så jag är väl inte en snittanvändare i denna fråga direkt.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Kan bli trevligt, hoppas de lyckas bättre med thermals än de gjort på andra surfacemodeller bara.

Håller med. Jag sitter med en Surface Laptop 4 just nu och fläktsystemet är horribelt. Kör M1 Air hemma och det är verkligen otroligt vilken skillnad det är, fast de kostar typ lika mycket pengar.

Har aldrig upplevt problem med fläktljud på t.ex. Lenovo Thinkpads. Nu snackar vi inte om att jag sitter och spelar på min Surface, den låter bara allmänt högljutt och ofta.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PlogarN97:

De flesta gaminglaptops är väl rätt sobert designade idag?

Åtminstone de du hittar på elgiganten, som exempel
https://www.elgiganten.se/gaming/gaming-pc/gaming-laptop

Hade hållt med din kommentar för 12 år sedan.

Nästan alla i din länk är ju löjligt "gejmiga". Har själv en Legion 5 Pro men jag skulle aldrig komma på tanken att använda den runt folk

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Nästan alla i din länk är ju löjligt "gejmiga". Har själv en Legion 5 Pro men jag skulle aldrig komma på tanken att använda den runt folk

Jobbigt att behöva skämmas för sin dator.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jobbigt att behöva skämmas för sin dator.

Fast… När man är 40 är det pinsamt att plocka upp en julgran med stealthplansdesign på flyplatsen.

Ungifär som att ha kläder som unga klär sig i när man är deras föräldrar.

Men alla har sin smak.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Kul! Jag kör en Surface Laptop Studio som funkar bra till lättare gaming, fläktarna flåsar på en del såklart men det är ett relativt "behagligt" ljud. Dock så får dom gärna ändra så att den har utblåsen bakåt istället för på sidorna om det är ännu varmare komponenter som ska in.
Vi vanligt användande är den för det mesta ljudlös.

Permalänk
Skrivet av anon201296:

Nästan alla i din länk är ju löjligt "gejmiga". Har själv en Legion 5 Pro men jag skulle aldrig komma på tanken att använda den runt folk

Har också en legion 5 pro och känner exakt likadant. Använder i så fall tjejens xps.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Nästan alla i din länk är ju löjligt "gejmiga". Har själv en Legion 5 Pro men jag skulle aldrig komma på tanken att använda den runt folk

Skrivet av serverfel:

Fast… När man är 40 är det pinsamt att plocka upp en julgran med stealthplansdesign på flyplatsen.

Ungifär som att ha kläder som unga klär sig i när man är deras föräldrar.

Men alla har sin smak.

Pratar vi alltså om den här datorn?
https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/legion-laptops/legion-5-...

Förstår inte riktigt vad det utmärkade är? Ser ju ut som vilken modern "ultrabook"/"macbook"-designad dator som helst, möjligen något tjockare. Är det LED-belysningen ni hakar upp er på? Är väl bara att stänga av den eller köra på vit färg.

Det var länge sedan den genomsnittliga gaminglaptopen såg ut typ såhär

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PlogarN97:

Pratar vi alltså om den här datorn?
https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/legion-laptops/legion-5-...

Förstår inte riktigt vad det utmärkade är? Ser ju ut som vilken modern "ultrabook"/"macbook"-designad dator som helst, möjligen något tjockare. Är det LED-belysningen ni hakar upp er på? Är väl bara att stänga av den eller köra på vit färg.

Det var länge sedan den genomsnittliga gaminglaptopen såg ut typ såhär
https://pcper.com/wp-content/uploads/2006/10/e10e-alienware-m9700-thirds.jpg

Använder du en laptop själv? Jag har både en legion 5 pro och en macbook och det är som dag och natt. Lenovon väger närmare 3kg med laddare, fläktarna väsnas, klumpig som bara den och har en gaminglogga bakom skärmen. Dessutom är batteritiden fruktansvärd, 3 timmar max för det jag skulle använda den till om jag någonsin hade övervägt att använda den på batteri (det har inte hänt än och jag har haft den nästan ett år).

Permalänk
Skrivet av anon201296:

Använder du en laptop själv? Jag har både en legion 5 pro och en macbook och det är som dag och natt. Lenovon väger närmare 3kg med laddare, fläktarna väsnas, klumpig som bara den och har en gaminglogga bakom skärmen. Dessutom är batteritiden fruktansvärd, 3 timmar max för det jag skulle använda den till om jag någonsin hade övervägt att använda den på batteri (det har inte hänt än och jag har haft den nästan ett år).

Har sjölv en Lenvo Legion 5 pro (2.4kg) som jag använder hemma och på kontoret och går utmärkt att flytta imellan dessa ställen.
Har skärm, tangentbord, mus, laddare på båda ställena så jag slipper flytta med laddare och kan enkelt koppla in datorn.

Har också nytta av mycket RAM i mitt arbete och då räcker inte 16 GB till så har haft nytta av att ha just 64 GB RAM och då går alla ultrabooks, macbooks m.m. bort. Sedan är det primärt utveckling till Windows plattformen så att primärt köra Apple är onödigt.
Sedan vill jag bara lägga pengar på att köpa en dator och den ska klara allt (jobb, gaming) som den behöver klara utifrån mina behov.
Tycker att batteritiden brukar vara betydligt längre än 3 timmar vid lågbelastning typ 7-8 timmar om man typ slö surfar.
Men vid jobb eller spelande så använder jag laddaren.