Permalänk
Medlem
Skrivet av vitek:

När kommer det en powerplay musmatta i XXL storlek?

Denna fråga vill jag också ha svar på.
Ni borde släppa en stor matta + att göra det möjligt att ladda tangentbordet också.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Varför göra möss som kräver lösa batterier istället för att kunna ladda via USB?

Finns både och. Motsatt fråga hade ju annars varit "Varför göra möss utan löstagbara batterier så man måste ladda via USB?"

Däremot kanske man hade kunnat sälja/skicka med ett kit för den som vill ladda via USB.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Varför lyser inte alla tecken på RGB tangentbord? Jag menar att "lampan" verkar ofta placerad så den lyser bara upp övre eller undre halvan av tangenten vilket medför att på de numeriska och flerfunktionstangenterna syns bara den ena symbolen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

saknar g9 musen de nya mössen känns för lätta & för rappliga köpte en g9000 inte lika skön & som andra skrivit fjärrkontroller igen

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Planer på att fortsätta med Harmony? Finns liksom ingen ersättare som är lika bra.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Finns både och. Motsatt fråga hade ju annars varit "Varför göra möss utan löstagbara batterier så man måste ladda via USB?"

Däremot kanske man hade kunnat sälja/skicka med ett kit för den som vill ladda via USB.

Precis som du säger så finns ju båda och det är väl bästa lösningen. Hade varit oerhört ineffektivt och dyrt med modifikationskit. Vill man ladda utbytbara batterier så är det ju bättre att bara köpa en laddare + batterier från ikea

Permalänk
Medlem

Varför kan inga av Logitechs MX-produkter kopplas till Playstation 4 eller Playstation 5? Varken via den nya Logitech Bolt adaptern, den gamla Unifying adaptern (för de äldre MX-produkterna) eller via bluetooth.

Permalänk
Moderator
Moderator

Lite nyfiken på vad som händer med deras site...

Utöver det så är Z906 11 år gammalt nu, när kommer en efterföljare?
Optisk kontakt finns knappt på moderkort längre så lite nya anslutningar skulle bland annat vara fint.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Precis som du säger så finns ju båda och det är väl bästa lösningen. Hade varit oerhört ineffektivt och dyrt med modifikationskit. Vill man ladda utbytbara batterier så är det ju bättre att bara köpa en laddare + batterier från ikea

Nja det vet jag inte om jag håller med om. Kitet till xbox-kontrollerna är ju inga konstigheter, det har jag ju hellre än extern batteriladdare. Men det är ju personligt såklart.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Hur jobbar ni med hållbarheten på era produkter? Jag fick skrota min G602 för att den började dubbelklicka, och när jag googlade på det verkar det som att många av era möss använder samma brytare som ofta får detta problem. Andra tillverkare verkar ha samma problem, men där finns ju en punkt där man kan försöka vara bättre. Köpte därför en ASUS ROG Gladius för att ersätta min G602, för att den hade brytare som är designade för att hålla mycket längre.

Detta ruckade tyvärr mitt förtroende för Logitech, som jag annars har sett som prylar i toppklass. Vore skönt att återfå det förtroendet med någon form av löfte om att man faktiskt försöker få grejorna att hålla bättre.

Permalänk
Medlem

Har ni några planer på större möss så man kan ha hela handen på musen? Ganska vanlig fråga bland många jag känner, finns inget att köpa i butiker som passar en lite större hand om man vill köra palmgrip.

T.ex G502, MX Master fast 30-50% större.

När jag sätter min hand på min G502 har jag tre fingrar i musmattan och vissa knappar uppe på den är svåra att nå (dpi toggle, scroll toggle).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar på att de vill svara på vissa av de frågor som jag skulle vara intresserad av att höra svaren på, men man vet ju aldrig.

  • Hur stor andel de tangentbord, möss samt hörlurar/headsets som ni säljer är trådlösa? Hur har det förändrats över tid och hur förväntar ni er att det ser ut i framtiden?

  • Hur fördelas er försäljning mellan olika världsdelar? Hur har det förändrats över tid? Hur tror ni det kommer se ut framöver?

  • Är det några produkter som sticker ut på så vis att de säljer betydligt bättre - eller sämre - i vissa regioner jämfört andra produkter?

  • Har komponentpriser, tillverkningskostnader samt fraktkostnader förändrats för er sedan början av corona-pandemin? Är det några andra kostnader som har förändrats avsevärt? Hur påverkar det er verksamhet?

  • Kan ni ge några exempel på hur mycket det kostar att utveckla en produkt och vad den sedan kostar att tillverka?

  • Vad har ni för vinstmarginaler på produkter som ni säljer? Gärna specifika exempel.

Permalänk
Medlem

Kommer en ny version av G915? Brytarna är något av de sämsta i hästväg och en klart sämre design än konkurrenten razers nya Deathstalker v2

Permalänk
Medlem

Varför låser ni kunder på en kabel från kontroller enheten till subwoofer/högtalare på Z-906, Går den kabeln sönder så "måste" man köpa helt nytt högtalarsystem istället för bara kabeln/kontroller enheten. För ni själva vill inte sälja kontroller enheten där kabeln sitter fast, Helt idiotisk lösningen.

Dyrare för kunden eftersom de måste inhandla ett helt nytt högtalarsystem istället för bara en kabel och inge vidare miljövänligt heller eftersom kunden nu "måste" slänga en helt fungerande subwoofer.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

När kommer den trådlösa uppföljaren, utan uppladdningsbara batterier, till G9x?

Med tanke på Valves framgångar med Steam deck och proton, hur ser det ut för Logitechs programvara till diverse linuxmaskiner?

Hur går Logitechs tankegångar runt öppna projekt som Libratbag/Piper samt OpenRGB?

Permalänk
Medlem

Jag skulle ju vilja veta om en ev nyrelease av G700/G700s musen. Har ju använt den i så många år nu att det är otänkbart att byta layout på knappar -.-
Lite samma med G19 serien tangentbord.

Permalänk
Medlem

Varför... VARFÖR?!

VARFÖR SLUTADE DE MED ULTRA-X FLAT TANGENTBORDET?!?!

Herregud kundkrets-seppuku. nya kontors-ersättaren hade ju bara 2KR och var FULLKOMLIGT oanvändbart i kombimiljö likt en hemmagamer.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

När ska ni ta och en släpp en ny variant på G600?

Behöver en ersättning, men det är svårt att få tag i nya nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Varför lyser inte alla tecken på RGB tangentbord? Jag menar att "lampan" verkar ofta placerad så den lyser bara upp övre eller undre halvan av tangenten vilket medför att på de numeriska och flerfunktionstangenterna syns bara den ena symbolen.

Tänker du på G815/G915-serien?

På den serien har Logitech snålat in på tangenterna där precis dom detaljer du nämner bara är tryckta på tangenten och därmed inte är genomlysningsbara. Just detta är huvudanledningen till att jag inte köpte ett G915 utan väljer tex Steelseries där alla detaljer syns.

Väljer man ett Logitech med tex Romer-G-brytarna så finns inte detta problem, tex G413. Det är f.ö dåligt att dom släpper RGB-bord där man inte ser alla tecken på som får mig och många andra att välja annat märke. G413 är f.ö ett vanligt RGB-tangentbord med full RGB-funktionalitet om man installerar Logitech G Hub. Man kan ändra färger, få bordet att pulsera, mm, mm, mm.

On topic:
Varför snålar Logitech in på sådana detaljer på tangentbord som tex G815/G915 som är bord med premiumprislapp. Det finns ju billagare tangentbord där alla detaljer på tangenterna är genomlysningsbara. (Rätt ord/begrepp...?)

Permalänk

Kommer det några trådlösa spelenheter: HOTAS eller lös joystick, pedaler osv?

Hur mkt mer ska ni dra ner kvaliten på era produkter? Vi märker av det!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Planer på att fortsätta med Harmony? Finns liksom ingen ersättare som är lika bra.

Jag vill gärna ställa denna fråga också. Varför valde man att sluta tillverka Harmony-produkterna? Den serien har ju varit helt outstanding på fjärrkontroll-marknaden i såå många år!

Samma fråga kan appliceras på Squeezebox. Varför la man ner det? Finns det några planer på någon fortsättning där?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av bacardi_avt:

men det är ju USB-C på de nyare mössen!

Om inte ditt inlägg är avsett som satir: jag har köpt ett G915 TKL och en G Pro X Superlight det senaste halvåret. Ingen av dem har USB‑C.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Om inte ditt inlägg är avsett som satir: jag har köpt ett G915 TKL och en G Pro X Superlight det senaste halvåret. Ingen av dem har USB‑C.

OK, men det är inte så att de håller fast vid mikro-USB för att de gillar det. Alla nya produkter är USB-C, de bara fortsätter att sälja gamla grejer.

Personligen har jag bara satt en mikro till USB-C-adapter i tangenbordet så att jag kan ladda mus och tangentbord med samma sladd. En adapter i tangentbordet spelar ingen roll alls.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

När ska logitech släppa ett tangentbord avsett för soffan som har belysning men framför allt bra räckvidd? Vet inte hur många olika tangentbord jag har testat genom åren och alla lovar runt 10 meters räckvidd vid fri sikt, men i praktiken så rör det sig om någon enstaka meter vilket gör dem obrukbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roggo:

Tänker du på G815/G915-serien?

På den serien har Logitech snålat in på tangenterna där precis dom detaljer du nämner bara är tryckta på tangenten och därmed inte är genomlysningsbara. Just detta är huvudanledningen till att jag inte köpte ett G915 utan väljer tex Steelseries där alla detaljer syns.

Ja, tror det blir det, nyss köpt ett G815 Tactile, bra skrivkänsla, tyst och känsligt. Men belysningen drar ner betyget.
Har sett det på Asus tgt bord med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Finns både och. Motsatt fråga hade ju annars varit "Varför göra möss utan löstagbara batterier så man måste ladda via USB?"

Däremot kanske man hade kunnat sälja/skicka med ett kit för den som vill ladda via USB.

Visst, men jag antar att det är mer miljövänligt att göra ett batteri för musen istället för att bidra till användningen av alla engångsbatterier.

Permalänk
Medlem

Fråga: Givet trenden och efterfrågan på allt mindre och lättare möss för spelande har ni (Logitech) några planer på att lansera en mindre version av G Pro X Superlight?

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Medlem

Jag saknar G500s. Kommer det en uppföljare till den, likt MX518?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Hur kommer det sig att ni lanserade MX Master 3S med samma oanvändbara 125 Hz polling rate som föregångaren?

Perfekt mus i alla andra kategorier men det är som att dra pekaren i sirap.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Kul att se engagemang gällande Logitech! Har kikat igenom det alla skrivit och det finns en och annan fråga vi kommer ta med oss till intervjuerna. Det lär bli en hel del fokus på arbete med kvalitet och kvalitetskontroll i allmänhet, samt lite annat smått och gott. Tack så hemskt mycket!

För att förvarna litegrann: Frågor gällande kommande produkter och liknande lär tyvärr inte få några svar. Företag som Logitech kommenterar sällan, eller aldrig, framtida produkter. Detta är förstås lite tråkigt, jag själv vill veta varför i hela helsike företaget inte får tummen ur och släpper en ny version av DiNovo Edge, men det är som det är.