Maxad speldator i9 / GTX 3080 / 2TB SSD (tot.) / 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Maxad speldator i9 / GTX 3080 / 2TB SSD (tot.) / 32GB RAM

Säljer maxad speldator Acer Predator Orion 7000

Höjdpunkter:
CPU: Intel Core i9-12900K
GPU: NVIDIA GeForce RTX 3080
RAM: 32GB, DDR5, 4000 MHz
SSD: 1TB + 1TB (båda M.2 via PCIe Gen4 x4)

Knappt använd, köpt sent juli 2022.

Hämtas helst, fast kan också skickas.

Produktsida:
https://www.acer.com/ac/sv/SE/content/predator-model/DG.E2TEQ...

Läs hela annonsen här

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 5600X MOBO: ASUS ROG STRIX B550-I Gaming RAM: Crucial Ballistix DDR4 3600MHz 32GB
GPU: Asus GeForce RTX 3070 TUF Gaming OC NVMe: Samsung 980 Pro 2TB PSU+AIO+Chassi: NZXT H1

Permalänk
Medlem

Av förklarliga skäl rekommenderar jag att du vänder dig till mindre entusiastbefolkade marknader om du vill sälja en fyra månader gammal dator för nypris alt. dyrare än att bygga nytt med kvalitetsdelar istället för whatever oem komponenter Acer slängt in för att spara pengar

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk

Går man in på Inet en snabbis kan man se att man får en dator med samma specs fast med ett RTX 3090Ti nytt för ungefär samma peng.

Gör om gör rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _5H4D0WR34P3R_:

Går man in på Inet en snabbis kan man se att man får en dator med samma specs fast med ett RTX 3090Ti nytt för ungefär samma peng.

Gör om gör rätt.

Fick det t.om billigare

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Fick det t.om billigare

Är genuint intresserad av att få se den builden. Billigaste jag hittills lyckats komma är 35k för en dator med 12900k/13700k och 3090ti, 32gb ddr5 etc.
det var genom komponentkollen dessutom.

Med det sagt så är ju priset helt skevt satt ändå och han kan ju alltid testa lägga ut den på blocket men även där så säljs det inget ”high end” då nästan alla begär nypris eller till och med mycket mer i många fall.
Själv försökt nu att köpa något begagnat ett bra tag och använt referens build med 3090ti och 12900k för att motivera mer realistiska priser men folk vägrar

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Är genuint intresserad av att få se den builden. Billigaste jag hittills lyckats komma är 35k för en dator med 12900k/13700k och 3090ti, 32gb ddr5 etc.
det var genom komponentkollen dessutom.

Med det sagt så är ju priset helt skevt satt ändå och han kan ju alltid testa lägga ut den på blocket men även där så säljs det inget ”high end” då nästan alla begär nypris eller till och med mycket mer i många fall.
Själv försökt nu att köpa något begagnat ett bra tag och använt referens build med 3090ti och 12900k för att motivera mer realistiska priser men folk vägrar

Byggde allt inkl 1000 watt psu men utan SSD och fick 29000.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Är genuint intresserad av att få se den builden. Billigaste jag hittills lyckats komma är 35k för en dator med 12900k/13700k och 3090ti, 32gb ddr5 etc.
det var genom komponentkollen dessutom.

Med det sagt så är ju priset helt skevt satt ändå och han kan ju alltid testa lägga ut den på blocket men även där så säljs det inget ”high end” då nästan alla begär nypris eller till och med mycket mer i många fall.
Själv försökt nu att köpa något begagnat ett bra tag och använt referens build med 3090ti och 12900k för att motivera mer realistiska priser men folk vägrar

sen visst, vissa kanske inte har "extra" dator att ta SSD i från.. men men det är annan sak Men på inet lyckades jag få ner till vettig pris med den 3090 Ti dom hade på lagret.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

bjuder 12000kr och du kan behålla en SSD. Erbjudandet gäller i 23 timmar.

Permalänk
Medlem

Tack för åtkoppling en allesammans. Jag säljer den åt en familjen som är mindre bevandrad i datorsammanhang och har fått det här priset av honom. Som det låter på er är det dock lite högt? Inköpt för 33k och körd knappt tre månader, vad skulle ni säga är rimligare prislapp?

Och ja, jag vet, märkesbyggen är kanske mer svårsålda här för de som verkligen vet sin grej, dock ska den enligt Inet vara uppgraderingar, om än lite knöligare.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 5600X MOBO: ASUS ROG STRIX B550-I Gaming RAM: Crucial Ballistix DDR4 3600MHz 32GB
GPU: Asus GeForce RTX 3070 TUF Gaming OC NVMe: Samsung 980 Pro 2TB PSU+AIO+Chassi: NZXT H1

Permalänk
Medlem

Ser man vad priserna varit här på senaste så något sånt här:

12900k - 4000kr
3080 - 6000kr
Minnen - 2000(?)kr

Sen slår man ihop resten till 3 papp så är man nog relativt nära +-2000 beroende på hur gärna man köper en hel dator.

Jag hade siktat på Blocket eller marketplace och 20’.

Permalänk
Medlem

Bjuder 13000kr plus frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jango17:

Tack för åtkoppling en allesammans. Jag säljer den åt en familjen som är mindre bevandrad i datorsammanhang och har fått det här priset av honom. Som det låter på er är det dock lite högt? Inköpt för 33k och körd knappt tre månader, vad skulle ni säga är rimligare prislapp?

Och ja, jag vet, märkesbyggen är kanske mer svårsålda här för de som verkligen vet sin grej, dock ska den enligt Inet vara uppgraderingar, om än lite knöligare.

problemet är nog att priserna på grafikkort och cpu gått ner ordentligt sedan inköp. tex gpu som förut låg runt 15k är nere och nosar på 8. processorn är en generation gammal, inte dålig men ingen betalar nypris. utan kasnke 50-70% max.

övriga komponenter har en tendens att falla mer i värde. men drar man av 10k bara för processor och CPU, så är det fortfarande nära nypris idag. dvs nypris runt 20-23k.

sen begagnad etc.. 13 är Kanske lågt men inte helt orimligt.. 18 är ju då högt.. och allt där emellan är upp till köparen/säljaren.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Ser man vad priserna varit här på senaste så något sånt här:

12900k - 4000kr
3080 - 6000kr
Minnen - 2000(?)kr

Sen slår man ihop resten till 3 papp så är man nog relativt nära +-2000 beroende på hur gärna man köper en hel dator.

Jag hade siktat på Blocket eller marketplace och 20’.

Blocket och marketplace är bra om det inte vore för att det kryllar av såna här datorer just nu som ligger runt 20-25tk som helt enkelt inte blir sålda då människor inte verkar ha råd längre.

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Blocket och marketplace är bra om det inte vore för att det kryllar av såna här datorer just nu som ligger runt 20-25tk som helt enkelt inte blir sålda då människor inte verkar ha råd längre.

Ja. Även att nya generationen av delar är ute nu, eller i alla fall väldigt snart. Och då känns 20 000kr som mycket pengar för förra generationen. Även om det troligen inte är dyrt mätt mot pris/prestanda med tanke på vad nya delar kostar numera.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, jag har lyckats övertala säljare om att sänka sig medan det faktiskt går att få något för den.

Nyfiken undran: Är det vedertaget att märkesbyggen sällan är eftertraktade här, isåfall varför?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 5600X MOBO: ASUS ROG STRIX B550-I Gaming RAM: Crucial Ballistix DDR4 3600MHz 32GB
GPU: Asus GeForce RTX 3070 TUF Gaming OC NVMe: Samsung 980 Pro 2TB PSU+AIO+Chassi: NZXT H1

Permalänk
Medlem

Mitt bud på 13k kvarstår till imorgon. Jag betalar också frakten då såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jango17:

Tack för svaren, jag har lyckats övertala säljare om att sänka sig medan det faktiskt går att få något för den.

Nyfiken undran: Är det vedertaget att märkesbyggen sällan är eftertraktade här, isåfall varför?

Märkesbyggen är sällan eftertraktade då det inte brukar gå att uppgradera något eftersom det mesta som sitter i fabriksbyggda brukar vara ren dynga, förutom processor och gpu som måste outsourcas. Och även gpu som sitter i datorn brukar inte vara någon särskilt grym modell heller.

Märkesbyggen blev dock lite eftertraktade 2020/21 eftersom det inte gick att få tag på grafikkort och det var väl ett sätt för många att få tag på ett. Men det var något temporärt som jag hoppas att vi inte ser igen.

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

13500kr + frakt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jango17:

Tack för svaren, jag har lyckats övertala säljare om att sänka sig medan det faktiskt går att få något för den.

Nyfiken undran: Är det vedertaget att märkesbyggen sällan är eftertraktade här, isåfall varför?

Datorn är perfekt för målgrupp Facebook eller Blocket.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Undrar lite varför någon säljer en dator efter så kort tid?
(Problem med datorn, likviditeten eller annat?)
Förresten hur tyst är den?

Kan nog tänka mig bjuda 14500kr + frakt. (Apropå frakt, är det hämtas i Östersund annars?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oktagon:

Undrar lite varför någon säljer en dator efter så kort tid?
(Problem med datorn, likviditeten eller annat?)
Förresten hur tyst är den?

Kan nog tänka mig bjuda 14500kr + frakt. (Apropå frakt, är det hämtas i Östersund annars?)

Enbart likviditeten som kärvar. Ljudnivå har jag svårt att avgöra på stående fot då den inte är framför mig (säljer åt mindre datorkunnig familjemedlem).

Hämtas i Östersund annars, ja.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 5600X MOBO: ASUS ROG STRIX B550-I Gaming RAM: Crucial Ballistix DDR4 3600MHz 32GB
GPU: Asus GeForce RTX 3070 TUF Gaming OC NVMe: Samsung 980 Pro 2TB PSU+AIO+Chassi: NZXT H1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jango17:

Enbart likviditeten som kärvar. Ljudnivå har jag svårt att avgöra på stående fot då den inte är framför mig (säljer åt mindre datorkunnig familjemedlem).

Hämtas i Östersund annars, ja.

Oki, förstår.
Kollade upp ljudnivå, finns lite att förbättra, men går nog byta ut lite fläktar.
Mitt bud står veckan ut i alla fall.