Komplett SweC-Bonanza 4 - Geek Week Edition - Diskussion

Permalänk
Medlem

Önskar mig fred på jorden, fri sprit och bredare trottoarer.
Om inte det går så kanske en 65 oled c2

Visa signatur

Monster-PC (AMD 9800X3D) (RTX5090 Astral vit) (DDR5-6000cl30 64Gb) (Samsung 9100 gen5 2TB) (Kingston KC3000 Gen4 4TB)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av klirre:

@komplett
Är det nya deals varje dag under geek week eller är det dagens erbjudanden som gäller fram till Bonanzan på fredag?

Det dyker in några fler deals under veckan. Exempelvis så fick vi i dag på två nya Komplett-PC.
https://www.komplett.se/product/1191624/gaming/gamingdator/ga...
https://www.komplett.se/product/1200152/gaming/gamingdator/ga...

Men de stora kanonerna sparar vi till Bonanzan på fredag

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Komplett:

Det dyker in några fler deals under veckan. Exempelvis så fick vi i dag på två nya Komplett-PC.
https://www.komplett.se/product/1191624/gaming/gamingdator/ga...
https://www.komplett.se/product/1200152/gaming/gamingdator/ga...

Men de stora kanonerna sparar vi till Bonanzan på fredag

//Erik

Intressant att ni har RTX40XX serien under Geek Week tabben kommer vi ev se några erbjudanden kanske?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

En gaming mus som inte har så höga klickljud som alla mössen jag köpt har, driver min sambo till vansinne, har sökt efter en gamingmus utan lr väldigt svagt klickljud in ca 3år nu men aldrig hittat någon. säkert köpt 20-25st olika gamingmöss men alla ska envisas med det höga klickljudet, på gamingtangentbord finns det massor att välja på som har tysta knapptryck så det var lätt att hitt men gaming mus OMG vad svårt att hitta.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av andra94:

Intressant att ni har RTX40XX serien under Geek Week tabben kommer vi ev se några erbjudanden kanske?

RTX 4090 ligger på kampanjsidan för info och att man kan välja "meddela mig. Vi kan varken bekräfta eller dementera att det kommer något RTX 40XX-relaterat under veckan
Men den som hoppas på rabatter på icke lanserade kort kan drömma vidare.

//Erik

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Kul med ännu en Bonanza!
Jag tänker att det vore väldigt tacksamt med utförsäljning av utgående generationsprylar. Ryzen 5000-serien, 3000-serien (om det finns några kvar).

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Lite sent på denna, men en Sonos Beam gen 2 (svart) hade varit trevligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

RTX 4090 ligger på kampanjsidan för info och att man kan välja "meddela mig. Vi kan varken bekräfta eller dementera att det kommer något RTX 40XX-relaterat under veckan
Men den som hoppas på rabatter på icke lanserade kort kan drömma vidare.

//Erik

Fractal Torrent chassi skulle uppskattas..

Permalänk
Komplett.se

Först av allt så vill vi beklaga att vi inte varit så aktiva här som vi önskat. Det är fullt upp med våra kampanjer och de aktiviteter vi har planerade inför i morgon. Vi läser mycket här i forumet och allt i våra trådar, men har inte riktigt hunnit med att svara i den takt vi önskat.
Men här kommer ett lass med svar och fortsätt gärna att diskutera och önska. I morgon 10:00 blir det Bonanza och på kvällen under streamen kommer det fler deals, så häng med!

Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

Önskar ett komplett Intel Raptor paket med i7-13700K (100+ som inte är bokade än i förväntad leverans 2022-10-20) 790Z (690z går bra också) moderkort och DDR5 minnen i minst 6000MHz

Det kan vi tyvärr inte få till då 13-gen inte har säljstartat. Men kanske en kommande Bonanza

Skrivet av medbor:

För min del gäller det med något vettigt att driva TVn med, lite less på webos. Kanske en Appletv 4k eller vettig android-tv-pryl?

I annat fall är det minne/ssd till min steamdeck som jag nog inte kan motstå vid rätt pris

Vi ska se om vi kan lösa något. Vilka funktioner i en mediaspelare är viktiga för dig?

Skrivet av IMPANI:

Mitt önskemål kvarstår från tidigare bonanza:

Ax-router som är stilren, helst vit. Även om transformer-spaceship-über-gaming-maxad-rgb-med-antenner-som-får-mig-att-tänka-på-filmen-eight-legged-freaks-routrar är coola, så hade det varit trevligt med något stilrent.

osså utökar vi önskelistan med Apple TV 4K och Nvidia shield pro

Vilka routrar är det som står högt på listan?

Skrivet av Nivity:

Kul att ni fortsätter att göra saker för Swec, trots alla EXTREMA påhopp ni fick av massa personer över saker som en sketen dammsugare.

Hade inte sett snett på Komplett för fem öre om ni lämnat Sweclockers helt efter sådana sjuka påhopp en hel del Sweclockers medlemmar gjort på Komplett.

Personligen har jag varit ute efter en 2TB 870 EVO SATA disk för bra pris men det är så extremt opopulärt nu för tiden så ^^

Skrivet av Tipko:

Ett företag har inga (lojalitets)känslor. Om de inte trodde att det här kommer att löna sig till dem i slutet skulle de helt enkelt inte gjort det.

Det korta svaret:Vi är själva nördar och vi gillar SweClockers

Det långa: Samtidigt som vi vet att SweC är en viktig plats att synas och verka på om man vill nå en mer teknikfokuserad målgrupp, som @Tipko säger, så finns det ett långsiktigt vinstintresse hos alla bolag, även hos oss. Men att det inte finns någon lojalitet mot Sweclockers och dess medlemmar är inte helt sant. “SweClockers” är en nördig och extremt krävande målgrupp. Vilket gör det extra kul att jobba mot och utmana oss själva att leverera på en nivå som motsvarar “era” förväntningar.
Det som gör det extra kul för oss är ju just att vi som jobbar på Komplett kan kombinera vår egen nördighet och ingressen med vårt arbete och det community som SweC är. En win-win-win i mina ögon. Med det sagt så är det då relativt lätt för oss att hoppa upp på hästen efter ett misstag och (befogad) kritik -även om det sved. Vi tar lärdom av våra misstag och försöker på nytt //Erik

Skrivet av Joppis:

Samma pris som den PNY-kampanjen vore ett "lägre pris" från en butiks synvinkel då dollarn har gått en hel del på 2 veckor.

Uttrycket “in THIS economy?!” har aldrig varit mer aktuellt än nu. Dollarkursen drabbar alla ÅF eftersom nästan all teknik handlas i dollar, eller handlas i dollar någonstans i ledet. Men vi gör vad vi kan för att ta fram bra erbjudanden

Skrivet av Derix:

Kul att ni kör igen! Själv håller jag tummarna för en 65" TV och varför inte PS5 på lager?!

PS5 på lager kommer vi inte ha till i morgon. Men vi räknar med att kunna göra ett släpp med konsoler senare i höst 🤞

Skrivet av Pelegrino:

Föreslår återigen Ubiquiti - tredje gången gillt

Vi har försökt men tyvärr, vi får inte till det denna gång heller. Men vi ger inte upp och hoppas att vi kan göra något framöver istället.

Skrivet av jika:

Kanske ett bra pris på skaftdammsugare?

Too soon?

Dold text

Skojare där

Skrivet av edson:

De riktigt bra erbjudandena lär komma först på fredag kl 10:00 i samband med Bonanzan tippar jag!

Japp, det är exakt så. Sedan droppar vi lite grejer under streamen 19:00

Skrivet av Lagers:

Konstigt att de inte svarat på detta... har de glömt att det va en vecka Geek Week och glömmer denna tråd?

Absolut inte. Men det är mycket nu med geek week och bonanza-förberedelserna. Svetten lackar och vi ligger lite efter med att svara här. Men vi läser allt.

Skrivet av Göteborgaren:

En gaming mus som inte har så höga klickljud som alla mössen jag köpt har, driver min sambo till vansinne, har sökt efter en gamingmus utan lr väldigt svagt klickljud in ca 3år nu men aldrig hittat någon. säkert köpt 20-25st olika gamingmöss men alla ska envisas med det höga klickljudet, på gamingtangentbord finns det massor att välja på som har tysta knapptryck så det var lätt att hitt men gaming mus OMG vad svårt att hitta.

Det blir tyvärr inget tyst mus på Bonanzan. Men har du kollat in detta test? Ser ut att vara rätt gediget utfört. https://diamondlobby.com/review/best-silent-gaming-mouse/

Denna är ju ingen gamingmus men den är tyst.
https://www.komplett.se/product/896466/datorutrustning/kringu...

Tack för ert tålamod med våra svar!

//Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gillar att artikeln lades upp klockan 13:37!

Permalänk
Medlem

MSi GeForce RTX 2060 VENTUS GP OC 6GB

3099:- SPARA 1900kr vilket skämt om det kostade 4999:- förra veckan.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Nicklidstrom:

MSi GeForce RTX 2060 VENTUS GP OC 6GB

3099:- SPARA 1900kr vilket skämt om det kostade 4999:- förra veckan.

Om jag tolkar din fråga/klagomål korrekt så är det ett intressant ämne som kan bli en längre diskussion. Låt oss ta det vidare "off topic" i vår egen tråd.

Oavsett vad man tycker om "spara" -beloppet så är 3099kr ett rätt bra pris sett till vad ett 2060 går för i dag. Men att ett 2060 i dag går för strax över 3000kr är ändå galet!

//Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ni rea på Bonanza med?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Bael:

Har ni rea på Bonanza med?
<Uppladdad bildlänk>

Nej, men vi preppar redan för nästa kampanj, då kommer vi att ha rea på stora havsabborrar.

//Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

4k skärm för 4 lax med hdmi 2.1 vore något...
27-32"

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk

Önskar mig och alla medlemar på Sweclockers ett bra paket på router ASUS ROG Rapture GT-AXE11000 med ett z690 moderkort som stödjer WiFi 6E Pretty Fly For A WiFi

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

www.swecloker.com klick bait och betalda annosner. Om du vill veta något om överklockning dröm vidare till 90-talet

Permalänk
Medlem

Inte ofta det känns spännande med en rea men det gör de, gillar verkligen detta upplägget, stor cred till er på Komplett!

Hoppas på chassi Corsair 5000T svart eller Corsair 5000D Airflow svart.

Ses kl 10! 🙂

Permalänk
Medlem

Hoppas på bra pris på 3080 kort och 1000W psu 🙂👍

Permalänk
Medlem

Hej jultomten

jag önskar mig på rean
En Rapp android surfplatta för spel
Tyst Tangentbord och en tyst trådlös mus

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Önskemål:

Delar som matchar vita/ svartvita byggen.
Typ vita cpu kylare, chassi fläktar (kanske noctuas chromax;))

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem

Hmm, någon på jobbet som inte bryr sig om bra reor och har bokat möte mellan 10-11..
Tur man har två skärmar

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Komplett.se

Nu är det snart dags! En vänlig påminnelse. Om allt inte syns exakt 10:00:00 så beror det på cachen mellan våra servrar. Schemaläggningen är satt till 10:00 men det kan diffa upp till någon minut mellan olika servrar och vilken server du får vid just din session.

Från 19:00 i kväll kommer vi släppa fler deals så missa inta detta!

//Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tur man är fast som passagerare i kön 😁, utanför kompletts Stockholms kontor just nu till och med...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av källarinvånare:

Hade gärna sett lite REA på ett 3080 12GB, 3080 Ti eller 3090 Ti. B-die hade inte heller varit fel.

@ klirre med flera.
Låt oss slå till på ett ZOTAC GeForce RTX3080 12GB AMP HOLO till 8990pix är fixat! Mata in koden "kallarinvanare" för rätt pris.

Skrivet av Extol:

Kul Villhöver en ny skärm 27" och M.2 2tb

Lite SSD kan vi ordna. Corsair Force MP600 NVMe M.2 SSD 2TB får man för 2490kr om man skriver in koden "Extol" i kundvagnen.

Skrivet av Lagers:

Vad roligt med en till Swec-bonanza.

Jag skulle önska iiglo Mantis Monitor Arm med USB som ni sålde för 499:- Den var riktigt stabil, köpte en annan sort till min andra monitor men den är inte alls i samma klass. Så en sådan skulle jag slå till på.

Annars är det impuls-knappen som brukar råda.

Vad sägs om att vi sänker den ytterligare om att du får den för 374kr istället?
Edit: koden är "Lagers"

Skrivet av Flaco:

En 34-38" uw, 1 ms, 144-165 Hz monitor hade varit trevligt!

Det tycker vi också. Mata in koden “Flaco” så får du AOC 34" CU34G3S/BK för 3599kr. Billigaste 34” 165Hz Ultrawide som jag kan hitta i marknaden

//Erik

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

OK, inget för mig, ses 19.00

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Swedishchef_90:

Tur man är fast som passagerare i kön 😁, utanför kompletts Stockholms kontor just nu till och med...

Jag sitter med fönster mot vägen. Tuta
//Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet om "SteelSeries Prime Trådlös Gaming" är tyst eller som alla andra och låter massa när man klickar ?;)

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Fina erbjudanden. Inget jag villhövde denna gången men uppskattar det ni gör för oss

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Jag uppskattar att ni försöker men inget för mig heller. Vi ses ikväll

Permalänk
Medlem

Hehe fan inget 3080/3090 till väldigt lågt pris!
Hoppas det dyker upp något senare istället.

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"