Postnord-personal jonglerar, kastar och leker med paket

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

När jag jobbade på bygghandel så kom den en gång en bil från schenker och hämtade en pall med varor som skulle till en annan butik. Han hade lite dåligt med plats där bak i sin bil så han tog helt sonika sats med sin palltruck och tryckte undan alla paket på detta sätt. Jag stod bara och gapade.

Jag försvarar inte det där, men vad är alternativet? Lämna kvar det? Då startas det en tråd här om någon som inte fått sina saker i tid.

Ringa efter ytterligare en bil? Ja då blir ju inte frakten gratis.

Jag vet att det finns trådar här med bara gubbgnäll, alla dom här trådarna tenderar att bli bara det.

Skrivet av cyklonen:

Jag inser att du inte kan räkna eller förstår grundläggande fysik, så jag lämnar diskussionen där.

Fast vänta nu, han har ju rätt. Om jag kastar ett paket 5 meter uppåt, och det landar på en hylla, eller bara landar där, så är ju stöten/kraften på paketet obefintligt.

Om samma paket ramlar av ett band från 2 meters höjd så är kraften på paketet mycket större. Så avstånd/sträcka som något kastas säger egentligen ingenting.

Nu försvarar inte jag heller PostNord, men ni har ju helt orimliga förväntningar.

Ni vill kunna beställa allt med gratis frakt, det ska vara framme till dagen efter, och ni vill att det ni skickar ska hanteras som om det var det enda paketet som PN hanterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raffeboy:

Om paketet inte stämmer överens med regelverket, så har ju någon gjort fel och måste lära sig packa korrekt. Vi kan ju inte förvänta oss att förarna ska behandla alla paket som äggskal.

Sedan kanske de här förarna varit lite väl tuffa. Men det är inte så himla långt över gränsen.

Beställde för 10 år sen en 24" Samsung-skärm från Inet via posten hem, här inom Göteborg. Orkade inte ta mig till Ringön, och det var gratis frakt. Paketet hade ett "bumpat hörn", skärmen i paketet var trasig. Fick en ny skärm någon dag senare från inet. Detta var en plattskärm.

På 90-talet beställde jag en CRT (Hyundai 19") från någon av dåtidens tidiga webbshoppar. Minns inte vilken, det var typ 25 år sedan. Den kom fram hel med Posten. Tur att CRT inte existerar idag, med tanke på hur personalen jobbar. De skulle väl krossa varenda CRT?

Finns ju en speciell tjänst som heter "ömtåligt gods" bland många fraktare som man betalar extra för. Kastas sådana paket också omkring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Flera år gammal video presenterad som ny? Vad fan gör du på den skräphemsidan till att börja med?

Kan för övrigt göra en identisk film med en greenscreen och film från gamla posten.

Och om det hände, varför skulle man bedöma hela post nord utifrån två INDIVIDERs handlingar?

Fattar inte vad du vill med den här posten mer än att sprida obefogat hat.

Jag tror inte att just denna video är "flera" år gammal. Då hade den dykt upp på flashback timmen efter den sändes på TikTok.

https://www.flashback.org/p81674640

Men Aftonbladets tar upp liknande nyheter när en Svensson gör liknande 2016, men inte denna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3EQo5/har-fangas-anstal...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8wjnyQ/har-kastar-postno...

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Flera år gammal video presenterad som ny? Vad fan gör du på den skräphemsidan till att börja med?

Kan för övrigt göra en identisk film med en greenscreen och film från gamla posten.

Och om det hände, varför skulle man bedöma hela post nord utifrån två INDIVIDERs handlingar?

Fattar inte vad du vill med den här posten mer än att sprida obefogat hat.

Det kan du väl inte göra, det råder fotoförbud på postnords terminaler och du har väl inte begått ett brott fotat där inne?

Jag tycker att det är allvarligt att det skojas med paket som kan skadas och att det filmas bland försändelserna.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

När jag jobbade på Dustin med att fylla lastbilar så var det nästan rekommenderat att bara hiva in så mycket man kan. Främst RAM-minnen i paket så bara kastas så hårt man kunde in i bilen så det låg så långt in det kunde så det inte skulle krossas av andra tyngre paket.
Det här var förvisso runt 2010 så jag ser inte direkt att något har förändrats med tiden direkt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Finns ju en speciell tjänst som heter "ömtåligt gods" bland många fraktare som man betalar extra för. Kastas sådana paket också omkring?

Ärligt talat så brukar de behandlas sämre. Man tar för givet att såna känsliga saker är extra väl paketerade så de ska klara färden så man är inte mer ömtålig med dem. Snarare tvärtom.
Så sätt aldrig någon sån märkning på dina vanliga paket. Det kommer inte göra någon skillnad.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Trådlåst*

Ranttråd, som knappt är ens en ranttråd, utan diskussionsvärde, that is a trådlåsning.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär