Black Friday 2022 - vad ska ni köpa?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SLINKY95:

Precis köpt mig en iPhone 14 Pro Max.

Men det blir en ny TV samt XBOX Series X

Hur är den hittils?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon343577:

Hur är den hittils?

Gick ifrån en iPhone XR som jag hade haft i tre år, så skillnaden är ganska stor för min del.

Skärmen i sig är mycket responsiv och vackra färger att titta på, det är ju trots allt en OLED display med HDR och 120 Hertz i uppdateringsfrekvens.

En personlig favorit som just iPhone 14 Pro/Pro Max kommer med är ”Always on Display” du behöver låsa upp telefonen utan skärmen är alltid på.

Så du kan alltid se klockan eller notifikationer exempelvis.

Just när det kommer till spel har jag inte hunnit testa några ännu, dock sägs Apex Legends kunna flyta på riktigt bra.

Valde modellen Deep Purple med 512 GB.

Permalänk
Snusfri

Villhöver ny dauta så Z790, 13900K, 128GB RAM, 2TB+ NVME disk kommer jag kolla efter.
Det enda jag tror kan komma är nog SSD, resterande för nytt eller ovanligt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ett par skor, vandringssko med goretex har jag kört på de senaste åren från antingen merrell, rebook eller asics.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Hoppas på att äntligen få uppgradera min 1950x burk...

Permalänk
Medlem

Hoppas kunna börja köpa komponenter till min nya dator. Ryzen 1600x och GeForce 1660 Super hänger inte riktigt med i nya spel i 1 440P.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Första fyra är eventuella, sista är ett krav från den som bestämmer 😁

Katten?

Permalänk
Medlem

Jag har redan påbörjat min nya dator med en 58003XD, ska slutföra den med chassi, nätagg och ev. GPU under BF, samt ett nytt tangentbord för delete har pajat på mitt så jag kommer inte in i BIOS längre

Sen kommer jag inte kunna låta bli att köpa nya skor och annat trams, har otroligt svårt att inte handla när det står "REA upp till 75%". Jag bjussar på att vara dum och lättlurad så att ni andra kan få känna er smarta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Villhöver ny dauta så Z790, 13900K, 128GB RAM, 2TB+ NVME disk kommer jag kolla efter.
Det enda jag tror kan komma är nog SSD, resterande för nytt eller ovanligt.

Jag fick nya i5 på Black Friday för 2.6k även z690 tuf fanns för 2.2k så det händer ju iaf...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Ja exakt 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Blir nog rätt mycket detta året för en gångs skull.

Dessa är väl måsten
Mobil
Mobil abb
Molnlagring

Om billigt
Grafikkort
Google Chrome cast med Google TV
Höj och sänkbart skrivbord

Borde väl kanske köpa gympadojor också, de jag har är riktigt slitna.
Känns som man vill testa sådant innan dock. Blir att dra till något affär isåfall om man hittar nått billigt.
Lite halvdrygt dock.

Permalänk
Medlem

Kanske RX 6600-6700XT beroende på vilka andra utgifter vi har. Svårt att motivera uppgradering när mitt HD7850 faktiskt fortfarande klarar allt jag kör, men det är ju lite osäkert hur länge ett 10 år gammalt kort fortsätter funka rent elektroniskt.

Vinterkängor vore trevligt, det har varit samma åretrunt-"gymnastikskor" ett par år nu och det blir lite blött ibland i snön XD

Ett gäng jeans om jag hittar min storlek i bra modell, för jag har lyckats få hål på höger knä på alla jag använder för närvarande.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på San Marzano-tomater. Har arbetat mig igenom ett välfyllt lager och förbrukade just sista konserven. Till mitt förtret upptäckte jag att inte ens tomater är förskonade från höjda priser till följd av komponentbrist. :S

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Hoppas hitta en soffa

Permalänk
Medlem

Amd Ryzen 5 5600 (idag 2178:-)
SSD NVMe Gen 3 eller 4 1TB

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

65” OLED - lutar åt LG 65B2 men avvaktar för att se om de sjunker lägre
Sonos-system till vardagsrummet
Diverse PS5-spel - vågar man hoppas på GoW Ragnarök under 550kr?
Trådlöst mekaniskt tangentbord
Telefonabonnemang - har obundet idag och alla möjligheter att byta

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Nya ”datorhögtalare” (mest sannolikt studiomonitorer) är högst på listan:
Min ena focal cms 40 vill inte starta längre
(Kommer sakna dem: massivt alu-chassi gör att de känns solida som stridsvagnar)
Sugen på kali audio IN-5 men chansen att det blir nån fet rea just på dem är väl kanske inte jättestor..
Dyker det upp rabatt på tex focal eller genelec kan det också vara tänkvärt!
Eller har någon på swec nått annat tips på riktigt bra aktiva högtalare för närfält? (De behöver inte nödvändigtvis vara lika neutrala eller avslöjande som de flesta monitorer - de är för nöje, inte arbete )
Pris säg 4000-10000 per par.

Annars kanske tex en 4tb nvme ssd 3.0. (Bra uppslag från den här tråden )
Riktigt billig (OCH hög kvalitet) bra datorstol eller höj/sänkbart bord är också tänkvärt…

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tyvärr blir det inget då ekonomin är lite trasig även för billiga grejer, men kanske nästa år!

Skrivet av Roger W:

Nya ”datorhögtalare” (mest sannolikt studiomonitorer) är högst på listan:
Min ena focal cms 40 vill inte starta längre
(Kommer sakna dem: massivt alu-chassi gör att de känns solida som stridsvagnar)
Sugen på kali audio IN-5 men chansen att det blir nån fet rea just på dem är väl kanske inte jättestor..
Dyker det upp rabatt på tex focal eller genelec kan det också vara tänkvärt!
Eller har någon på swec nått annat tips på riktigt bra aktiva högtalare för närfält? (De behöver inte nödvändigtvis vara lika neutrala eller avslöjande som de flesta monitorer - de är för nöje, inte arbete )
Annars kanske tex en 4tb nvme ssd 3.0. (Bra uppslag från den här tråden )
Riktigt billig (OCH hög kvalitet) bra datorstol eller höj/sänkbart bord är också tänkvärt…

Får tipsa om HECOs högtalare, galet bra!
Och en fin unported SVS bas!

Permalänk
Medlem

Sony puls 3d headsettet och sniper elite 5 delux till PS5 hoppas jag på ska reas

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Ska bli lite intressant att se svenska fotohandlarnas bf, det brukar vara samma pris hos samtliga för en vara förutom vid enskilda reor då saker kan vara markant billigare, en av de tillfällena kan vara bf och har varit historiskt. Även se vad Amazon.se gör där, de följer inte den jämna prisfronten de svenska handlarna har riktigt.

Vissa saker som Voigtländer-objektiv är aldrig någonsin reade någonstans i europa.

Utöver det...eh, är det klent att hoppas att matvarubutiker kan ha ett par dagar superrea? Hmm, ja, nog lite sinnessvagt hoppats, det skulle se ut som våren 2020 vid toapappersektionen.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Får tipsa om HECOs högtalare, galet bra!
Och en fin unported SVS bas!

Tänkvärt
Gör heco några aktiva högtalare?
(Helst utan för mycket inputs som bluetooth osv som jag ändå inte kommer använda)
Får kolla lite..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tänkvärt
Gör heco några aktiva högtalare?
(Helst utan för mycket inputs som bluetooth osv som jag ändå inte kommer använda)
Får kolla lite..

Ja precis dom gör aktiva jag har använt Ascada 2.0 i några år nu och dom är riktigt saftiga.
https://www.hifi-punkten.se/produkt/ascada-20

Permalänk
Medlem

Har redan köpt vad jag skulle köpt på BF i år. Blev en LG B2 55". Så blir inget mer.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis en tv till 14-åringens rum och en iphone till 16-åringen så är julklapparna nästan i box.

Önskar mig som vanligt snälla barn och en snäll fru. Brukar resultera i ett par träningsbyxor och, om jag har tur, nåt i godisväg.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk

Nån hårddisk, lagring räcker aldrig tydligen. Hoppas på bra pris på en hyfsad 2tb ssd.

Permalänk
Medlem

Själv ska jag kika efter:
ny telefon, har iphone 7 idag, fungerar okey men kan ju vara kul med något nyare om det blir något schysst deal där.

Bredband, förra året tecknade jag bredband och tv för 299 fick med hbo, cmore och viaplay så det vart trevligt, men kampanjpriset går ju ut nu så ska kika efter vad de kör för drive i år.

Extern hårddisk till xboxen, så man kan ladda ner spel ifrån gamepass utan att behöva ta bort spel.

Sedan finns det ju lite andra roliga tekniksaker jag ska kolla efter. Kul med lite nya prylar.
Och sedan kanske något roligt spel till xboxen, jag är lite sugen på något arpg eller något annat nytt roligt spel.

Permalänk

Bredbandabb och kanske en AMD-CPU.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Gärna bra pris på en rx6700, ddr5-6000 32GB och en ryzen 7700x. De andra delarna ligger redan hemma 😁

Visa signatur

stationär 2022: ryzen 7900x@65W, asus strix x670e-f, 32GB, rx6700xt
stationär 2012: i5-3570k@stock, asus p8z77-v le, 16GB, gtx660
laptop: ryzen 4800H, 16GB, rtx2060 (Legion 5 15ARH05H)
laptop: i5-2467M, 8GB
nas/server: i5-8400, asus WS C246M PRO/SE, 48GB

Permalänk
Medlem

Nytt bredband och VPN hoppas jag på!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Har en iphone 8 plus som börjar bli till åren nu, ljudet glappar och batteritiden är inte vad den en gång varit. Kan nog också glömma att få ios 17 nästa år också. Funderar på en iphone 13 pro eller möjligen en 14.... får se. Kommer få telia öppet fiber också nu i december så blir att byta till Bahnhof möjligen. Kanske ska kika på router om man inte kör med bahnhofs egna.

Köpte nanocell 55" 2020 då jag inte vågade riskera att få inbränningar men är nu sugen på oled nu när tekniken mognat lite men 10k är mycket. Är också småsugen på ny gpu men vi alla vet hur "billiga" de har blivit.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt