The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Kanske läge för mig att ta tag i att ta mig igenom det spelet då.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Körde igenom det 2018 helt utan moddar. Saknar dock grafikkort med RT så frågan är om man ska köra igenom uppdateringen nu eller i framtiden när man bytt grafikkort.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Har varit ett jäkla tjat om Witcher 3 genom åren, aldrig spelat det… kanske dags att pröva det för första gången.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Äntligen händer det! CD Projekt RED har lovat en ordentlig uppgradering av The Witcher 3: The Wild Hunt och har nu spikat datum för spelfesten. 14 december är datumet och då kommer en feting till uppdatering släppas till PC-versionen samt att spelet kommer till PS5 och Xbox Series X/S. Den nya versionen av spelet kommer vara gratis för folk som äger spelet sedan tidigare.

Det som utlovats i den nya versionen är bland annat ray tracing och andra grafiska uppgraderingar samt att ett gäng moddar har bakats in i versionen. Hur den nya versionen av spelet ser ut återstår att se, men utvecklarna kör en stream nästa vecka där den senaste versionen visas upp ordentligt. Ström kommer ske på CDPR:s Twitch-kanal, men lär dyka upp i videonform på andra plattformar också.

Hur pepp är du? Själv är jag galet taggat. Sedan utannonseringen av den nya versionen har jag avvaktat med ny genomspelning, det är ju ändå 100+ timmar man kan lägga i det, så det är riktigt skönt att ett datum är spikat. Julledigheten är räddad, om man säger så.

Har det på PC, men kanske får köpa PS5 versionen också om RT ger en stor effekt, och spela om det igen

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Har det på PC, men kanske får köpa PS5 versionen också om RT ger en stor effekt, och spela om det igen

Lär bara vara 30fps på konsol med RT.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Bästa spelet jag spelat, var många år sen senast så det får bli en ny omgång nu till jul! Hoppas även expansionerna putsas till lite.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Lär bara vara 30fps på konsol med RT.

Inte säkert, de lär ju ha en hel del headroom med tanke på att det är en äldre titel, den lär ju gå i 100+ fps utan RT på PS5 tänker jag. Spiderman kör ju RT och 60FPS, så även Resident Evil Village.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Konsolgrävare

Körde aldrig expansionerna så är riktigt taggad att spela om spelet med bättre grafik

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Ecthelion:

Tror vi även att "gratis"-delen gäller för de som har köpt GOTY på kampanj? Fick mitt för hela 40:- på Microsoft Store (Series S).

Någon som vet om det kommer vara optimerat för 60FPS för Series S, eller om det kommer vara bundet till 4k30FPS?

Ja, om du köpt GOTY så äger du ju spelet, oavsett vad du betalat. Så uppgraderingen bör du få tillgång till.

Series S kan ju bara hantera upp till 1440p, så S-varianten av Witcher 3 lär ju bli cappad till 1440p60fps. Men vi får se.

Skrivet av klotim:

Lär bara vara 30fps på konsol med RT.

Möjligtvis. Spider-Man kör ju 30 fps i det dedikerade ray tracing-läget, men det finns ju ett RT60FPS-läge som skalar ner strålspårningen samt minskar mängden fotgängare. I och med att Witcher 3 är ett så pass gammalt spel lär det inte vara några större svårigheter att kräma på rejält med RT. Eller så blir det en skarp cap på 30 vid full RT just pga gammal spelmotor.

Men som sagt. Nästa vecka är det dags för stream och då får vi se vad nya versionen har att erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Har varit ett jäkla tjat om Witcher 3 genom åren, aldrig spelat det… kanske dags att pröva det för första gången.

Jag tänkte samma sak innan jag spelade det. Tyckte tvåan och framförallt ettan var överskattade. Men trean är något helt annat. Om man gillar RPG så är det bland de bästa.

Äger spelet på Xbox, PS, PC och Switch. Bra att man inte behöver betala för uppdateringen.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag tänkte samma sak innan jag spelade det. Tyckte tvåan och framförallt ettan var överskattade. Men trean är något helt annat. Om man gillar RPG så är det bland de bästa.

Äger spelet på Xbox, PS, PC och Switch. Bra att man inte behöver betala för uppdateringen.

Vad rekommenderar du? Funkar det att köra tangetbord/mus eller är det ett spel som med fördel spelas med kontroll? Har ingen kontroll men kanske behöver införskaffa..

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Ja, om du köpt GOTY så äger du ju spelet, oavsett vad du betalat. Så uppgraderingen bör du få tillgång till.

Series S kan ju bara hantera upp till 1440p, så S-varianten av Witcher 3 lär ju bli cappad till 1440p60fps. Men vi får se.

Möjligtvis. Spider-Man kör ju 30 fps i det dedikerade ray tracing-läget, men det finns ju ett RT60FPS-läge som skalar ner strålspårningen samt minskar mängden fotgängare. I och med att Witcher 3 är ett så pass gammalt spel lär det inte vara några större svårigheter att kräma på rejält med RT. Eller så blir det en skarp cap på 30 vid full RT just pga gammal spelmotor.

Men som sagt. Nästa vecka är det dags för stream och då får vi se vad nya versionen har att erbjuda.

Läste någonstans (tror det var CD Projekts egna hemsida) om att gratis uppdatering gäller Xbox One och PS4, tror vi de menar att även Series S|X?

Permalänk
Medlem

Har ägt spelet några år och försökt komma in i det flera gånger, men alltid slutat spela efter en timme eller två när jag irriterat mig på något jag tycker Elder Scrolls-serien gör så mycket bättre

Men skam den som ger sig, härmed lovar jag att lägga 20 timmar efter uppdateringen för att se om man kan bli fast

Permalänk
Medlem

Så jäkla fint, det tillsammans med 7900XTX så blir en andra genomspelning!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Ecthelion:

Läste någonstans (tror det var CD Projekts egna hemsida) om att gratis uppdatering gäller Xbox One och PS4, tror vi de menar att även Series S|X?

Ja, äger du spelet till PS4 och/eller Xbox One kommer du få tillgång till nya versionen till respektive uppföljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Vad rekommenderar du? Funkar det att köra tangetbord/mus eller är det ett spel som med fördel spelas med kontroll? Har ingen kontroll men kanske behöver införskaffa..

Jag tycker personligen att det är mycket skönare med handkontroll och jag har kört det både på PS4 och PC, valde ganska snabbt att skippa tangentbord/mus och köra handkontroll på PC.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag tänkte samma sak innan jag spelade det. Tyckte tvåan och framförallt ettan var överskattade. Men trean är något helt annat. Om man gillar RPG så är det bland de bästa.

Äger spelet på Xbox, PS, PC och Switch. Bra att man inte behöver betala för uppdateringen.

Överskattade? Dom är ju i princip bortglömda helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Har varit ett jäkla tjat om Witcher 3 genom åren, aldrig spelat det… kanske dags att pröva det för första gången.

Min plan är att vänta några år till för att sen starta en streaming/YT kanal av typen "Old man playing old classics for the first time, blind playthrough" Finns mååååånga spel på den listan idag. Så fort barnen flyttar hemifrån så...

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Kommer bli en ny spelomgång med raytracing osv.

Har lite love-hate till Witcher 3. Det är ett bra spel, men det är på tok för långt. Det är egentligen inte så bra så det är värt alla dom timmar det tar att dra igenom. Sedan har man expansionerna kvar, och dom är inte små.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Kommer bli en ny spelomgång med raytracing osv.

Har lite love-hate till Witcher 3. Det är ett bra spel, men det är på tok för långt. Det är egentligen inte så bra så det är värt alla dom timmar det tar att dra igenom. Sedan har man expansionerna kvar, och dom är inte små.

Jag förstår vad du menar...men jag håller inte riktigt med. Kör man bara Main Quests så är ju inte spelet speciellt långt. Det fina med Witcher är ju dock alla fantastiska side quests och ska man köra alla så blir spelet helt klart långt.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Jag förstår vad du menar...men jag håller inte riktigt med. Kör man bara Main Quests så är ju inte spelet speciellt långt. Det fina med Witcher är ju dock alla fantastiska side quests och ska man köra alla så blir spelet helt klart långt.

Hela Bloody Baron-uppdraget som exempel är fullkomligt förträffligt!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

ska bli spännande att se vad de kommer att visa nästa vecka

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Kommer bli en ny spelomgång med raytracing osv.

Har lite love-hate till Witcher 3. Det är ett bra spel, men det är på tok för långt. Det är egentligen inte så bra så det är värt alla dom timmar det tar att dra igenom. Sedan har man expansionerna kvar, och dom är inte små.

Håller med. Jag gillar huvudstoryn, jag gillar speltekniska detaljer men jag blir snabb trött på spelet om jag enbart skulle köra sidouppdrag i några timmar.. Jag har inte ens kört expansionerna, när main story är slut har jag tröttnat på spelet (gäller alla typer av spel som kör det konceptet )

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

När jag insåg att main quest-linjen var på väg att nå slutet så sprang jag runt och gjorde sidouppdrag för att det inte skulle ta slut. Det var fantastiskt att springa runt i Velen och Skellige.

Permalänk
Medlem

Det enda jag hoppas på (när det gäller Steam åtminstone) är att det blir en uppdatering/DLC för det befintliga spelet och inte ett separat spel - gratis eller ej. Jag vill inte behöva köra om alla achievements jag redan tagit och ha en gammal spelklient som är obsolet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Det enda jag hoppas på (när det gäller Steam åtminstone) är att det blir en uppdatering/DLC för det befintliga spelet och inte ett separat spel - gratis eller ej. Jag vill inte behöva köra om alla achievements jag redan tagit och ha en gammal spelklient som är obsolet.

Jag känner snarare tvärtom. Jag tycker det känns roligt att få pröva på att utmana alla achievments igen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Jag känner snarare tvärtom. Jag tycker det känns roligt att få pröva på att utmana alla achievments igen.

Hade jag 100%at den tidigare versionen så hade jag nog hållit med, men nu kommer det bli 58% för all framtid på den gamla om det kommer en ny version.

Dagens I-landsproblem, jag vet. Men det stör mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Hade jag 100%at den tidigare versionen så hade jag nog hållit med, men nu kommer det bli 58% för all framtid på den gamla om det kommer en ny version.

Dagens I-landsproblem, jag vet. Men det stör mig.

Ah. Det är såklart värre. Det håller jag med om.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Sweet! Ligger väl No. 1 av bakloggen..Kanske dags då... (För mig är backloggan mer relaterade till single player spel) Har haft stopp sedan jag började online spel cirka 2017 med BF1, Tarkov och Hell let loose.. Online spel är så beroende. Då fanns också Fallout 4 moddad samt Bioshock 2+3.. Men men..

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk

Det blir precis lagom med tanke på att jag precis blev klar med Witcher 2. Kanske rent av hinner med att prova på ettan. Ja, jag spelar spelen baklänges.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak