Google Pixel 6A vs Sony Xperia 10 IV + Tele 2-abonnemang

Permalänk

Google Pixel 6A vs Sony Xperia 10 IV + Tele 2-abonnemang

Halloj,

Är det någon här som har Google Pixel 6A eller Sony Xperia 10 IV? Elgiganten säljer nu Tele 2:s Obegränsad surf snabb för 299 kr/månaden under 24 månader och en av dessa telefoner "på köpet". Gäller det fler telefoner? Någon annan jag borde spana in?

Abonnemanget planerar jag ha i sommarstugan då fiberutbyggnaden i omnejden inte kommer att nå dit än på många år.

Jag har tänkt att ersätta en åldrande Galaxy S7. Batteriet i den börjar bli allt tröttare, annars fungerar telefonen superbra till det jag gör på den(helt apropå, någon som har lyckats med batteribyte på sin Galaxy S7?). Lyssnar på podcasts och fotograferar lite vid längre promenader, emellanåt också vid flerdagsvandringar. I vardagen blir det bara lite småsurfande, Wordfeud och enklare bankärenden och sådant tjafs.

Jag har fått intryck av att Pixeln har en vassare kamera än Xperian och samtidigt att Xperian uppvisar en klart maffigare batteritid. Det ska till och med vara så att Pixel-telefonerna har eller har haft lite extra problem med batteritiden i och med uppdateringen till Android 13. Det antar jag kanske redan har fått en lösning eller kommer att få det inom en snar framtid?

Jag värderar nog nästan batteritid högst, men om kameran i Xperian är att betrakta som mer eller mindre kass blir valet svårare.

Vad tycker ni Pixel 6a eller Xperia 10 IV om era telefoner? Vad har ni för erfarenheter när det kommer till kameror och batteritider? Vad sägs om telefonerna i övrigt?

Går det att få till en rejäl förbättring av batteritiden på Pixel 6A genom att stänga av olika funktioner?