Oneplus satsar på fyra års mjukvaruuppdateringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Finns många telefoner som skulle fungera i över 5 år om uppdatering fanns..
Fint att det kommer nu.

Bara för att den slutar få uppdateringar så slutar ju inte telefonen att fungera dagen efter...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Låter ganska lite om man kommer från iOS.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Låter ganska lite om man kommer från iOS.

Billigaste iPhone 14 kostar ca 11 500 kr så lite prisskillnad också.

OnePlus Nord CE med 12 GB RAM och 256 GB lagring har gått för 2 490 kr t.ex.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Är glad över att jag köpte min OP5T vid lanseringsdagen, den lanserades ju otroligt nog med instruktioner utav OnePlus själva om hur man rootar den med mera, synd att dom svängt av helt ifrån det community fokuserade företaget dom en gång var.

Aja, den kommer i alla fall användas så länge LineageOS stöd finns kvar.

Visa signatur

Dator: R5 3600 + RX6800XT
OS: Arch + i3
Telefon: OnePlus 5T
OS: LineageOS 20

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Billigaste iPhone 14 kostar ca 11 500 kr så lite prisskillnad också.

OnePlus Nord CE med 12 GB RAM och 256 GB lagring har gått för 2 490 kr t.ex.

Jag köpte iPhone 2020 SE år 2020 för en del mindre än 11500sek.
Blir intressant att se hur länge den får säkerhetsuppdateringar. Storleken och supportlängden (för säkerhetsuppdateringar) och stabiliserat objektiv gjorde att jag valde den. Objektivet/kameran är lite meh men jag gillar telen ändå, går att använda med en hand, känns inte som att försöka trycka ner en tv i fickan och ge upp.

Hursomhelst verkar det bra att fler teletillverkare åtar sig att supporta sina produkter i fler år. Det är allmänt rekommenderat att inte lägga sitt digitala liv på en enhet som inte längre får säkerhetsuppdateringar och miljön mår bättre av att folk inte köper ny tele varannat år.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Nord-telefonerna t.ex. har ju fått bra recensioner så känns konstigt att de ska vara så dåliga? Unnade mig en Pixel 6a för 2 990 kr under BF och är riktigt nöjd med den.

Det är inte hårdvaran som blivit dålig utan mukvaran. Oneplus beslöt att överge deras egna Oxygen OS övergå till ColorOS som Oppo mobilerna kör, vilket är mycket sämre helt enkelt. Har man nu en Oneplus är LineageOS ett bättre alternativ även om man förlorar en del kamera funktioner, alternativt aldrig uppgradera och stanna kvar på senaste Oxygen OS man kan köra.

Permalänk

Apples Iphone 8 får senaste uppdateringarna, den släpptes 22 september 2017.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kolsvart Katt:

Jag köpte iPhone 2020 SE år 2020 för en del mindre än 11500sek.
Blir intressant att se hur länge den får säkerhetsuppdateringar. Storleken och supportlängden (för säkerhetsuppdateringar) och stabiliserat objektiv gjorde att jag valde den. Objektivet/kameran är lite meh men jag gillar telen ändå, går att använda med en hand, känns inte som att försöka trycka ner en tv i fickan och ge upp.

Hursomhelst verkar det bra att fler teletillverkare åtar sig att supporta sina produkter i fler år. Det är allmänt rekommenderat att inte lägga sitt digitala liv på en enhet som inte längre får säkerhetsuppdateringar och miljön mår bättre av att folk inte köper ny tele varannat år.

Eftersom Iphone 8 från 2017 får senaste uppdateringarna så borde din telefon få det i minst tre år till.

Visa signatur