Valve ger bort Steam Deck under The Game Awards

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av hellmix:

Du slog mig med 190 dagar

1 registrerad VAC-avstängning | Info
4324 dag(ar) sedan senaste avstängning

Fick vacen från cod mw2 när man tröttnade på spelet och passade då på att testa wall/aim hack för 1 dag.

Intressant att de håller Vac livet ut, medans belastningsregister rensas vart 20år. Aja då vet man att man ska sluta handla på steam, förstår att en bann kan hålla ½-2år vid upprepande betydligt längre men 1 gång = livet ut känns overkill.

Du tröttnade på ett spel och bestämde för att att fuska/sabba för andra och du har mage att gnälla på VAC?

Kommer ju aldrig vinna något men fine, har visat intresse iaf.

Permalänk
Inaktiv

Intressant hur många som utrycker sig negativt kring det här pga tiden och chansen att vinna. Jag kan tycka det är rätt schysst av Valve. Visst har dem mycket stålar men inget som säger att de måste ge bort ett gäng Decks.

Permalänk
Medlem

Unfortunately your region is not eligible for registration in the giveaway, but you can still claim the Steam Pal digital sticker. 😭

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T @ 4,1 Ghz: Asus Sabertooth 990FX R2.0: 32Gb ram@1800 Mhz: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X OC: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Jag kan inte vara med:
1 registrerad VAC-avstängning | Info
4514 dag(ar) sedan senaste avstängning

Skrivet av hellmix:

Du slog mig med 190 dagar

1 registrerad VAC-avstängning | Info
4324 dag(ar) sedan senaste avstängning

Fick vacen från cod mw2 när man tröttnade på spelet och passade då på att testa wall/aim hack för 1 dag.

Intressant att de håller Vac livet ut, medans belastningsregister rensas vart 20år. Aja då vet man att man ska sluta handla på steam, förstår att en bann kan hålla ½-2år vid upprepande betydligt längre men 1 gång = livet ut känns overkill.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

OnT: Registrerad utan problem, men kommer antingen glömma att titta eller ligga däckad i soffan då

...

Skrivet av hellmix:

Du slog mig med 190 dagar

1 registrerad VAC-avstängning | Info
4324 dag(ar) sedan senaste avstängning

Fick vacen från cod mw2 när man tröttnade på spelet och passade då på att testa wall/aim hack för 1 dag.

Intressant att de håller Vac livet ut, medans belastningsregister rensas vart 20år. Aja då vet man att man ska sluta handla på steam, förstår att en bann kan hålla ½-2år vid upprepande betydligt längre men 1 gång = livet ut känns overkill.

Fick jag bestämma så skulle det inte bara gälla livet ut, utan samtliga av dina eventuella nästa liv också.
Hell, helst skulle det gälla samtliga spelplattformar du ens överväger att registrera dig på framöver. #drömmen

Människor som fuskar bidrar till ett sämre multiplayerklimat online och förtjänar det absolut värsta.
Det är lite som att säga att "Jag kastade en sten genom rutan på bilen för att jag va uttråkad, jag menade inget illa med det och ingen människa satt i bilen så det är ingen fara".

Visa signatur

Phanteks Shift X: // ASUS ROG Strix B550-I Gaming // AMD Ryzen 7 5800X3D // Gigabyte GTX 1080 Ti OC 11Gb //
// Corsair Vengeance RGB Pro 3600MHz 2x16GB // Corsair H115i RGB Platinum 280mm //
// LG UltraGear GN850 34" IPS 160Hz WQHD // Samsung 970 Pro 1Tb NVMe SSD + Sabrent Rocket 2Tb NVMe //

Permalänk

Säger bara så det är ok att fuska men inte mot andra spelare utan ska du fuska spela ett singel-player spel eller så går man offline och spelar mot botar men aldrig fuska mot andra personer som vill lira ärligt.. sen vet jag inte varför det började pratas om fusk bara för att vac-bannade personer inte får vara med i giveawayen..

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av tcntad:

Du tröttnade på ett spel och bestämde för att att fuska/sabba för andra och du har mage att gnälla på VAC?

Kan dock köpa att det är lite synd att man ska fortsätta att straffas för något man gjorde i ett spel när man var (låt oss säga) 15, när man 15 år senare är 30 och inte får vara med i en tävling.

Det är ju en viss skillnad mentalt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av NordhNet:

Kan dock köpa att det är lite synd att man ska fortsätta att straffas för något man gjorde i ett spel när man var (låt oss säga) 15, när man 15 år senare är 30 och inte får vara med i en tävling.

Det är ju en viss skillnad mentalt

Förvisso är det lite hårt ja men är det förbjudet att fuska i MP-spel så är det, då får man stå för det:)

Permalänk
Medlem

Jag kunde gå med i tävlingen, dock väldigt oklart om jag pallar kolla på streamen.

Jag blev VAC-bannad när jag spelade COD MW2 för drygt 10 år sedan, kom in i en hackad lobby och fick Prestige 10 mm (dvs. har jag aldrig "aktivt" fuskat i något MP-spel). Det verkar dock som Valve har tagit bort den bannen, även om jag vet att jag hade kvar den för typ 5 år sedan. Det känns bra att det är fixat, även om jag ex. kunde spela CS:GO runt 2015-2018 så var det drygt att det stod "VAC ban on record" på kontot.

Jag tror heller inte jag köpt något på steam senaste året, men kanske kommer ihåg fel

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Reggad - har inget som helst intresse av en steam deck så skulle jag mot förmodan vinna en så slumpar jag i julens anda bort den här på swec
Kommer nog att kolla streamen dock

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av lhugo:

Kul, men ni har nog fått begreppet odds om bakfoten. Låg odds betyder detta sammanhang hög sannolikhet att vinna en Steam Deck. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Odds

Jag kommer att kolla ändå!

Det var mitt fel, som missade att faktiskt spara korrekturen som gjordes Såklart var det höga odds som menades. Skicka gärna in en rättelse för sådana grejer, så ser vi det snabbare!

Permalänk
Medlem

Föga förvånansvärt att tiderna är anpassade för jänkarna. Hade varit roligt att kika på och hoppas vinna, men 2 på natten? Blir svårt.

Lycka till ni som faktiskt kan kolla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Det var mitt fel, som missade att faktiskt spara korrekturen som gjordes Såklart var det höga odds som menades. Skicka gärna in en rättelse för sådana grejer, så ser vi det snabbare!

Självklart! En funktion jag inte noterat innan. Ha det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Reggad - har inget som helst intresse av en steam deck så skulle jag mot förmodan vinna en så slumpar jag i julens anda bort den här på swec
Kommer nog att kolla streamen dock

Då får vi alltså en extra chans att vinna! Nu är ju vinsten nästan garanterad

Permalänk
Medlem

Trevligt, kommer med största sannorlikhet missa eventet men reggade mig ifall om man får feeling.
Har dock redan en SD, väldigt trevlig liten maskin. Spelar på den mer än den stationära och 6åringen tycker inte att Switchen duger längre. Hoppas någon av er vinner en.

Permalänk
Medlem

Tolkar jag det rätt att man kan slå på streamen och sen gå och lägga sig? Man behöver inte göra något om man skulle ha turen att bli dragen? Läste igenom allt jag kunde hitta men är lite osäker.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Jag har köpt något på steam under den perioden. En steam deck 512GB som jag har typ 30 minuters speltid på. Men det kan ju alltid vara bra att ha en till.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Är det kl 01:30 eller kl 02:00?
Sweclockers säger 02:00 men informationen på de olika plattformarna säger att det börjar kl 01:30..

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Är det kl 01:30 eller kl 02:00?
Sweclockers säger 02:00 men informationen på de olika plattformarna säger att det börjar kl 01:30..

Youtube-strömmen som jag sett börjar 1:10, men det kanske är massa försnack och sånt?

Men den nämner X:30 som starttid, så tror 1:30 är mer rätt

@enviro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Youtube-strömmen som jag sett börjar 1:10, men det kanske är massa försnack och sånt?

Men den nämner X:30 som starttid, så tror 1:30 är mer rätt

@enviro?

Tämkte mest så man kan vara med i utlottningen..
Så man inte sätter alarm för tidgt, måste somna om och vakan igen 30 minuter senare. 😅

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"