SweClockers öppnar portarna igen – serverstrul övervunnet

Permalänk
Medlem

På tiden! Hann få grav abstinens 😅

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

"Kommandorörelse"?

Exempelvis:
https://www.sweclockers.com/artikel/27844-efter-leverantorsby...

Där ordet kommandorörelse driver med 1177-skandalen

https://it-ord.idg.se/ord/kommandororelse/

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av NordhNet:

Försökte, fastnade med fingrarna i brödrosten. Tar gärna emot råd

Skrivet av Jacob:

Tar också gärna emot råd. Jag fastnade med något annat i brödrosten.

Om möjligt så dra ur sladden, om inte så låt i vart fall bli att starta brödrosten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Enda bra med att Sweclockers var nere några timmar- Man kom inte åt fynd tråden

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Såja.
Efter denna fasansfulla dag så är jag äntligen utskriven från sjukhuset.
Fick dropp i båda armarna för att kunna hålla abstinensen lugn.
Nu kan man äntligen återgå till en normal vardag.

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Jag sitter och undrar vem det var som gjorde en misslyckad kommandorörelse.

Med hårdiskesladden på internet? Vår IT säger att det är omöjligt.

Permalänk
Medlem

Jag gick så långt att jag hittade en obskyr reddit tråd för att hitta andra vilsna själar som utan det ljus som sprids av Sweclockers gått bort sig i det outsinliga mörkret.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satariel:

Jag gick så långt att jag hittade en obskyr reddit tråd för att hitta andra vilsna själar som utan det ljus som sprids av Sweclockers gått bort sig i det outsinliga mörkret.

Haha jag med.

Permalänk
Medlem

Nu ber vi till modermodemet att detta må aldrig ske igen!

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

@landmarks, det hysteriska snyftandet i fosterställning måste ske i duschen för att hjälpa, under idog tvagning med en citronhalva och Svinto. Annars kan man hålla på hur länge som helst utan att bli ren i själen. Bara som tips tills nästa gång.

Skrivet av landmarks:

Men åh, så klart! Vi har ju till och med dusch, att jag inte tänkte på det. Inga citroner däremot, men kanske går lika bra med andra citrusfrukter?

Citron ger givetvis bäst resultat men i brist på annat kan andra citrusfrukter användas, håller situationen i schack för stunden.
Undvik att använda kivi och banan är rent hälsofarligt.

Permalänk
Medlem

Det var katastrof. Min livskvalitet nådde nya bottnar.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Sgtjohnson:

Det var katastrof. Min livskvalitet nådde nya bottnar.

You and me both, min vän.

Permalänk
Medlem

Utan att överdriva så var hela dagen förstörd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackcoffee:

Med hårdiskesladden på internet? Vår IT säger att det är omöjligt.

Ja, alltså för vanliga personer. Men, inte för "dom som kan sådant här"

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Vad hände? Något angrepp på bahnhof?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Men så länge och ingen kan säga vad som var orsaken ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

"Kommandorörelse"?

” – Vanliga personer klarade inte av det, men de som kan sådant här kunde göra något slags speciell kommandorörelse och slinka in bakvägen.”

Ett citat angående de läckta 1177-samtalen

Detta var nog minst den 50e refreshen av Swec idag, kul att sidan är tillbaka

Permalänk

Väldigt underligt att det varit helt knäppt tyst från Bahnhof på alla deras sociala medier, trodde dom var bättre än så.
Även deras egna hemsida https://bahnhof.se/ visade ju bara en "underhåll pågår" typ, men nu är den tillbaka som vanligt, utan någon som helst information om att det varit driftstörningar i typ 8 timmar...

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av HoboCop:

Vad hände? Något angrepp på bahnhof?

Skrivet av HazZarD:

Men så länge och ingen kan säga vad som var orsaken ?

Tyvärr inte, hade vi haft någon konkret info kring exakt vad som hände hade jag gärna delat det

Stackars @jreklund är väl sönderpingad vid det här laget, men får i vanlig ordning såklart rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem

Jag har inte kunnat läsa något på hela j*vla dagen. 😛
Jag som besöker sidan flera gånger om dagen får ju typ abstinens.
Bra att ni är uppe igen! 😉😘

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag förvisso legat i influensa nästan hela dagen men är rätt säker på att det finns en del medlemmar som förtjänar en sånhär tröja, eller hur?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Lyckligtvis kräver inte benchmarking tillgång till våra interna system.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av vargeEEEEn:

<Uppladdad bildlänk>

Nu har jag förvisso legat i influensa nästan hela dagen men är rätt säker på att det finns en del medlemmar som förtjänar en sånhär tröja, eller hur?

Du glömde #neverforget

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Vi har ingen information från vårt håll om vad som hände. Steg ett är att laga felet och steg två är att gå till botten med problemen. Vi behöver invänta incidentrapporten för att se vad som gick snett.

Permalänk
Medlem

Hoppas att SÄPO och MSB är inne och gör root cause analysis nu efter denna attack mot samhället.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NordhNet:

Såklart ska det stå med " #neverforget #gemigenjävlamedaljellernågot"

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av vargeEEEEn:

<Uppladdad bildlänk>

Nu har jag förvisso legat i influensa nästan hela dagen men är rätt säker på att det finns en del medlemmar som förtjänar en sånhär tröja, eller hur?

Jag är en av dem.

Permalänk
Medlem

När jag märkte att Sweclockers var nere så försökte jag gå till forumet för att se om det fanns någon tråd med statusinfo gällande detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Tyvärr inte, hade vi haft någon konkret info kring exakt vad som hände hade jag gärna delat det

Stackars @jreklund är väl sönderpingad vid det här laget, men får i vanlig ordning såklart rätta mig om jag har fel.

Spontant tänker jag mig att det inte är det, då jag har bahnhof och då hade väl en större del blivit påverkade än bara SweClocker men med alla it angrepp idag så vet man ju aldrig

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Briljant författad artikel av @landmarks. 👍