Samsung 75" UHD TV - UE75JU7005TXXE - Skänkes defekt

Permalänk
Medlem

Samsung 75" UHD TV - UE75JU7005TXXE - Skänkes defekt

Hej,

Innan jag kastar Tv:n, så ville jag se om det finns någon som är kunnig och har intresse av ta denna och kanske fixa upp den?

Tv:n fungerar som vanligt, förutom att den har en blå rand vertikalt över panelen, som dök upp i somras. Köpt 2015 på Mediamarkt och kvitto finns.

One-connect box plus två fjärrar finns. Har även kartong om det skulle vara av intresse.

Avhämtning är ett måste, kan inte skicka den. Förstår om ingen är intresserad, men då det finns mycket tekniskt kunnigt folk på forumet så kollar jag här ändä.

Har du frågor, skicka ett PM.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hade lätt hämtat den men för långt bort.

Men om du vill försöka med felsökning har jag ett tips.

Öppna bakpanelen. Sen ta ut flat cables eller ribbon cables sätt tillbaks dom igen och sen testa teven kan vara så enkelt som det. Dålig kontakt är ett vanligt problem på lcd tv paneler.

Om det kvarstår ja då är det säkert ngt med moderkortet. Men hoppas det försvinner.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Hade lätt hämtat den men för långt bort.

Men om du vill försöka med felsökning har jag ett tips.

Öppna bakpanelen. Sen ta ut flat cables eller ribbon cables sätt tillbaks dom igen och sen testa teven kan vara så enkelt som det. Dålig kontakt är ett vanligt problem på lcd tv paneler.

Om det kvarstår ja då är det säkert ngt med moderkortet. Men hoppas det försvinner.

Tack för tipset, har redan köpt nu Tv och har inte tid, plats eller verktyg för att fixa och dona. Vill ingen ha den så kanske jag ger mig på den

Permalänk

Skickat PM!

Permalänk
Medlem

Tagen! Tack bästa forumet

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad