Vad vill du se på CES 2023?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Vad vill du se på CES 2023?

2023 är på ingång med stormsteg och året rivstartas i vanligt ordning med att CES 2023, världens största teknikmässa, slår upp portarna. Efter att ha täckt mässan på hemmaplan i ett par år är det dags att än en gång packa resväskan och bege sig till Las Vegas för att se vad mässan har att erbjuda.

Innan @landmarks och jag sätter oss på planet tänkte vi reka läget om vad du vill se på mässan. Är det någon specifik produkt som väntas debutera på mässan och som du fullkomligt suktar efter, eller hoppas du på någon ny trend i teknikvärlden? Hoppas du att LG kommer visa upp nya OLED-apparater eller är du mer nyfiken på vad Samsung har på ingång i TV-världen? Skriv i tråden!

Men hur i helsike kommer jag kunna ta del av allt nytt CES 2023 har att erbjuda?! kanske du sitter och tänker just nu. Och svaret har du här: Samtliga CES-relaterade artiklar och nyheter som publiceras kommer taggas med #CES-2023, vilket gör det lätt att hitta allt mässrelaterat på ett och samma ställe. På Youtube kommer videor läggas upp, både på ordinarie SweClockers-kanalen samt SweClockers extrakanal. Extra bakom kulisserna-grejer och andra roliga grejer kommer läggas upp på SweClockers Instragram.

Permalänk
Medlem

Mer standardisering, färre konkurrerande teknologier. Sen får man ju hoppas att det fattas rätt beslut om det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ryzen 7nnnX3D.

Permalänk

Nya OLED skärmar till PC.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag vill se massa "Noelia gör saker"-videor på SweCExtra! Någon måste ta över den biten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag vill se massa "Noelia gör saker"-videor på SweCExtra! Någon måste ta över den biten!

100% tänkte säga extrakanalen!

Annars är det väl nya släpp inom CPU/GPU/TV som vanligt

Vad har Razer hittat på för galenskap i år?

Permalänk

Smartlås. Jag känner många som har Yale Doorman L3 och är nöjda med denna. Helt problemfri är den ej.
Ett stort problem är priset 6000kr, för 2st dörrar och det blir 12 000kr.
Elmoped. Jag äger en sådan. Allt bra förutom barnsjukdomar och ett nytt batteri kostar över 10 000kr.
Fler m.2 ssd som passar PS5 och är billigare.
Fler NAS med bättre Ethernet än 1GBe
Bluetooth Le Audio trodde jag skulle ha slagit igenom nu, men jag hör så lite.
Fler stöldskydd saker. Folk snor saker som bara den, vissa trackers har kommit men alla har olika problem som framförallt brukar vara dyra abonnemangsavgifter. Apple Airtag verkar vara den vettigaste för vanligt folk idag.

Permalänk
Medlem

Vill gärna se info om kommande välvda oled gamingskärmar likt Alienware AW3423DW!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se någon som på riktigt konfronterar representanter från giriga GPU-tillverkare.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Kenneth:

Jag vill se massa "Noelia gör saker"-videor på SweCExtra! Någon måste ta över den biten!

Haha löser! Finns ju en hel leksaksavdelning där man kan leka runt!

Permalänk
Medlem

En 16:10-monitor typ 28" med svinhög upplösning, typ 220-240 ppi.

120hz, och en bra panel. Tack!

Permalänk
Medlem

Nakna fruntimmer!
Eller menades det inom något område?

Hade varit intressant med en ny generation threadripper annars, vi ska införskaffa beräkningsdator till jobbet och det hade varit trevligt med ddr5.

Permalänk
Medlem

Lägre priser vill jag se men det kan väl nog titta i stjärnorna efter.

Men mer OLED skärmar vore alltid trevligt.

Permalänk
Medlem

HTPC moderkort både för nya threadripper & för saphire rapids ssd med pci-e5 fast ännu hellre edsff gränssnittet & en bortgång från m.2. grafikkort i sockel om man får önska sig nåt

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

PSVR2

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag vill se högtalar system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tina Gerson:

En 16:10-monitor typ 28" med svinhög upplösning, typ 220-240 ppi.

120hz, och en bra panel. Tack!

Kan bara instämma. Väldigt tråkigt att det inte finns något vidare utbud av 16:10-skärmar numera.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Swedman18:

Jag vill se högtalar system

Jag vill lyssna på skärmar!

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

AMD 3D Cache processorer, chassin och nya skärmar

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

nyfiken på vilka ny prylar som har "Matter" stöd, och nya WiFi 7 routers.

Permalänk
Medlem

Högupplösta skärmar i 16:10 som skalar till 100, 200 eller 300 procent i Windows beroende på storlek.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Kenneth:

Jag vill se massa "Noelia gör saker"-videor på SweCExtra! Någon måste ta över den biten!

Jag är fett redo, jävlar vad jag ska göra saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jag vill lyssna på skärmar!

Menar du fläktarna då?

Permalänk
Medlem

Finns faktiskt inget revolutionerande som jag vill se. Bättre skärmar inte baserade på OLED skulle vara najs.

Permalänk
Medlem

En hel massa olika företag har lanserat olika produkter eller koncept för att göra konsumentprodukter lättare att laga och byta trasiga delar. Allt i linje med diverse politikers påtryckningar och right-to-repair vågen. Vore kul om redaktionen skulle kunna ha en stående fråga till alla utställare i stil med, "hur gör ni era kommande produkter mer tillgängliga för reparationer?"

Och sen ge ett omdöme om det verkar som ett genuint försök eller mest bara astroturf

Visa signatur

räserdator+

Permalänk

Vill gärna se datorskärmar med DisplayPort 2.1 nu och jag tror vi kommer få se det! Och AMD Phoenix APU:er som kommer ha riktig vettig RDNA3 grafik och sedan X3D modellerna förstås men de kommer nog inte lanseras riktigt än.

Och spännande vilken prislapp RTX 4070 lägger sig på.

Permalänk
Medlem

Datorskärmar! 32"-34", 3840x2400 (16:10), 144Hz+, 1ms, HDR, 100%+ sRGB/Adobe RGB, inbyggd och välfungerande usb-c kvm, både hdmi och DP 2.1, inga inbyggda högtalare, inga inbränningar samt inte kosta tre njurar och ett ben.

Typo
Permalänk
Medlem

Jag hoppas på fler >40" skärmar, ~120Hz och 1000R.

Samsung Odyssey ARK är nästan drömskärmen, men 55" är lite för stort och det är alldeles för mycket features som aldrig kommer användas. Svårt att motivera priset på 30kkr då.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av biew:

En hel massa olika företag har lanserat olika produkter eller koncept för att göra konsumentprodukter lättare att laga och byta trasiga delar. Allt i linje med diverse politikers påtryckningar och right-to-repair vågen. Vore kul om redaktionen skulle kunna ha en stående fråga till alla utställare i stil med, "hur gör ni era kommande produkter mer tillgängliga för reparationer?"

Och sen ge ett omdöme om det verkar som ett genuint försök eller mest bara astroturf

Tipsar om aiaiai.audio, sprang på dem nyligen och inte hunnit pröva dem själv än så vill inte säga för mycket.

Permalänk
Medlem

Vore ju kul om Sony släppte Vita 2. Annars är det nog bara AMD jag kommer vilja se något ifrån.