Helgsnack: Vad är dina planer för 2023?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Fortsätta med: Hålla igång träningen (CrossFit) så mycket jag orkar o hinner.

Skaffa ett jobb inom transport. Läsa till lastbilschaufför eller ta ett budbilsjobb är detsamma.
Söka till Polishögskolan är ett alternativ.

Ska absolut börja med Warhammer: Age Of Sigmar (på riktigt nu!)

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Bygga dotterns rum, skaffa ny gpu och flytta om hela vardagsrummet (då dottern snor min hörna), försöka komma tillbaka mot 5ggr/v med träning

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Hålla vikten och börja cykla ännu mera!
Uppgradera CPU, moderkort och ram.
Kanske händer något mer, vem vet

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Försöka få bättre mental hälsa, 2020-2022 har varit dåliga år.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av noxela:

Jobba mindre. Mycket mindre! Siktar på att gå ned till 40 timmar i veckan 😀

Bra, tummen upp på den från f.d företagare som jobbade upp till 70h / vecka 6 dagar i veckan

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Bygga ny burk. Det får bli vad det blir mot våren. Är allt skitdyrt så får det väl bli så då, vill inte vänta längre.

Permalänk
Medlem

Skaffa MC kort

Permalänk
Medlem

Vecka 2 kommer en KIA EV6, det blir årets första köp.

Sedan är planerna för 2023 att köpa en uppsättning vadare och vadarskor från Patagonia till mig och frugan, 2 nya premiumspön från antingen Douglas, Tailor eller Beulah, vi är bägge sponsrade av dessa märken så det blir inget annat märke för oss. 😊
Fortsätta utöka det smarta hemmet, har inte bestämt vad för produkter ännu men budgeten är satt till 20k för smartahem-produkter för 2023.

Datormässigt blir det noll 2023, det jag har duger gott även kommande år, kommer även sitta kvar med samma telefon ett år till.

Gott Nytt År kära Sweclockare! 🥂🍾

Permalänk
Medlem

Få min Rx7a på vägen. Bygga altan. Använda hemma gymmet som är upp packat men oanvänt. Kanske inte specifikt i den ordningen...

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Medlem

Jag ska äntligen bygga ny (gaming) PC, den nuvarande är snart 7 år gammal och känns extremt trött, speciellt om man försöker att spela nyare spel eller göra nåt annat krävande. Har varit inne på att bygga nytt i 2-3 år nu, men priserna (och tidvis tillgänglighet) har satt stopp för det, men nu ska det äntligen bli av.

I övrigt blir det nog ungefär samma som innan. Om inget oförutsett händer förstås.

Permalänk
Medlem

Köpa ett pcie 5.0 nätaggregat och sedan ett Rtx 4090 såklart.

Permalänk
Medlem

Ersätta min gamla bärbara med en mini-pc (Asus PN64). Jag använder ändå aldrig min bärbaras inbyggda tangentbord, touchpad och skärm. Priset är typ en tredjedel av en bärbar med samma CPU, minne och SSD. Det ska tydligen gå driva den med USB-c från skärmen. Fläktljudet är dock tydligen högt så det blir nog bara en Core i3.

Tänker installera Ubuntu, utvecklingsverktyg såsom Node.js och Visual Studio Code, DevOps-program såsom Docker, Kubernetes, Prometheus och Grafana bara för att lära mig mer. På jobbet är mina behörigheter så begränsade.

Sedan tänkte jag köra RetroPi och se om spelen från 80-talet är lika bra som jag minns dem.

Permalänk
Medlem

Inget speciellt. Blir att fortsätta i samma spår ett år till tror jag!

Permalänk

Blir det bra pris på 7800x3d, så byter jag ut min i9900k

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Byta från 8700k till någon 7XXXx3d så att mitt 4090 kan få spänna musklerna mer.
Fortsätta träna 5-6 dagar i veckan. Öka i styrka och muskelmassa.
Fortsätta äta sunt men mer.
Leka med PSVR 2 i februari och hoppas att det känns bra.
Möjligtvis ta en kvällskurs i japanska.
Försöka att inte följa nyheterna lika mycket. Blir bara deppig ändå.
Så leva mer i min egen bubbla och fokusera på mig själv.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Kommer gå in som delägare i min far och farbrors företag, den sistnämde siktar på att trappa ner (ska han iofs ha sagt i 15 års tid men men).

Ska försöka komma tillbaka till träningen, men det var svårt nog att hålla sig frisk i längre perioder med ett barn, kan inte tänka mig att det blir bättre nu när man precis innan jul blivit 2 barns pappa. Sen finns det väl någon flytande plan om att införskaffa en större bil, men det är inte så viktigt om det händer 2023 eller 2024.

På dator och spelsidan hoppas jag väl hinna spela lite datorspel mellan varven, och är även inne på att köpa mig ett nintendo switch men jag får se hur det blir med det. Har nämligen em förmåga att köpa spelkon ssoler spela en vecka på dom bara för att sen låta dom samla damm tills jag säljer den.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Vara så lat som möjligt. Ett bra mål att sträva efter men sträva så lite att det inte blir jobbigt. Ligga på latsidan, helt enkelt. Låter skönt i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

... svårt nog att hålla sig frisk i längre perioder med ett barn, kan inte tänka mig att det blir bättre nu när man precis innan jul blivit 2 barns pappa.

Grattis! Vänta bara tills tredje kommer. Vi tyckte det var att gå från ett par till ett gäng. Jobbigt men kul.

Permalänk
Medlem

Försöka hålla bilen i liv ett år till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baver:

Skaffa MC kort

Lycka till!

Själv ska jag försöka lägga betydligt mer tid och energi på hoj åkandet än jag gjort tidigare.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Utsikterna är inte goda med den nedåtgående konjunkturen men jag känner jag måste försöka hitta nytt jobb. Känner att mina kompetenser borde få komma till användning än att slösa bort dem bakom en bussratt, vill gärna ha lite högre lön också.

En konkret plan finns dock. Ska börja köra långloppsracing tillsammans med en gammal kompis. Tyvärr i en gammal Renault Clio men det viktiga är att ha kul på banan så det får la gå.

En annan plan är att försöka få fart på min youtubekanal som legat lite i dvala senaste tiden då jobbet tagit allt för mycket tid. Har inga fantasier om att jag ska bli rik eller ens kunna leva på det men i alla fall tillräckligt så att det blir lite extra tillskott för nöjen.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

- Hoppas kunna få till ett köp av en fällbar propeller till segelbåten, för med den fasta trebladiga är det som att segla med bromsen på i lättvind. Pga platsbrist är alternativen få, så antingen dyrt och bra, eller billigt och underpresterande.

- Bli bättre på att lägga mig tidigare. Skriver detta just nu, tre på natten, och jag är piggare nu än jag varit under 90 procent av den vakna tiden hittills sen i morse!

- Bli bättre på att bjuda hem kompisar. Pga att de alla har barn i låga åldrar blir det nästan alltid att jag åker till dem, för att det blir enklast logistiskt. Men lite oftare kan vi nog vara här.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Bygga klart biorummet och njuta av de sista fyra månaderna av föräldraledighet. Och ordna med en lösenordshanterare.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Min mor körde med "nyårsönskningar" istället för "löften" som ändå alltid bryts. Så; Jag önskar Putin tippade omkull och slutar bomba barn och sjukhus i Ukraina. Fred i närområdet löser upp många knutar, både ekonomiska och tillgänglighet (egoistiskt, jag vet) på lyx-varor som IT-prylar.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Ska genomgå operation av bihålorna i mitten av Januari månad. Uppgradera datorn med 3D cache versionen av Ryzen 7950x, tillhörande moderkort och minne. Det blir också att köpa ny gamingstol och ett nytt grafikkort. I midsommar besöker jag Skanör-Falsterbo för första gången. Blir att resa till Prag för att testa öl-spa och därefter vidare till Brno på semestern. I övrigt ska jag fortsätta att hålla mig i form med styrketräning och HIIT (Hög intensiv intervallträning).

Glömde nämna ett inköp
Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem

Målet 2023 är att köpa mindre. Dels för ekonomin kräver det men också för jag har hundratals spel jag knappt kört så behöver inte fler.

Att börja gå plus igen är definitivt ett mål. Har gått minus varje månad hela 2022 och sparkontot kommer vara helt slut i början av 2024 om det fortsätter. Ändå köpte jag nyligen ny dator fast jag absolut inte har råd egentligen med alla ökande kostnader. 2023 blir året så bara absolut nödvändiga får köpas.

Edit: min kompis som är sjukpensionär sedan 19 års åldern har nu tack vare ökning av pension lika mycket i pension som jag som jobbar heltid har i lön. Vet inte om det säger något om pensionen eller min lön.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

2023 blir året då jag går vidare i utvecklingen av mitt fotograferande. Jag ska tillbaka till Norge och jag ska börja fota bladfilm, och mörkrummet skall utvecklas vidare. Detta året kanske tillomed blir året då jag faktiskt säljer ett print, det återstår att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Lycka till!

Själv ska jag försöka lägga betydligt mer tid och energi på hoj åkandet än jag gjort tidigare.

Det är ju det där med att lägga tid på sig själv mellan jobb och familj/kompisar … önskar dig många sköna mil 😀

Permalänk
Medlem

Få mer ordning i huset, har bott här i över 1 år nu och känner inte att allt har fått sin plats ännu
Har blivit att vi slängt in allt vi inte orkat ta tag i in i pannrummet så det staplas på höjd och jag har inte kunnat träna något där inne, utöver det så blir det ett lugnt år med att bara mysa hemma med familjen och försöka att jobba mindre.

Permalänk
Medlem

Hitta litta självdisciplin och komma igång med nån slags träning - det är rent djävligt vad man kan hitta på för att intellektualisera att det inte behövs men jag närmar mig 60 och även om jag mår hyfsat och inte dras med 15-20 kilos övervikt, så hade allt det fysiska kunnat vara så mycket bättre.

Inga nya delar. Inga nya delar. Sade jag att jag inte skall köpa nya datordelar..? Sparar ihop till en DDR5 uppgradering till nästa år. Inbillar jag mig i alla fall.

Skall försöka landa i mina pågående strul med brandväggar och nätverk, har testat lite lika men snablar alltid in i något som strular till det för mig. Senaste budet är nog att gå på OPNSense med SunnyValley ZenArmor paketet.

Jobb och ekonomi osv föranleder inga drastiska åtgärder men håller ögonen öppna för ett it-chefsjobb eller service management på mellanstort industriföretag. Hade velat basa över eller kontrollera en "egen" it miljö för kanske upp till 1000 anställda eller så.

Visa signatur