Stadias handkontroll får Bluetooth-stöd

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Har ju en ouppackad. Frågan om man ska låta den vara i obruten förpackning i 40 år och sälja den sen xD.

Haha, den kommer INTE att öka i värde

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Fungerade bra på mina två kontroller! Bra att jag slapp slänga dem.

Synd att Stadia las ner, fungerade bra för mig. Spelade bland annat ut RDR2 och CP2077, fick två Chromecast Ultra och nu då två kontroller som funkar med Bluetooth. Kostnaden blev i slutändan 0 kr 😛

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av dlq84:

SweC, varför inte länka till sidan i artikeln? Var tvungen att leta i kommentarerna.

För att artikeln skrevs innan blåtandssidan var öppen/existerade.
En tidsmaskin hade varit bra dock!

Däremot har blåtandssidan länkats in sedan kl 09 idag. Så när du postade ditt inlägg så fanns det en länk i artikeln!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

Nej, det har jag inte testat faktiskt! Det verkade mycket mer osmidigt än Stadia när jag kollade upp det, men det var ju ett tag sedan. Nu finns ju inget riktigt alternativ heller.

Har du provat? Är du nöjd?

Har bara kört via min Nvidia Shield. Men tycker det fungerar bra! Men det borde fungera minst lika bra via appen i Windows. Bara köpa spelet via steam först, och sen starta via Geforce now. Jag betalar 99kr i månaden, räcker för mig.
Stora nackdelen är väl utbudet på spel, är säkert mycket som inte finns. Läggs dock till spel varje vecka.

Visa signatur

mjaa

Permalänk

Kommer nog köra den tillsammans med Geforce Now på diverse enheter, bland annat min TV samt jobbdatorn som får stå för underhållning när man är iväg och på lunchrasterna. Fungerar ju även fint till telefonen om man får feeling att spela där också.

Som en kollega anmärkte, kontrollen har ju även wifi-stöd så om google öppnar upp den lite mer så kan det skapas en hel del coola open source-projekt för att använda den till flera enheter över nätverket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Har ju en ouppackad. Frågan om man ska låta den vara i obruten förpackning i 40 år och sälja den sen xD.

Lär ju inte fungera om den är inställd på Wifi och de tar bort sidan för att byta till bt.
Fattar inte varför de inte bara kunde göra en knapp kobination för att byta wifi/bt.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

vem vill ha bluetooth en sak som borde dött ut för länge sen j...a sony eriksson som höll kvar i detta format även fast det funkar bättre har det funnits bättre lösningar telefonelände

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Kan man använda den till XBOX & PS nu?
Eller det kommer aldrig släppas. ?

Which devices are compatible with the Stadia Controller?
Testing of Bluetooth mode was focused on the devices and systems listed below, but may not work with all hardware configurations. Compatibility with other services and platforms has not been substantially tested. Please note that computers must have a Bluetooth Low Energy adapter in order to communicate with the Stadia Controller in Bluetooth mode and that hardware compatibility will vary. Haptics (vibration) may not work with all systems.

Windows 10 and 11 + Steam
MacOS® 13 + Steam
ChromeOS
Android

https://support.google.com/stadia/answer/13067284?visit_id=63...

Permalänk

Körde den igenom uppdateringen, klar på några minuter, hur smidigt som helst.
Funkar utan problem med windows 11 och steam.
är min primära kontroller till datorn, har en Xbox One controller, men tycker spakarna känns för lätta jämnför med stadia controllern, så föredrar den, och kan ha stadia controllern liggandes på laddning vid datorn, slippa krångla med batterier för tillfället, ja, kommer komma en punkt då inbyggda batteriet är dött, men är ett tag till innan dess, och kan köra på kabel då om man vill.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Hade jobbdatorn, Macbook Pro, i närheten, körde igenom guiden (kräver USB-kabel). Gick snabbt och smidigt. Bara läsa vad som står.

Permalänk
Testpilot

Trevligt trevligt, då var kontrollen uppdaterad och klar

Önskar bara att Google släppt verktyget som en offline-installer istället.. för folk som missat detta memo kan det bli surt längre ned, även om det är drygt ett år att uppdatera kontrollen. Med en offline-installer har det kunnat arkiveras och delats även längre fram.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

" Haptics (vibration) may not work with all systems."

När funkar det inte för er?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Har stött på problem när jag kopplar kontrollen med surfplattan (Galaxy Tab S8). Parningen går bra och kontrollen kan användas, men sedan nästa gång den ska användas så återansluter den automatiskt och stadia-knappen på kontrollen visar att den är ansluten(lyser vitt) men inga knapptryckningar registreras. Behöver då glömma bort enheten och para ihop på nytt, efter det fungerar det.

Det är ju inte hela världen men lite drygt är det allt.

Permalänk
Medlem

Funkade inte till iOS

Försökte spel Rocken leauge side swipe, funkar bra med Xbox men min kontroll börjar bli dålig. Men får inte stadigas att funka ? Har lagt till den i bluetoth men inget hände ? Har jag missat något?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Riktigt snygg lösning för att ladda in ny firmware. Verkar vara en NXP-baserad processor i den med tanke på att det är bootloader + RT-series.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin