Massor artefakter på skärmen, går det att fixa?

Permalänk

Massor artefakter på skärmen, går det att fixa?

bilder:

Njaha.. såhär ser det ut när jag ska använda datorn.. det började helt random när jag surfade lite så är skärmen full av såna här artefakter eller vad man ska kalla det och man kan inte göra nått.

Minns inte exakt vad jag har i datorn men det är ryzen 5600g, rtx 3060, och annat? äsch.

Permalänk
Medlem

Kolla kablarna till skärmen, ser ut som om någon kabel inte är korrekt isatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hetsallad:

bilder:
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Njaha.. såhär ser det ut när jag ska använda datorn.. det började helt random när jag surfade lite så är skärmen full av såna här artefakter eller vad man ska kalla det och man kan inte göra nått.

Minns inte exakt vad jag har i datorn men det är ryzen 5600g, rtx 3060, och annat? äsch.

Du får ändra din rubrik då det du har skrivit nu beskriver inte vad det handlar om.

Permalänk
Medlem

Så du tror inte den där stora sprickan har inget med saken att göra? 😂

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Vam vare som kasta?

Det är ett väldigt tydligt märke efter ett slag mitt i skärmen. Den är körd.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Det är ingen spricka på skärmen

Permalänk

har kopplat bort skärmen och kan konstatera att felet ligger hos/i skärmen... skumt

Permalänk
Medlem

Hur kan vi alla se sprickorna om dom inte finns där?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk

det är en msi optix full hd 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hetsallad:

har kopplat bort skärmen och kan konstatera att felet ligger hos/i skärmen... skumt

Byt kabel, testa med 5600g om det blir bra bild eller ej

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

va i fan... jag är för full för det här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hetsallad:

Det är ingen spricka på skärmen

Vad är det vi ser här, vad är det vi har här?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Lugnt. Imorgon när du ska in till datorn lär du komma på vad som hänt.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av hetsallad:

va i fan... jag är för full för det här...

Haft lite fylleboxning och råkat boxa till skärmen?

Jag slog hål i en garderob en gång...

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Haft lite fylleboxning och råkat boxa till skärmen?

Jag slog hål i en garderob en gång...

Samma här. När jag var 14. När jag var 27 fick jag åka hem till mamma och laga skadan innan hon sålde lägenheten. Haha

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Lugnt. Imorgon när du ska in till datorn lär du komma på vad som hänt.

Om han är för full för att se den där sprickan nu, så lär han inte minnas vad som har hänt. 🥳

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hetsallad:

va i fan... jag är för full för det här...

Hahahaha gå och lägg dig. Det kommer klarna imorgon. Ta en titt på Prisjakt så hittar du snart en ny skräm.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Haft lite fylleboxning och råkat boxa till skärmen?

Jag slog hål i en garderob en gång...

hellre att slå hål i garderoben än att pissa och sedan försöka sätta sig och skita i kylen som bror min gjorde på en hemmafest xD

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

hellre att slå hål i garderoben än att pissa och sedan försöka sätta sig och skita i kylen som bror min gjorde på en hemmafest xD

Ouch! ja det tog nog priset...

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Ouch! ja det tog nog priset...

xD har gjort en rolig presentation till han när han gifter sig xD fullt med bilder

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...