Snabbkoll: Ser du fram emot nya telefoner från Samsung?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Ser du fram emot nya telefoner från Samsung?

Imorgon går Samsungs evenemang Unpacked av stapeln, där nya Galaxy S23-familjen väntas dyka upp. Suktar du efter ny telefon?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Har alltid velat ha en Note så jag slog till på s22 Ultra och är nöjd med den, ska ändå kolla på eventet då jag är intresserad av telefoner.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem

Fick ta ut vanliga S22 förra året genom jobbet så den kommer nog jobba vidare nåt år till. Så här i efterhand så skulle jag kunna tänka mig en Flip eller Fold, framförallt flip då den är så kompakt i hopfällt läge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej, jag längtar efter en vettig telefon som inte är en phablet, men det lär tyvärr aldrig ske. Dagens mobilmarknad är verkligen skit.

Permalänk
Medlem

Inväntar hellre A modellerna då S modellerna har blivit så dyra. Föredrar att lägga de tusenlapparna på annat.

Permalänk
Medlem

Jajemen, deras Ultra är alltid intressant. Ska bli spännande att följa eventet i morgon.
Har en Fold 4 idag som jag är nöjd med men man vet ju aldrig; trots allt är jag en supernörd

Permalänk
Medlem

Känns som om mobiltelefoner blivit ett ganska tråkigt ämne, sitter man idag med en bättre modell från de senaste 6-7 åren finns få anledningar att byta upp sig. Det enda intressanta som finns idag är vikbara telefoner, men de är ännu alldeles för dyra för gemene man. Plus detta med barnsjukdomarna och den snabba tidiga utvecklingen vi ofta ser när helt nya produktkategorier lanseras. Det känns inte som om de olika tillverkarna lyckats samsats om bästa metoden att formge gångjärnet.

Sedan hade det väl inte varit helt fel om de hade släppt en ersättare till Galaxy S10e, dvs senaste komponenterna men i ett smidigare format.

Permalänk
Medlem

På tok för mycket bloatware och skräp på samsung-telefoner. Jag vet att alternativen inte är mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Känns som den enda utvecklingen i telefoner numera är vikbarheten.
Alla andra modeller och märken är "lite snabbare" och "lite bättre kamera"

Permalänk
Medlem

Måste säga att lanseringar av nya mobiler har varit tråkiga typ de senaste 10 åren. Även om de blir bättre o bättre så är det inte så mycket revolutionerande i mina ögon. Använder fortfarande Swish, BankId och SMS som jag tidigare gjort

Något jag hade velat se är en smartphone som har en veckas batteritid vid dagligt "normalt" användade. Då börjar vi snacka förbättringar...

Permalänk
Medlem

Allvarligt, vem längtar efter en telefon från någon tillverkare överhuvud taget? Närmast alla telefoner på marknaden är tillräckligt bra och har så varit i hur många år som helst. Mobiler är bland det tråkigaste på teknikmarknaden som finns. Rätt stor skillnad mot om man backar 10 år i tiden när man hela tiden var intresserad om vad som komma skulle och direkt ville kolla när ens kompis köpt ny lur.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av phanto:

På tok för mycket bloatware och skräp på samsung-telefoner. Jag vet att alternativen inte är mycket bättre.

Jag tycker att det blivit lite bättre senare år Inte kört Samsung "på heltid" på flera år ska medges, men från det jag sett från kollegor & bekantas ser det inte alls lika illa ut på de senaste årens modeller. Därtill är väl stödet för Samsung Pay snäppet mer utbrett än Google Pay. Med det sagt finns det som du säger fortfarande rum att förbättra där för flera tillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

På tok för mycket bloatware och skräp på samsung-telefoner. Jag vet att alternativen inte är mycket bättre.

Vadå....gillar du inte Bixby???

Permalänk
Medlem

Poll - *Exists*

Sweclockers - *Nej*

Samsung - Big oof.

Skönt att se resultatet av stagneringen av mobiltelefoner, här gråts det inga tårar i alla fall...

Skrivet av Fatmajk:

Vadå....gillar du inte Bixby???

Om man ändå kunde nå genom cybervärlden och ge handkantsslag så hade jag gjort det för den som tyckte att Bixby var något som behövde en egen knapp som inte går att mappa om

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Ja, för då kommer de äntligen sluta spamma mig med meddelanden jag inte orkar avbeställa om att det snart är lanseringsdags.

(Och i stället börja spamma om att jag ska köpa, men men)

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Har haft en S8 som reser telefon i ett par år, och har inget dramatiskt hänt så är Samsung som telefontillverkare ointressant.
För mycket bloatware, för mycket Bixby, onice känsla i handen och en prislapp i taket. Nej tack

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Det jag brukar fråga mig är vad kan en telefon för 10k göra som en telefon för 1k inte klarar av och jag brukar inte finna några större fördelar.
Telefoner brukar ge upp efter cirka 3 år (om man inte klantat sönder den innan)ändå, så varför betala det 10 dubbla priset.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Nej. Precis som med grafikkort har dom hamnat i kategorin "så dyrt att det inte spelar någon roll vad som släpps".

Det finns funktioner jag längtar efter att ha på mobiler i vettig prisklass, men inget av detta kommer visas upp av Samsung nu.

Permalänk
Medlem

Vad ska man med en ny mobil till egentligen? Det enda som förbättras (och det är knappt) mellan generationerna är kameran... Och vad ska man ha en ny fet cpu till när alla appar är gjorda för att kunna köras på en gammal nexus 2a?

Samsung.. kom tillbaka när man inte behöver ladda mobilen två gånger om dagen.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Nah, tog min s22 på 36 månaders abonnemang så den får leva vidare i 2 år till

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Har kvar min S10:a och så länge det inte kommer ut en ny telefon med 3.5mm ljudutgång blir det inte någon ny telefon.

Permalänk
Medlem

Nä, numera uppdaterar jag bara när jag slutar få säkerhetsuppdateringar. Finns ingen anledning att uppgradera annars.

Permalänk
Medlem

Har en Samsung på jobbet och gillar inte deras UI.

Privat har jag en OP 7P och är mer än nöjd med prestandan bortsett från att batteriet är helt slut. Känner mig helt klar med att byta telefon ofta och skulle helst byta batteri i min befintliga och köra på tills den slutar få uppdateringar. Misstänker dock att det skulle kosta mer än att köpa en ny, bättre, telefon.

Permalänk

Har inget behov. Uppgraderade från min gamla Galaxy a70 som jag köpte i januari 2019. Den fungerade fortfarande bra egentligen förutom att bluetoothen började att strula på slutet. En riktig trotjänare annars som jag har kvar som reservtelefon.

Hittade en Motorola 20 Edge Pro under black friday för endast 2999kr och slog till. Är riktigt nöjd. 144hz på telefon gör liksom på desktopen en rejäl skillnad. Det åtestår dock att se hur batteritiden kommer att stå sig framöver.

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Medlem

Kör ännu med Samsung S10e som jag varit väldigt nöjd med och har bra batteritid ännu trots det lilla batteriet men är ju ingen jätte aktiv användare så räcker nog i snitt ett par dagar på en laddning men S23 kan bli aktuellt tidigast BF2023 men kanske väntar tills BF2024 tills priserna hunnit rasa en del då brukar ej vilja betala lanseringspris Samsung taxan.

Det jag saknar i nuvarande är högre/variabel uppdateringsfrekvens (gör stor skillnad i upplevelsen imo då jag fått klämma på nyare telefoner på jobbet med 90-120Hz), samt under-display-fingerprint sensorn gör upplåsningen aningen smidigare, den på S10e som är på sidan kan va lite jobbig att använda då så fort fingrarna är lite felplacerad eller fuktiga vill det ej lyckas att låsa upp. Optisk zoom saknar jag också på S10e.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Lite trubbigt och kortfattat: Samsung mobiler är sk*t
- Helt idiotisk vad gäller "accidental touch protection"
- Idiotiskt placerad volymkontrol, omöjligt att ta upp telefonen ur fickan utan att maxa/mutea totalt
- Totalt värdelös avstängning, kräver i snitt 5-10 försök innan det funkar
- Nerbloatad med värdelösa appar
- Samsungs besatthet av telemetri-insamling lyser igenom överallt
- Omtålig USB-C, har haft min S21a i knappt ett år och anslutningen krånglar redan
o Medioker batteritid som de flesta mobiler, jag har Wifi avstängt, använder BT ca 1-2h om dagen och behöver ladda varannan dag
o Skärmen är väl som alla andra
+ Helt ok storlek, lätt att greppa

Jag kommer aldrig att köpa en Samsung, inte ens begagnad.
Har en då det är en jobbmobil

Permalänk
Medlem

Köper inte mobil till mig själv sedan 13 år tillbaka. Använder de jag får genom jobbet. Just nu iPhone 14.

Köper dock till barnen men de klarar sig med modeller runt 2k

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Sitter kvar med S9, haft den sedan feb/2019 (om man kan lita på smshistorik) Batteriet är friskt än och tappar bara 3-5% över natten tex. Samt jag vill ha port för 3.5 Teleplugg hehe. Byter när jag måste.

Permalänk
Medlem

Hyfsat nöjd med min S20 4G fortfarande.
Hade gärna sett att den var aningen mindre dock, som S10e vilken frun har, då hade den fått plats bättre i jeansfickor och inte ramlat ur mjukisbyxors/luvtröjors fickor titt som tätt, när man leker med lillpojken, men men.

(Klassiskt tips om USB-C börjat krångla för de som nämnde det är ju in med tandpetare eller smal pincett så man får bort fickluddet som samlats, även om det inte syns när man tittar i kontakten, min glappade väldigt mycket i julas, men jag fick ut massa ludd för någon vecka sedan och nu funkar allt fint igen)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Jag tycker A14/A24 verkar vara de mest intressanta, så kallade budgetmodeller som för nåt år sen skulle rankas som premium.

Visa signatur

Gammal gubbe