Permalänk
Medlem

Asus 7900 XTX MBA

Hej! Kollar lite intresset för mitt kort då jag har egentligen inte någon användning utav de till de titlarna jag spelar samt så börjar jag bli lite trött på gaming generellt :(..

Inhandlades på inet 14/12-22 för 14499;- och har knappt använts sedan dess, någon enstaka timmes spel vissa kvällar annars har det fått kämpa hårt för att driva Youtube. Inga konstigheter med kylaren på detta ex, ligger runt 67-69 grader med hotspot temps på runt 80-82 i ett nr200p med 2 stycken slim fans som intake under kortet. Har inte märkt av några konstigheter! Ser gärna att eventuella bud läggs i tråden och jag säljer eventuellt när budet känns rätt! Några frågor eller funderingar kan vi ta över PM :)!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

"Säljer eventuellt när budet känns rätt.".......?

Jag förstår verkligen inte motivet med många av de annonser som dyker upp på denna marknadsplats. Och hur man som säljare tror att köpare kommer visa intresse under förutsättningar likt dessa ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

"Säljer eventuellt när budet känns rätt.".......?

Jag förstår verkligen inte motivet med många av de annonser som dyker upp på denna marknadsplats. Och hur man som säljare tror att köpare kommer visa intresse under förutsättningar likt dessa ovan.

Man får ju offra lite för att göra kap och inte få ”trader-priser”.

Jag kan trycka in ett bud på 11500kr + frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

"Säljer eventuellt när budet känns rätt.".......?

Jag förstår verkligen inte motivet med många av de annonser som dyker upp på denna marknadsplats. Och hur man som säljare tror att köpare kommer visa intresse under förutsättningar likt dessa ovan.

Det handlar mer om att jag skyddar mig någorlunda som säljare, dels för att inte sälja varan alldeles för lågt under "marknadspris" då många här på forumet drar till med sjuka skambud på det mesta, för det andra så handlar det om att jag som säljare inte ska behöva ha en hetlevrad diskussion med någon i PM att jag måste sälja varan till de budet personen har lagt som är det högsta i tråden t.ex. Brist på intresse verkar det inte vara då redan 4 stycken har hört av sig angående kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Man får ju offra lite för att göra kap och inte få ”trader-priser”.

Jag kan trycka in ett bud på 11500kr + frakt.

Noterat :)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Man får ju offra lite för att göra kap och inte få ”trader-priser”.

Jag kan trycka in ett bud på 11500kr + frakt.

Ok. Ja kanske är det omotiverad frustration från min sida. Skall bli intressant följa denna annons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Det handlar mer om att jag skyddar mig någorlunda som säljare, dels för att inte sälja varan alldeles för lågt under "marknadspris" då många här på forumet drar till med sjuka skambud på det mesta, för det andra så handlar det om att jag som säljare inte ska behöva ha en hetlevrad diskussion med någon i PM att jag måste sälja varan till de budet personen har lagt som är det högsta i tråden t.ex. Brist på intresse verkar det inte vara då redan 4 stycken har hört av sig angående kortet.

Jag kan delvis köpa lite av det där. Även om det inte finns något här som binder dig till att göra något alls. Sedan kan man formulera sig på olika sätt. Tror att många inte orkar ge sig in i en annons som låter som en blandning blandning mellan annons och marknadsundersökning. Och att antyda att oavsett bud kanske man inte säljer i alla fall.

Annonser likt dessa är inte till gang för varken säljare eller köpare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

Ok. Ja kanske är det omotiverad frustration från min sida. Skall bli intressant följa denna annons.

Som en sista kommentar så finns det ju när man lägger bud följande text: ”bud är inte bindande” - Vilket öppnar upp för bud som inte folk kan hålla. Så detta blir också ett sätt att skydda sig från att som TS skriver konstiga diskussioner.

Det är en hårfin balans här kan jag också tycka men accepterar det då inköp kan göras till bra priser

Permalänk
Medlem

Kortet sålt!

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad