Permalänk

Surfplatta till 5åring

Söker en ny surfplatta till sonen som fyller 5 år i april. Just nu han en gammal Huawei modell med 1 gb ram och 16 gb minne. Så det mesta är nog en upgradering. Vill gärna att den ska hålla iaf i 3 år i prestanda. Ska användas till streamingtjänster och spel. Just nu är det mest krävande subway surfers men det klarar inte riktigt den nuvarande surfplattan. Budget är 3.000 :-

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog ha tagit en titt på nokias surfplattor. De verkar vara bra plattor utan bloat till ett lägre pris. Vet dock inte hur de presterar i spel.

Permalänk
Medlem

köp en begagnad ipad

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Galaxy Tab S6 Lite. Billig och robust platta med metallchassi och 4GB RAM samt tillräcklig GPU/CPU kapacitet för att köra alla tänkbara spel, och hanterar därmed Youtube och liknande enkla arbetsuppgifter som om det vore ingenting. Köpte en S6 Lite till dottern i julas, och beställde billigt TPU-skal från Joom. Det blev ett rejält steg upp i prestanda från tidigare Lenovo M10 FHD Gen 2-surfplattan hon hade innan. Sen så är det så grymt smidigt att styra upp användningen med Google Family Link, tar 5 sekunder att ge henne en extra kvarts surf så pappa kan gå på dasset i fred.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Lenovo Yoga Tab 11 med G90T, 128GB och 4GB RAM är nog bland de bäst presterande surfplattorna under 3K

https://www.inet.se/produkt/1980051/lenovo-yoga-tab-11-128gb-...

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Samsung TAB A8 är en ganska bra platta.
Min 8 åring använder den själv, för spel, film, tuben etc. Köpte den när han var 6år. Håller fortfarande Härdat glas + fodral rek..
Tom spelar Roblox utan större bekymmer.

Köpte min begagnad för ca 800:- (äldre modell)

Tror du kan inte hitta något bättre för det priset.

Tex: https://www.refurbed.se/p/samsung-galaxy-tab-a-10-5/2537/?co=...

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

En iPad mini utan tveka. Min grabb har haft sin i 5 år nu och den yngsta fick ärva den nyligen. Fungerar perfa. Se bara till att skaffa ett skal till den redan från första dagen. Jag har ett billigt genomskinligt skal i TPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

En iPad mini utan tveka. Min grabb har haft sin i 5 år nu och den yngsta fick ärva den nyligen. Fungerar perfa. Se bara till att skaffa ett skal till den redan från första dagen. Jag har ett billigt genomskinligt skal i TPU.

Vart hittar du en ipad mini för under 3000? Det är väll minst dubbla, om inte trippla, priset.