Kompaktaste ATX-lådan på marknaden idag?

Permalänk
Medlem

Kompaktaste ATX-lådan på marknaden idag?

Halloj!

Jag har fått för mig att saker tar för stor plats här hemma, men jag har ingen lust att lägga ut massa pengar på ett helt nytt system. Därför tänkte jag kolla vilket det kompaktaste chassit är som kan ta ett ATX-kort samt ett ATX-agg? Sitter även ett GTX 1070 STRIX OC i den, men detta ska bytas ut nån gång i framtiden så det behöver inte passa i det här chassit. Jag kan köpa ett kompaktare kort senare.

Tacksam för alla tips!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur mycket lust du har att lägga ut massa pengar på ett chassi istället för ett nytt system, men det här verkar som bland det minsta du kan få i ATX-format: https://www.sfftime.com/products

Permalänk
Medlem

Tänk på att gpuer blir allt större inte alla kompakta chassin som stödjer 3 slots gpus

Permalänk
Medlem

Vad har du för chassi idag och vad är för stort? Finns kompakta ATX chassin men då kostar det mer än det smakar.

https://www.sliger.com/products/cases/cerberus_x/
"worlds smallest ATX case"
~265$+ frakt + tull känns sådär om man inte kan hitta det inom EU.

Permalänk
Medlem

Du kan välja en HTPC låda om du han tänka dig en sådan.

SilverStone Technology GD09B är riktigt bra. Hat två stycken, det är inte alltid man kan använda en optisk enhet, är den för lång får den inte plats. Inte många som har en sådan monterad i sin låda idag. CPU kylarens höjd får inte vara för hög, en Noctua NH-U9S passar utmärkt samt du kan montera fläkten på andra sidan och suga igenom luften om man behöver mer plats i lådan. Enda nackdelen är att du inte får plats med ett tre-fläktars grafikkort, det kanske går beroende på vilken du har men det blir extremt trångt. Däremot får i stort sett alla två-fläktars grafikkort plats. Du har tillgång till alla slots och alla nätagg passar plus det finns en del utrymme att lämna inpluggade modulära kablar kvar i lådan om man vill det.

Det finns en del andra lådor som tar ATX kort men ofta får man offra andra möjligheter om man vill ha en låda som är så kompakt som möjlig men ändå ha möjligheten att använda atx moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DennisOlof:

Du kan välja en HTPC låda om du han tänka dig en sådan.

SilverStone Technology GD09B är riktigt bra. Hat två stycken, det är inte alltid man kan använda en optisk enhet, är den för lång får den inte plats. Inte många som har en sådan monterad i sin låda idag. CPU kylarens höjd får inte vara för hög, en Noctua NH-U9S passar utmärkt samt du kan montera fläkten på andra sidan och suga igenom luften om man behöver mer plats i lådan. Enda nackdelen är att du inte får plats med ett tre-fläktars grafikkort, det kanske går beroende på vilken du har men det blir extremt trångt. Däremot får i stort sett alla två-fläktars grafikkort plats. Du har tillgång till alla slots och alla nätagg passar plus det finns en del utrymme att lämna inpluggade modulära kablar kvar i lådan om man vill det.

Det finns en del andra lådor som tar ATX kort men ofta får man offra andra möjligheter om man vill ha en låda som är så kompakt som möjlig men ändå ha möjligheten att använda atx moderkort.

Detta såg faktiskt ut att vara en riktigt najs låda! Får kolla närmare på den helt enkelt