Anmäl dig till Roborock Challenge!

Razer vs Senheiser vs HyperX

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Varför slänger du dina Arctis i väggen?
Vad har du för prioriteringar? Ljud, komfort, mic, anslutningsmöjligheter, batteritid?
Vad spelar du på för plattform?

GSP 670 har bäst ljud, flest anslutningsmöjligheter och bäst mic av de 3. Dock är Epos mjukvara inte den bästa och batteritiden är väl högst OK med dagens mått mätt.
Komfort är subjektivt men jag tycker Cloud II Wireless är bland de skönaste jag testat. Ljudet är sådär och micen är väldigt medioker även för ett trådlöst HS.
Du skulle kunna kika på Cloud Alpha Wireless som har 300 tim batteritid.
Även GSP 370 kan va intressant med 100 tim batteritid, lättare vikt än 670 med något sämre ljud och mic.

Sen har du ju Arctis 7 Nova men Steelseries går bort?

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023

Sennheiser alla dagar i veckan!

Sanslöst bra kvalitet. Men det viktigaste är att du själv tycker att ljudet låter bra i dina öron. Provlyssna allt med egna referenslåtar i butik, välj det du har råd med.

Permalänk
Medlem

Ah asså mina arctics 7or bara kopplar bort mic/ljud ibland random, fått plugga ur givaren från USBn osv, är så jävla trött.