Sons of the forest- Berättelser från spelet
Senast redigerat
Hej,
Jag har nu ca 6h timmar in i denna rätt ofärdiga uppföljaren till The forest och känner mig rätt kluven. Å ena sidan så gillar jag originalet såpass mycket att det inte är hela världen att det mest känns som en något uppgraderad 1:a, å andra sidan så hade jag förväntat mig mer.
Men i denna tråden tänkte jag inte att vi skriver om teknikska problem som spelet absolut lider av. Inte heller några recensioner.
I min ringa tid i spelet så har det uppstått en hel del intressanta och ibland roliga incidenter eller scenarier och det tänkte jag se om fler vill dela med sig av.
Skriv din berättelse i tråden:
Min story nr.1:
Jag och Kelvin började bygga vårt läger på en noga utvald plats. Denna visade sig vara i något av centrum för vart de håriga människorna spawnar och det blir hela tiden ett jäkla liv på Kelvin som pekar ut i den täta vegetationen efter hoten.
Efter många om och män så har vi snart ett fint kalhygge inne i skogen och den stora trädkojan är nästan klar. Kelvin bara lägga en bräda till!
Då kommer ett kritter hoppande från en buske precis jämte! Rakt upp på kojan hoppar den håriga människan (?) och den går i kras! Alla stockar och brädor faller ner i en stor hoppande hög under trädet.
Bara att börja om.
Jag och Kelvin rensar skogen på håriga människor så att det inte ska rivas kojor något mer. Sen börjar vi bygga igen.
När vi har två tre bitar kvar att sätta på plats så händer något sjukt! Kelvin hugger ner trädet som vi bygger kojan i!
Jag ser det hända och jag kan inte stoppa honom. Tträdet med kojan i faller och Kelvin får allt virke över sig.
Jag står bara i skogen och gapar. VAD HAR DU GJORT Kelvin?! Nästan skriker jag åt spelet.
Då tittar Kelvin mig rakt in i ögonen och tar upp armen och riktar den mot mig. Han ger mig tummen upp!
Då stängde jag av spelet omgående. Nya tag en annan dag. Tack Kelvin.
Dagen började med att jag och Kelvin försökte få till ett torn i vattnet för att kunna spana efter våra nästa offer, Kelvin är inte simkunnig så han ger upp direkt.. ber honom hämta logs medan jag försöker glida på en zipline för att fånga logs i luften.. efter mycket upp och men får jag till tornet, men vad jag inte lagt märke till medan jag byggde var att våran kåk fått besökare som förmodligen spawnat genom marken. SUCK, vad fan gör vi nu Kelvin?! Kan inte du samla nya krafttag och hämta lite logs så börjar jag reda ut denna soppa till "hus" och räddar det som går?! men Kelvin skakar på huvudet och vill inte bo någonstans, suck.
Medan bygget pågår i full fart blir vi anfallna gång på gång eftersom jag valt att bygga nära en väg, men jag är trygg nog att inte bry mig om mutanter eller kannibaler, Kelvin däremot låg i en buske och gömde sig. Jag tänker att jag rensar skogen på knäppgökar och räddar min knäppgök till vän och hoppas han är tacksam för hjälpen och vill hjälpa till lite men inte. Många timmar senare hittar jag honom i en buske igen, men jag kan inte rädda honom denna gång verkar det som.. jag ser att han lever, men killen vill inte ha med mig att göra längre. Bäst att du ligger där i din blåbärsbuske din jävel tänker jag och gör upp ett gäng eldar runt honom så han slipper frysa. Nu när jag gjort färdigt kåken kanske han vill bli min vän igen, men nej. Så nu står jag här med ett trevåningshus utan min vän. Damen verkar även hon bara försvunnit så nu är det jag och min katana mot skogen! Jag behåller din flygande koja som ett minne efter ditt första misstag min vän.. vila i frid, eller sov... eller vad du nu gör
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.