Permalänk

Ny dator köpråd

Hej jag ska köpa en ny dator maxbudget är runt 13k , spelar mest apex och csgo och Valorant , har en zowie 240hz monitor. Kan någon vänlig själ länka en dator jag behöver inget Windows. Mvh Niklas

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuborggold:

Tack för tipset

Sedan går alltid att kolla efter något chassi du vill ha och eventuellt en CPU kylare för att få tystare nivåer. Men stockkylaren är helt OK och en 5600 är ej svår att kyla.

Körde själv samma setup på CPU/GPU innan uppgradering och låg på cirka 400 FPS på CS i 1440p med låga inställningar (som man ska köra på CS). Så tror du hade kommit långt på det.

Permalänk
Avstängd

Kolink har väl ingen strömkabel?
Skulle nog aldrig personligen köpa en Kolink själv. Att döma av omdömen på nätet och inet m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Kolink har väl ingen strömkabel?
Skulle nog aldrig personligen köpa en Kolink själv. Att döma av omdömen på nätet och inet m.m.

Det stämmer. Medföljer ej en strömkabel, men kostar väl 29kr.

För priset är de helt okej. Självklart finns det bättre, men då får du oftast slänga in det dubbla. Jag brukar hänvisa till denna https://cultists.network/140/psu-tier-list/ och där hamnar dne under B-Tier, alltså helt OK och rekommenderar köp för budget.

Permalänk
Medlem

Bra grund. Finjusterade med PSU med tio års garanti, billigare och jämn SSD samt RAM med bättre subtimings.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk

Sista koll innan köp

Corsair 4000D Airflow Midi Tower (svart)
ASUS Radeon RX 6650 XT Dual OC
Intel Core i5-12400F CPU Tray
Cooler Master Hyper 212 ARGB Black
Kingston FURY Beast RGB DDR4 3200MHz 16GB
Kingston NV2 NVMe SSD 500GB
ASUS TUF GAMING B660-PLUS WIFI Moderkort
Cooler Master MWE Gold 650 V2 PSU
Windows 11 Home
Garanti 3 års inskicksgaranti
Stötsäker kartong

Via komplett anpassat bygge , landar på 9516:-

Är inte detta ett väldigt prisvärt bygge ?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du verkar ha valt bra komponenter som borde trivas fint ihop!
Snålt med RAM, bara, det känns rätt fisigt med 16 GB 2023. Jag hade åtminstone stoppat in 32 GB.

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Hedersmedlem

@tuborggold *Trådar sammanfogade*

Jag har slagit ihop dina trådar då vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Detta då korspostning ger ett rörigt och orättvist forum.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...