Permalänk

Tips på bra spel!?

Jag hade tänkt köpa ett nytt spel till min dator, men eftersom jag inte hänger med i vilka nya spel som kommit eller är på väg så hoppas jag att ni kan tipsa mig om några bra spel. Alla typer av spel går bra. Har funderat på Championship Manager 4 eller GTA Vice City.

Permalänk
Medlem

Vice city är ett mkt bra köp annars finns det t.ex. vietcong, battlefield, aok, halflife, splinter cell, raven shield, igi, enter the matrix, max payne, starcraft, jk2, ja det finns m ånga bra spel

Permalänk

GTA: Vice City är ju ett givet val mellan dem två iaf.

Hitman 2.
Fallout 2.
NHL 2002.
Warcraft III: The Frozen Throne.
Battlefield 1942.
Neverwinter Nights.
CS: CZ.
Chaser.
Lionheart.
Black & White 2.
Half-Life 2.
Doom 3.
Stalker.
Rome: Total War.
Medieval: Total War.
Commandos 3.
Halo.
Max Payne.
World of Warcraft.
Vampire the Masquerade - Blood Lines.

Det var några, hoppas du hittade något som verkade interssant. ;):p

Permalänk
Medlem

Om du inte kört Mafia då gör det.. det kostar inte så mycket nu heller tror jag.

Visa signatur

Edin lånade min tejp på Dreamhack Winter 02! :D

Permalänk
Medlem

För att ta bästa spel ur några kategorier:

Action: Half-Life
Strategi: Age of Mythology
Äventyr: Grim Fandango alt. Escape From Monkey Island
Racing: Need For Speed: Porsche Unleashed
Simulation: Flight Simulator 2004: A Century of Flight

Andra mycket bra spel:

Mafia, No One Lives Forever, No One Lives Forever 2, Max Payne, Operation Flashpoint, IL-2 Sturmovik, Tomb Raider 2 (Gammalt som gatan, dock ägande )

Blev lite väl actionbetonat på slutet, men alla dessa spel förtjänar att spelas.

Visa signatur

[size="1"]Abit NF7-S 2.0, Barton XP2800+ @ XP3200+ (200x11), Spire WhisperRock IV, 2x512 TwinMos Original 3200, Hercules 3D Prophet 9800Pro, Maxtor 120 GB, Antec LANBOY.[/size]

Permalänk

Tack för tipsen! Det blir nog Vice City och Mafia till att börja med.

Permalänk
Medlem

Rise of nations
Strategi..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
Rise of nations
Strategi..

Hellre då Starcraft ifall man inte har spelat det...

Midnight Club 2 som bilspel... har kört demot verkar grymt

Permalänk
Medlem

America's Army - Gratis, Unreal-motorn, Utvecklas konstant och kommer att göra det i många långa år till.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Americas's army är ett väldigt bra spel... synd bara att min dator inte pallar det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Enligt mig är Championship Manager 4 det bästa spelet som någonsin gjorts (förutom Q3) så det är ett självklart val.

Permalänk
Medlem

Morrowind ( + BloodMoon ), NwN ( + SoU ), Warcraft 3 Frozen Throne... T.ex. Sen var juh Championship Manager 4 ett spel som ryckte med mig också fast jag inte gillar fotboll.

EDIT: Om man nu gillar RPG så kommer nog Lionheart bli ÄG. Har testat demon nu är jag kär

Permalänk

Americas Army? Är det ett gratisspel? Har någon en länk till spelet?

Permalänk
Medlem

Postal 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malicious
Americas Army? Är det ett gratisspel? Har någon en länk till spelet?

http://www.americasarmy.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [JpB]
Enligt mig är Championship Manager 4 det bästa spelet som någonsin gjorts (förutom Q3) så det är ett självklart val.

Håller med, jag har spelat CM4 nästan hela sommaren.

Permalänk

Grim Fandango = teh win

Köp det, det är skitbra!

Permalänk
Medlem

Battle field 1942 tycker jag du ska skaffa, det bästa online krigsspelet tycker jag, det kommer att komma och det finns redan många roliga o bra moddar;)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mafia, är det bästa spelet hittils, enligt mej. Om man bortser drån Doom och DN3D och sånt man gillar av sentimentala skäl...

Permalänk
Medlem

Wiking , läs reglerna , inga animerade avatarer... ,

Ontopic : operation flashpoint e rätt schysst , men jag skulle vänta på hl2 om jag var du

Permalänk
Medlem

säger som E-dwarf, har du snålt med pengar och har inte allt för brottom borde du införskaffa dig hl2

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

wiking: inga animerade avatarer

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nUida
wiking: inga animerade avatarer

Ups! Sorry, får läsa på reglerna lite...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [JpB]

Q3 är bland de tio sämsta spelen nånsin. CM4 är bra däremot.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

mm ja tycker q3a suger rejält..då är q2 mkt bättre..inte för att de är de bästa men..aja cs äger alla! iofs så är de väl nästan de enda spel som funkar bra på min datorn men

Permalänk

CM4, Mafia och Vice City verkar vara bra så det blir dem till att börja med. Tipsa gärna om fler spel. Jag kan fortfarande ändra mig.