Veckans fråga: Vad använder du utöver din primära dator?

Permalänk

Använder bara datorn för att surfa, pallar inte sitta med miniskärm varken hemma eller om jag är ute/borta/jobbet, på sin höjd min bärbara men bara om jag är iväg aldrig hemma. Alternativet inga andra enheter fanns inte men det kanske inte är intressant

Permalänk
Medlem

Surfplatta och mobil, det sistnämnda ytterst sällan.

Permalänk
Medlem

Vill ha bra ljud och stor bild. Dator eller trådlöst tbord till TV.
Annars laptop i säng.
Telefon är bara i nödfall. Gillar ej ha elektroniska saker nära mig. (förutom laptop i säng då, ibland)

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk

Min sekundära enhet är en portabel dator *framsagt med ljus monoton robotröst*

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Varför gjordes denna fråga med bara en svarsmöjlighet? har minst tre alternativ som delar på plats två. Så jag avstod från rösta.

Permalänk
Medlem

Surfplatta används för surf, streaming och läsa böcker (2 olika iPads en stor och en liten). Mobilen har på tok för liten skärm på för att göra någonting vettigt med. När jag körde en Fold så använde jag mobilen mer till allt ovanstående men nu när jag är tillbaka till iPhone är det bara en enhet som används för mer än att ringa och "messa" med i nödfall om inget annat finns att tillgå och alternativet hade varit att stirra på en vägg.

Permalänk
Medlem

I soffan vid tv'n: Ipad
Övrigt: Mobilen

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Speldator för spel: AMD grejor: AMD Ryzen 7 3800x, Radeon 6800 XT, lite svag för det röda teamet.
Surfa, jobba och betala räkning: Imac, arbetsdatorn Lenovo x1 carbon och ifånen.
Spela/streama musik på stereon: Apple Music lossless (Imac) till min gammal gamla Luxman via NAD dac och svenska cement högtalare men ibland även LP skivor.
Kör ibland även Spotify på min gamla macbook pro 17 från 2010 via stereon.

Permalänk
Medlem

Om jag inte använder min stationära så använder jag den andra stationära. Ena är linux andra är windows.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Jag rör sällan telefonen när jag är hemma. Surfupplevelsen är så mycket bättre framför en riktig monitor och med ett riktigt tangentbord att det inte är värt besväret. Ofta vill jag se flera sidor samtidigt och då är 3 fullstora skärmar bättre än en pytteliten. Om jag mot förmodan måste kolla upp något och inte kan använda datorn så tar jag fram plattan.
Mobiltelefonen är en rätt dåligt kompromiss som kan allt men jävligt dåligt som jag bara använder när jag måste.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem

Helst använder jag en bärbar dator, men mest använder jag nog mobilen då den oftast är närmast till hands och ofta bra nog.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av b-earl:

Varför gjordes denna fråga med bara en svarsmöjlighet? har minst tre alternativ som delar på plats två. Så jag avstod från rösta.

Att det självklara valet "inget" saknas som svarsalternativ är det som sticker ut mest och gör det svårt att veta vad man ska rösta på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Skulle säga samtliga svar utom "har inte internet".. varför finns inte "samtliga ovanstående"?

Men det går ju bara ha en sekundär enhet. Nästa är din tredje enhet osv Den som du använder mest efter datorn för surf!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

"Jag har inte internet?"

Hur fan skulle det gå till att rösta då? Poströstning?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself