Permalänk

Ny på Pico 4 VR

Jag köpte häromdagen ett Pico 4 headset. Jag har tänkt att främst använda de till FSIM 2020.
Det har varit en del startsvårigheter nybörjare som jag är.
Streaming assistance och även Steam VR tyckte först att min dator var alldeles för dålig
men dagen därpå så var den helt tillfyllest enligt något testprogram.
Men det är ett helt annat problem som förbryllar mig.
När jag först startade headsetet och gjorde de initiala procedurerna så fanns det en del att titta på.
Olika rum, dansande flickor, bergodalbanor och lite av varje.
Nu går inget igång. Det finns ju en massa program att välja på varav en del kostar pengar.
Men även om jag väljer något utan prislapp så så är det enda jag får tre vita pluppar som pulserar ett tag.
Sedan blir det svart. Efter en del planlöst tryckande på knapparna går det oftast att komma tillbaka.

Kanske kan jag även få igång flightsim i en framtid. Jag kom så långt att jag fick motorljudet i lurarna.

Kan man hitta en web-browser i Pico 4? Det finns väl lite VR filer på nätet man kan öppna?

Visa signatur

Bjornj

Permalänk
Medlem

Skaffade mitt för någon vecka sedan men hade inte sådana problem som du nämner.
Kan du spela in video vad det faktiskt är som händer?

Kan för övrigt rekommendera Virtual Desktop (det absolut första jag gjorde när jag fick hem min Pico var att köpa det)

Permalänk

pico4

Jag Skulle gärna skicka en video om jag bara kunde komma på ett sätt att få över den från picon.

Visa signatur

Bjornj

Permalänk

Jag lyckades få över en recording till datorn. Man kan inte beskylla pico'n för att vara särskilt intuitiv.
För att ställa systemet i USB filetransfere mod måste man gå on i developer mode först, bara det att den finns inte initialt.
Man måste först gå till allmänt/om/ och klicka på mjukvaruversion 7 gånger. då dyker den upp och man kan släpa över sin fil. Klicka 7 gånger till och developer mod försvinner.
Nu skall jag försöka lägga in min fil med 3 vita pluppar på detta forum vilket antagligen är minst lika krångligt. Det har misslyckats förr.

Visa signatur

Bjornj

Permalänk

pico 4 skicka video

[video][
Det gick som jag trodde. Jag klarade inte att skicka med en video.
Jag trodde i min enfald att man skulle kunna släpa in filen i en lämplig ruta
men det skall tydligen till någon slags länk vilket är utanför min kunskap.

Visa signatur

Bjornj

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjörnJEJohansson:

[video][
Det gick som jag trodde. Jag klarade inte att skicka med en video.
Jag trodde i min enfald att man skulle kunna släpa in filen i en lämplig ruta
men det skall tydligen till någon slags länk vilket är utanför min kunskap.

Du kan ladda upp på youtube.
Som ovan nämnde, klr virtual desktop för (trådlös)PCVR

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

pico 4 3 vita pluppar ingen video

https://youtube.com/shorts/7s2kVtCrBzI?feature=share

Jag tror att jag kanske lyckades lägga videon på youtube.
Den visar hur man efter att ha valt en video bara får 3 vita pluppar som pulserar ett tag.
Vad sedan är är mörker.

Visa signatur

Bjornj

Permalänk
Medlem

Har du testat att återställa?
Säkerställ även att du faktiskt är ansluten till nätverket, kan vara så att den inte har någon anslutning

Permalänk
Skrivet av dukieee:

Säkerställ även att du faktiskt är ansluten till nätverket, kan vara så att den inte har någon anslutning

Jag kan ju titta på youtube och annat via picos webbrowser. Så jag är tydligen ansluten.

Det verkar fö finnas minst 3 olika sorters vr videdos på nätet att titta på.
En där det blir två bilder i headsetet. En där videon utspelas på en virtuell skärm i det
virtuella rummet och en där man tycks befinna sig tillsamman med andra i rummet.

Citering uppdaterad. // MOD
Visa signatur

Bjornj

Permalänk

Jag har gjort fabriksåterställning.

Visa signatur

Bjornj

Permalänk

Jag har precis fått hem ett Pico 4 och har precis samma problem med Pico Video. Har du kommit närmare en lösning?

Permalänk
Skrivet av johnnypark:

Jag har precis fått hem ett Pico 4 och har precis samma problem med Pico Video. Har du kommit närmare en lösning?

Jag skrev till supporten och de ville att jag skulle skicka in felkoden och serienumret på individen. Jag har ännu inte gjort det och någon felkod finns ju inte.

Citering uppdaterad. Använd gärna [citera]-knappen. // MOD
Visa signatur

Bjornj

Permalänk
Skrivet av BjörnJEJohansson:

Jag skrev till supporten och de ville att jag skulle skicka in felkoden och serienumret på individen. Jag har ännu inte gjort det och någon felkod finns ju inte.

Vi har köpt in tre stycken för ett projekt på jobbet och minst två verkar ha samma problem. Har inte testat det tredje ännu. Får väl ta en vända med supporten jag också och se vad det blir av det.

Permalänk

Hej!
Jag har börjat spela pc VR spel med min pico 4. Jag ansluter alltså pico till min dator. En del spel fungerar utmärkt medan det blir problem med en del andra spel. Problemet är att jag inte får "helbild". Det blir en liten fyrkant istället där jag ser bilden.
Vad kan detta bero på?