Veckans fråga: Hur stor är din TV?

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte TV utan på 139 tums projektor duk . Som får vara kvar så länge den fungerar . Tittar annars på Dator skärmen om det inte är en film eller serie som jag vill se . Ljud system är väl ren skit till men kör faktiskt z609 logitech då jag fick det för en tusenlapp på en black friday för ett par år sen .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

17% med 70tum och mer.
Fler och fler som joinar the big boyz.

75 tum att spela på är gudomligt ✌️

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Avstängd

65, nästa blir större definitivt. Sen har jag en 42'' på skrivbordet som skärm också.

Jag har ungefär tre meter mellan huvuden i soffan och bildytan, så runt 80 tum borde vara lagom.

Permalänk
Medlem

55" LG C8
Hade gärna tagit en större men den fungerar fortfarande perfekt så extremt svårt att motivera ett köp

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

55" TV i vardagsrummet.. Och en 120" duk med projektor.

Projektorn lär bli kvar tills prislappen på 100"+ TV går ner i pris, men blir nog kanske inte ens då. Vill inte att TVn dominerar rummet vilket den lätt gör annars, sen är det svårt att få ut TVn långt nog i rummet till en bra position, något duken inte har problem med.

Kanske om man kunde fälla upp TVn i taket? Eller om nästa vardagsrum blir större.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

40" Sony Bravia från 2007 typ. Ingen klagar på den här hemma 😆

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

55" TV i vardagsrummet.. Och en 120" duk med projektor.

Projektorn lär bli kvar tills prislappen på 100"+ TV går ner i pris, men blir nog kanske inte ens då. Vill inte att TVn dominerar rummet vilket den lätt gör annars, sen är det svårt att få ut TVn långt nog i rummet till en bra position, något duken inte har problem med.

Kanske om man kunde fälla upp TVn i taket? Eller om nästa vardagsrum blir större.

Tvn i taket, inget problem ^^
https://vaggfaste.com/motorstyrt.html

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Kör en så här med android TV.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

65" OLED sedan 2021. Sitter redigt långt ifrån, runt 4m tror jag, men vi hade 55" sedan tidigare så det var ett stort lyft ändå! 77" hade såklart varit mycket trevligare för det avståndet men den får inte plats på väggen tyvärr.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

projektorduken är på 125 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

har funderat lite på det där, jag tänkte nog gömma en tv bakom projektorduken.

Permalänk
Medlem

OLED77C2, bara vänta nu på att 83"/97" går ner ordentligt i pris, känns dock inte som ett större hopp till 83".

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Vardagsrum: 65 (OLED)
Matsal: 42
Kontor: 48
Allrum: 65
Garage: 32

Roligare att räkna totalt antal tum bildskärm man har hemma.
Då kan jag lägga till 49" monitor kontor, 28 + 24 på barnrum 1, 32 på barnrum 2 och 28" dashboard i matsalen.
Plus ett gäng google nest hubs.

vad visar du på alla skärmar?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Får inte ihop det här alls, ni skriver "Veckans fråga: Hur stor är din TV?" Men listar bara upp till 97 tum vilket är mobilstorlek ju?

Projektor for life

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Röstade 65" då det är storleken på vår primära TV i vardagsrummet. Har en 55" LG CX och en 65" LG C2. Båda är fantastiska men har en förkärlek till CX:ens bildåtergivning och ljud (ja, det inbyggda TV-ljudet är faktiskt bra i jämförelse med allt annat inbyggt).

Skulle dock ha köpt en 70 / 77" men tyckte att det var för dyrt där och då...

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

40" Sony Bravia från 2007 typ. Ingen klagar på den här hemma 😆

Så länge den fungerar. Varför slänga pengar på något nytt när ni uppenbarligen är nöjda. Bra tv för övrigt!

Permalänk
Medlem

Har en LG CX 77 i vardagsrummet
och en LG B1 55 till simracern.

Är mycket nöjd bilden dom levererar
och galet härligt att spela på en Oled 55 i 4K 120Hz.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av UndaC:

65” här. Gick ner från 78”. Egentligen bara för att det var största storleken som första generationen QD-OLED fanns i.

Trodde jag skulle tycka det var lite jobbigt att gå ner i storlek men har verkligen vant mig och föredrar det rent inredningsmässigt. Ser lite osmakligt/pojkrumsaktigt ut med mycket större än så när man bor i en normalstor tvåa.

Lögn!
Det är omöjligt med för stort, kanske går det att härleda till att jag är omogen men så får det va.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av UndaC:

65” här. Gick ner från 78”. Egentligen bara för att det var största storleken som första generationen QD-OLED fanns i.

Hur mår du ens.

Permalänk

Samsung 32" som fyller 15 år i sommar, total avsaknad av allt vad smartTeVe heter.

Permalänk
Medlem

Vardagsrum 65", sovrummet 43" (om jag minns rätt), hemmakontoret/gaminghörnan 55".
Bonusgrabben har en 60" i sitt rum med.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

65 tum på ca 4 meters avstånd. Skulle nog lätt få in en större utan att det blir för stort, men det får nog vänta ett par år till då den är hyfsat ny nu.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Min gamla skruttiga LG är på 47 tum. Kallades en gång för "barnstorlek" av ingen mindre än @UndaC. Never forget, never forgive.

Permalänk
Medlem

Hugget och stucket mellan 75" i vardagsrummet och 65" i sovrummet (...).
I nuläget hade jag satt 75" på båda ställena eftersom det är längre avstånd till TVn i sovrummet (ungefär 4m) än i vardagsrummet (ungefär 3m).

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

55" Philips.
Lagom med tanke på avståndet mellan soffan och TVn.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Vardagsrum: 65" med Apple TV
Sovrum: 46" Tyvärr med Chromecast men den ska nog få en Apple TV den också.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

55" LG OLED B7.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Entusiast

55” LG OLED från 2019 när man bodde i en trång etta.

Alldeles för liten i ett numera fullstort vardagsrum Blir minst 75” nästa gång!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

kör fortfarna 2 st 55" som båda är 13år, har länge funderat på att gå upp till 75" i nedre vardagsrum men jag lyckas aldrig motivera mig själv att slänga ut så mycket pengar som en riktigt bra 75" kommer kosta.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Har en 55" philips lcd ~2017, tyvärr lite stor som sovrums tv så vet inte vart jag ska göra av den om jag uppgraderar. Men är riktigt sugen på att kliva upp till något större. 75" oled kanske.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |