Sony presenterar trådlösa hörlurar och bärbar streamingkonsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Varför släppte då inte Sony en konkurrent till Switch och Steam Deck?

Missed opportunity!

För att det än så länge inte går att göra en bärbar enhet som kan spela PS5-spel (i lägre upplösning). Iaf inte för vettiga pengar och batteritid.

Att släppa nått som lirar PS4 spel, eller än värre ett eget nytt format, ligger inte rätt med hur mjukvaru-resurserna ska fördelas framöver.

Men kanske, när TSMC N3 är massmarket, kommer det en PS5 Portable i framtiden. Vore kul.

Permalänk
Skrivet av medbor:

Den hade väl wifi direkt mellan konsolen och plattan? Jag kanske förstod fel annars

Det har den säkert. Men den kan nog också även ansluta via vanligt wifi. Vågar jag satsa min ena pungkula på.

-4thePlayers

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

För att det än så länge inte går att göra en bärbar enhet som kan spela PS5-spel (i lägre upplösning). Iaf inte för vettiga pengar och batteritid.

Att släppa nått som lirar PS4 spel, eller än värre ett eget nytt format, ligger inte rätt med hur mjukvaru-resurserna ska fördelas framöver.

Hade gärna sett en PSP4 Vita i väntan på framtida versioner som är kompatibla med PS5. Hade varit mycket roligare och mycket mer intressant än en ren streamingenhet/skärm. Hade ju gått att erbjuda streaming även på en sådan enhet som kan spela spel lokalt. Så tycker detta verkligen är en missad möjlighet av Sony.

Nah. Detta som Sony släppt nu är inte för mig oavsett.

Vill kunna spela spel lokalt som på mina Switch och Steam Deck.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Hade gärna sett en PSP4 Vita i väntan på framtida versioner som är kompatibla med PS5. Hade varit mycket roligare och mycket mer intressant än en ren streamingenhet/skärm. Hade ju gått att erbjuda streaming även på en sådan enhet som kan spela spel lokalt. Så tycker detta verkligen är en missad möjlighet av Sony.

Nah. Detta som Sony släppt nu är inte för mig oavsett.

Vill kunna spela spel lokalt som på mina Switch och Steam Deck.

Sony är påväg bort från PS4 mjukvaru-utveckling. Då är det rätt osmart att lansera en ny hårdvara som bygger på PS4-spel.

Sen att du, och fler med dig, gärna hade lirat på en sådan må så vara. Men det hänger inte ihop produktstrategiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Varför släppte då inte Sony en konkurrent till Switch och Steam Deck?

Missed opportunity!

De misslyckades med PS Vita. De slutade släppa förstapartstitlar till PS Vita efter 2015. Förmodligen för de inte har tillräckligt med kapital eller arbetskraft för att utveckla tillräckligt med mjukvara för både en portabel enhet och en stationär enhet samtidigt. Nintendo hade samma problem och löste det med Switchen som går att användas både portabelt och stationärt. Sony löste det genom att fokusera på Playstation 4 och Playstation 5.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay