Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Försöker undvika alltför mycket information om spelet ett par dagar innan och skippar demo helt och hållet (har sett tillräckligt för att det ska fånga mitt intresse).

Hade hoppats på en schyst deal hos återförsäljare som man vanligtvis ser vid såna här storsläpp men det blir ett köp dag 1 oavsett

Ja jag tänkte också på det, elgiganten brukar ju briljera men har sett dåligt ut så här långt..

Permalänk
Medlem

Kav man uppgradera Diablo 4 från PS4 till PS5 gratis som med de andra spelen??

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Kav man uppgradera Diablo 4 från PS4 till PS5 gratis som med de andra spelen??

Om man har spelet digitalt får man både PS4 & PS5 versionen. Har man på skiva måste man skaffa Diablo IV: Cross-Gen Bundle.

Edit: Verkar som Cross-Gen Bundle är standard för PS4 versionen? Så jag antar att svaret är ja, man kan uppgradera gratis till PS5 versionen.

Permalänk
Medlem

PS5-uppgradering tillgänglig: Uppgradera till den digitala PS5-versionen av spelet utan extra kostnad. För att uppgradera kvalificerade PS4-skivkopior behöver spelare PS5-konsolen med en skivenhet. Playstation.com/help

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://cdn.inet.se/product/1600x900/6336868_0.png
PS5-uppgradering tillgänglig: Uppgradera till den digitala PS5-versionen av spelet utan extra kostnad. För att uppgradera kvalificerade PS4-skivkopior behöver spelare PS5-konsolen med en skivenhet. Playstation.com/help

Men PS4 ver är ju en hundring billigare, och passar till 2 system, varför köpa ps5 ver för då???

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Men PS4 ver är ju en hundring billigare, och passar till 2 system, varför köpa ps5 ver för då???

Samlingar, andrahandsvärde osv.
Diablo4 är dock ett onlinespel och när de stänger ner servrarna så är spelet inte längre brukbart utan tredjepart-server.
Köp det som gör dig glad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Samlingar, andrahandsvärde osv.
Diablo4 är dock ett onlinespel och när de stänger ner servrarna så är spelet inte längre brukbart utan tredjepart-server.
Köp det som gör dig glad.

Vette fasen, köpte D3 o vart sjuk besviken, harvar fortfarande D2 istället!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Kommer en ny bundle. PS5 med 24 månader PlayStation Plus Premium.

Priset och i vilka regioner den släpps är okänt

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Fick precis meddelande om att Inet klantat sig och de sålt fler FF16 än de kunde sälja. Så blev avbokning tillslut. Inte hittat någon vettig butik jag vill handla av så blir nog att skippa ändå.

Hoppas på mer tur för er som är mer taggade med lanseringen!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lite oroväckande att han nämnde det enda som jag oroar mig för gällande detta spel. Att striderna känns snarlika trots att du låser upp ny Eikons längs vägen. Förhoppningsvis är det så underhållande att jag inte märker av det förrän New Game+.

Tror det blir 8/10 eller 9/10 för mig personligen oavsett.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

Ser ut som att FF16 var värt 350kr som det kostade med turkiska kontot. Kanske till och med hade varit värt 600kr. Ingenting är värt nästan 900kr som Sony tycker att spel ska kosta. Återstå att se hur bra jag personligen tycker att det är. Har inte sett något alls om story eller gameplay, men har hört att det är combat i stil som Devil May Cry 5 och story från Final Fantasy, så det kan vara en bra kombination.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ser ut som att FF16 var värt 350kr som det kostade med turkiska kontot. Kanske till och med hade varit värt 600kr. Ingenting är värt nästan 900kr som Sony tycker att spel ska kosta. Återstå att se hur bra jag personligen tycker att det är. Har inte sett något alls om story eller gameplay, men har hört att det är combat i stil som Devil May Cry 5 och story från Final Fantasy, så det kan vara en bra kombination.

Ja, det svider att köpa något för 599-699 men jag tänkte att jag kommer få ut minst 50h nöje av det, och då är det inte så farligt. Sen säljer jag alltid mina spel antingen här eller på tradera och får tillbaka 350-450 kronor, vilket resulterar i att jag egentligen bara spenderar 200-300 kronor per spel. Och nej, jag är inte den typen som spelar om spel vars speltid överstiger 30h så för min del är det inga problem att göra sig av med spelet.

Jag antar att du inte testat demot? Tack vare demot som jag förhandsboka spelet! Det är sjukt bra combat, storyn verkar intressant och jag är riktigt glad att det inte är open-world.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Ja, det svider att köpa något för 599-699 men jag tänkte att jag kommer få ut minst 50h nöje av det, och då är det inte så farligt. Sen säljer jag alltid mina spel antingen här eller på tradera och får tillbaka 350-450 kronor, vilket resulterar i att jag egentligen bara spenderar 200-300 kronor per spel. Och nej, jag är inte den typen som spelar om spel vars speltid överstiger 30h så för min del är det inga problem att göra sig av med spelet.

Jag antar att du inte testat demot? Tack vare demot som jag förhandsboka spelet! Det är sjukt bra combat, storyn verkar intressant och jag är riktigt glad att det inte är open-world.

Nej, jag har inte testat demot (med flit), så det ska bli spännande att spela spelet imorgon (orkar nog inte vara vaken tillräckligt länge i natt). Jag köper också fysiska spel ofta och säljer, men ibland är det bara bättre att betala 350kr och behålla spelet istället för att hålla på med fysiska kopior.

850kr eller mer för spel som Sony tycker att man ska betala för digitala kopior (när fysiska kopior är billigare och har Sonys del inkluderat) är bara löjligt. Det kan dom glömma.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på att patchen skulle fixa performance-mode, det var ju synd men det verkar nästan låst till 60 i combat i alla fall.
Jag undrar om detta är något vi kommer få dras med nu framöver, då det verkar drabba några spel(Jedi Survivor var hopplöst i performance).

Permalänk
Medlem

Hahahaha, vilket jävla skämt! Ner mot 720p i performance mode på PS5? Massa pop-in och annat BS. Och så är det värdelös fps. Patetiskt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Någon som klurat ut sista frågan i playstation plus-quizet?

Permalänk
Medlem

Jag menar... Alla utvecklare vet exakt vilken hårdvara PS5 har och det är inte svårt att anpassa sitt spel efter hårdvarans begränsningar. Vill man göra spel som kräver mer än vad PS5 klarar av så kan man släppa loss helt på PC.

Lägstanivån ska vara 60fps! Sony stoltserar ju för bövelen med både 8K och 4K120 på framsidan av kartongen till PS5! Minimum ska vara 60fps men sedan får utvecklare mer än gärna lägga till ytterligare ögongodis för både 40fps (för 120Hz) och 30fps.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Var med om en rätt skum sak nyss... Satte mig i soffan, tänkte köra lite diablo så sätter igång PS5 med kontrollen som "man gör".. plötsligt spottar enheten ut en skiva från läsaren som rullade fint från vardagsrummet till hallen 🤔🤷🏼‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Någon som klurat ut sista frågan i playstation plus-quizet?

Vart hittar man quizet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zulix:

Vart hittar man quizet?

Playstation plus och sedan vinn ps5 och vr2 på store-sidan.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Var med om en rätt skum sak nyss... Satte mig i soffan, tänkte köra lite diablo så sätter igång PS5 med kontrollen som "man gör".. plötsligt spottar enheten ut en skiva från läsaren som rullade fint från vardagsrummet till hallen 🤔🤷🏼‍♂️

Tror din PS5'a tar Diablo på för lite stort allvar.

Klarade sig skivan?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Playstation plus och sedan vinn ps5 och vr2 på store-sidan.

https://www.playstation.com/sv-se/ps-plus/playstation-plus-ce...

Permalänk
Medlem

Det är något fel på tävlingen.
Ladda denna länk i en ny rensad webbläsare så får man frågan
5. Horizon Forbidden West landed on PlayStation Plus in February. Since then, what is Aloy’s total flying distance?

https://www.playstation.com/en-my/ps-plus/playstation-plus-ce...

eller nej, det är bara en korkad fråga för Europa
SIEE Region
Entrants from the SIEE Region will be presented with five questions. Four questions will have only one correct answer (“Closed Answer Question”) and one will require the Entrant to guess closest to the correct answer (“Open Answer Question”).

The Entrant who correctly answers the four Closed Answer Questions and also guesses closest to the correct answer to the Open Answer Question will win a Prize.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Tror din PS5'a tar Diablo på för lite stort allvar.

Klarade sig skivan?

Oklart :s det var Paw Patrol den spottade ut 😂 såg okey ut iallafall. För mycket superkrafter för Diablo haha

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

åh nej, jag hade fattat fel... trodde det skulle komma remakes, aja...

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

åh nej, jag hade fattat fel... trodde det skulle komma remakes, aja...

Hahaha... Konami.

Visa signatur

press nu1mlock