Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KB69:

Jo tack, var i 4 butiker idag, 2 runt Hötorget - slut. Östermalm - slut, där hade en kille kommit och sagt "jag tag alla 12 exemplar till mitt dagis", jo tjena att ett dagis kostar på sig 12 st switch. (Om en vecka kommer inplastade spel säljas second hand kan jag lova).
Slutligen Medborgarplatsen där hade Telenor kvar några spel, fick tag på mitt Smash Bros tillslut.
Igår var jag i Farsta, även där hade en kille köpt alla ex.
Noterbart är att butikerna trodde dom skulle få in fler leveranser imorgon/slutet av veckan, happy hunting

mm sånt är riktigt tråkigt. Att man orkar hålla på med det bara för att tjäna 100 lapp eller så per spel?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

As previous mentioned, not good but not bad. I assume with the current exchange rate and everything else, this is the "normal" price today...

For me personally I would say bad deal, Amazon sold 14TB for around 2200-2500 SEK and 16TB for 3000 SEK last year.
I only buy them to shuck for my NAS and for that price I'm rather looking on WD Ultrastar HC550.
I use this this tool to see different prices

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av KB69:

Jo tack, var i 4 butiker idag, 2 runt Hötorget - slut. Östermalm - slut, där hade en kille kommit och sagt "jag tag alla 12 exemplar till mitt dagis", jo tjena att ett dagis kostar på sig 12 st switch. (Om en vecka kommer inplastade spel säljas second hand kan jag lova).
Slutligen Medborgarplatsen där hade Telenor kvar några spel, fick tag på mitt Smash Bros tillslut.
Igår var jag i Farsta, även där hade en kille köpt alla ex.
Noterbart är att butikerna trodde dom skulle få in fler leveranser imorgon/slutet av veckan, happy hunting

Det har redan börjat.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/nintendo_switch_spel__...

Visa signatur

CPU Intel I7 2600K | Moderkort: ASUS Maximus V Gene | GPU: Gigabyte Radeon RX Vega 56 | SSD: Samsung 840 EVO | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Fräckt alltså.

Hmm.

Samtidigt kan jag inte hjälpa att undra varför killen vill tjäna 176kr per spel på detta sätt. Är han i desperat behov av pengar för att få ihop till mat och hyra eller nåt? Eller är det bara ren fräck scalping?

Tråkigt oavsett.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scaleo86:

Fräckt alltså.

Hmm.

Samtidigt kan jag inte hjälpa att undra varför killen vill tjäna 176kr per spel på detta sätt. Är han i desperat behov av pengar för att få ihop till mat och hyra eller nåt? Eller är det bara ren fräck scalping?

Tråkigt oavsett.

Jag har en släkting som i perioder har mer eller mindre levt på liknande grejer. Typ hade Jula kraftig rea på några verktyg så köpte han flera av varje som han sen sålde på Tradera och liknande. Vad jag förstår lyckades han undvika studielån i några år tack vare detta (hur mycket pengar han fick från sina föräldrar under tiden vet jag dock inte). Men räknar man på timmarna han la ner så tror jag inte det blev en särskilt bra timpeng, och hans lägenhet var ju mer av ett lagerutrymme under ganska lång tid. Sen var det ju alltid ett vågspel, samma grejor kanske sänktes permanent eller reades ut ännu billigare veckan efter liksom, så satt han där med fem överhandsfräsar eller liknande som inte var värda inköpspriset. Men för honom var det ju något av en livsstil. Han spenderade massor av tid med att hålla koll på produkter och priser inom en massa olika kategorier och jag tror han trivdes med det. Idag har han inte lika bra koll och det märks att det stör honom. Han gillade att vara typ "inköpsgurun" som alla frågade om vad de skulle köpa, nästan oavsett vad det var för något.

Permalänk
Medlem

Fyndvara
13:e Gen. Intel® Core™ i7-13700K
2690kr

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/intel-...

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Den måste ha varit fel prissatt eller knappt suttit ihop. NetOnNet brukar ju dock ha bra priser. Slut iaf, tog inte många sekunder.

Skrivet av Kanadagoose:

Den gick nog fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

@Kanadagoose

Den försvann fort, det va bra pris.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag har en släkting som i perioder har mer eller mindre levt på liknande grejer. Typ hade Jula kraftig rea på några verktyg så köpte han flera av varje som han sen sålde på Tradera och liknande. Vad jag förstår lyckades han undvika studielån i några år tack vare detta (hur mycket pengar han fick från sina föräldrar under tiden vet jag dock inte). Men räknar man på timmarna han la ner så tror jag inte det blev en särskilt bra timpeng, och hans lägenhet var ju mer av ett lagerutrymme under ganska lång tid. Sen var det ju alltid ett vågspel, samma grejor kanske sänktes permanent eller reades ut ännu billigare veckan efter liksom, så satt han där med fem överhandsfräsar eller liknande som inte var värda inköpspriset. Men för honom var det ju något av en livsstil. Han spenderade massor av tid med att hålla koll på produkter och priser inom en massa olika kategorier och jag tror han trivdes med det. Idag har han inte lika bra koll och det märks att det stör honom. Han gillade att vara typ "inköpsgurun" som alla frågade om vad de skulle köpa, nästan oavsett vad det var för något.

The last sentence applies to most of us I think :).

Permalänk

Så, då var det slut på switchspel i Stockholm.
Efter fem butiker fick jag iallafall två Mario Kart och ett Minecraft till ungarna.
Helt slut på huvudlagret hade de fått via mail.

Tur jag såg Switch Lite dealen på måndagen.
Thanks scalpers...

Permalänk
Medlem

Är det för att Switch 2 är på gång nu som de rensar lagren?

Jag spar kronorna till det istället.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av delta76:

The last sentence applies to most of us I think :).

Jo absolut, det är mer graden som är skillnaden.

Jag har hyfsat bra koll på datorkomponenter, telefoner, TV-apparater och liknande och kan i perioder kunna en del om saker medan jag själv letar efter något sånt eller så, men jag hade inte koll på blöjor eller barnvagnar innan jag fick barn, eller vilka tennisrackets man borde köpa trots att jag aldrig spelat tennis, eller vilken lösning som är billigast och smidigast för att köra igenom danska biltullar innan jag hade planerat att köra därigenom, exempelvis. Det hade denna släkting.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pantburk:

Är det för att Switch 2 är på gång nu som de rensar lagren?

Jag spar kronorna till det istället.

Det tror jag inte, Switch 2 är inte så nära att lagren behöver rensas ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Är det för att Switch 2 är på gång nu som de rensar lagren?

Jag spar kronorna till det istället.

Vad ska du ha en Swtich 2 till? Nintendos spel fungerar utmärkt på rådande hårdvara, de till och med fungerade bra på Wi U från 2012. De e så fall om du siktar på att köra tyngre spel från andra tillverkare men då kanske en steam deck är ett bättre val.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khajiit has wares:

Så, då var det slut på switchspel i Stockholm.
Efter fem butiker fick jag iallafall två Mario Kart och ett Minecraft till ungarna.
Helt slut på huvudlagret hade de fått via mail.

Tur jag såg Switch Lite dealen på måndagen.
Thanks scalpers...

Men oj! Skulle dom inte få in mer under veckan? Medis hade lite kvar igår eftermiddag vet jag. Skönt att du ändå fick tag på 2 olika spel

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Sony PlayStation VR2 Horizon Call of the Mountain Bundle
6 499 kr
https://www.inet.se/produkt/x195303/sony-playstation-vr2-hori...

1 st
Ersättningsprodukt från tillverkaren, komplett med alla tillbehör. Eventuella spel/kampanjkoder medföljer ej.

Såld

Vem vill köpa en bundle med spelkod för Horizon Call of the Mountain men där spelkoden inte följer med? 🤔

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Mer från Amazon Prime Day:

Produkt: Reolink 4K PoE Säkerhetskamera Utomhus med Person-/Fordonsdetektering
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5951552
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B09DKMWK68
Pris: 1 222 kr

Produkt: Eve Weather - Connected Weather Station wit Apple HomeKit
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B08XXBRG71
Pris: 248 kr

Produkt: Eve Door & Window – Smart trådlös kontaktsensor BLE (HomeKit)
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B08CDV2RY9
Pris: 119 kr

Produkt: Eve Energy Strip - Smart Triple Outlet & Power Meter Wi-Fi, HomeKit-teknik
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B07PZDVXLL
Pris: 279 kr

Produkt: UGREEN Nexode 65W, USB-C, GaN, 4 Port PD Charger
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B0B5SW11MD
Pris: 359 kr

Produkt: Xpower A-2 Multi Electric Computer Duster Dryer Air
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B085HJ4BJ7
Pris: 496 kr

Tack! Blev 5 av varje.
Letar efter en bostad och tänker göra hela smart via plug and play. Som jag förstår det är Eve oftast ansedda som hög kvalite och bra produkter. Så blev att köpa ett gäng

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Tack! Blev 5 av varje.
Letar efter en bostad och tänker göra hela smart via plug and play. Som jag förstår det är Eve oftast ansedda som hög kvalite och bra produkter. Så blev att köpa ett gäng

Eve är snygga, men tänk på:

1) det är antingen Homekit eller Matter som gäller, de verkar inte stödja något annat.
2) kommunikationen är Bluetooth (BLE), inte Wi-Fi, så tänk på det för räckvidden.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Eve är snygga, men tänk på:

1) det är antingen Homekit eller Matter som gäller, de verkar inte stödja något annat.
2) kommunikationen är Bluetooth (BLE), inte Wi-Fi, så tänk på det för räckvidden.

Funkar ej HomeAssistant till detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Funkar ej HomeAssistant till detta?

Om den stödjer Matter så skall det funka.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Eve är snygga, men tänk på:

1) det är antingen Homekit eller Matter som gäller, de verkar inte stödja något annat.
2) kommunikationen är Bluetooth (BLE), inte Wi-Fi, så tänk på det för räckvidden.

Hm. Det suger lite. Tjejen kör Apple men jag gör Google Pixel.

Får se hur det ser ut när jag väl flyttar. I värsta fall kan man sälja vidare produkterna eller hoppas på att det kommer Matter eller Thread support. Jag tänker fixa Home Assistant med.

På deras hemsida så verkar det som att alla produkter jag köpte är Thread-enables och ska gå att uppgradera till Matter. https://www.evehome.com/en/matter

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Nån som vet om detta tangentbord är nåt att ha? https://www.amazon.se/Mechanical-Keyboard-Bluetooth-Dual-Mode...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Hm. Det suger lite. Tjejen kör Apple men jag gör Google Pixel.

Får se hur det ser ut när jag väl flyttar. I värsta fall kan man sälja vidare produkterna eller hoppas på att det kommer Matter eller Thread support. Jag tänker fixa Home Assistant med.

På deras hemsida så verkar det som att alla produkter jag köpte är Thread-enables och ska gå att uppgradera till Matter. https://www.evehome.com/en/matter

Eve har både BLE och Thread, och är helt klart på väg till Thread. Matter skall väl alla fixa är planen, det är bara det att det verkar ta tid.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk

Eve ska komma till android, googlade.

Blev en textiltvätt för mig. Perfekt till bil, soffa och mattor. Bissell spot clean pet pro.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Viking
Skrivet av Tinkerbeard:

Produkt: Otterbox Powerbank 20000 mAh
Länk: https://www.amazon.se/OtterBox-snabbladdande-portabel-LED-ind...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5646377
Pris: 300 kr

Det står Storlek: 10 000 mAh
Men också 20k på två ställen.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Det står Storlek: 10 000 mAh
Men också 20k på två ställen.

Såg det också i efterhand. Enligt Amazons Kundtjänst så ska det vara 20.000 mah varianten. Jag tänkte ge det en chans. Är bara att skicka tillbaka annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Eve har både BLE och Thread, och är helt klart på väg till Thread. Matter skall väl alla fixa är planen, det är bara det att det verkar ta tid.

Jo, förhoppningsvis stödjer de även produkterna jag köpte. Men har funderat på att byta till iOS i framtiden så får se.

Enklare att hjälpa sambon och så vidare när jag vet hur iOS funkar än att få henne att gå till Android.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Såg det också i efterhand. Enligt Amazons Kundtjänst så ska det vara 20.000 mah varianten. Jag tänkte ge det en chans. Är bara att skicka tillbaka annars.

Hoppas det, beställde jag med.
Dom verkar riktigt najs.

Gillar verkligen att höljet har mjukbelagd yta.

Permalänk
Medlem

Fick precis mail från Amazon att minst 2 av Eve produkterna var felaktigt prissatta och att jag får välja mellan att ta bort hela ordern eller behålla 1 vara. RIP.

Som tur var det Eve Weather och ett 4pack av Eve Thermo som blev nedsatta. Behöver egentligen 1 Weather och 5 Thermo, så får väl bli att köpa en för full pris senare.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro