Nvidia skickar inga testexemplar av Geforce RTX 4060 Ti 16 GB

Permalänk
Melding Plague

Nvidia skickar inga testexemplar av Geforce RTX 4060 Ti 16 GB

Inför stundande lansering av grafikminnesberikade RTX 4060 Ti ser Nvidia ut att skippa recensionsexemplar för media att testa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ingen press är väl bra press i det här läget kan jag tänka mig?
Hade jag varit nVidia skulle jag inte vågat skeppa ut recensionsexemplar heller. Det känns som att dom vet exakt vad som kommer att hända med kritikerstormen som varit.

Permalänk
Medlem

Jaja, kommer säkert bli en storsäljare ändå till Dell / HP / Lenovo e.tc. som stoppar in dem i "high-end" gamingburkar och marknadsför det med 16GB GRAFIKMINNE.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Lmao ställ in skiten istället.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Nej men okej.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

So so dad.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vad skulle en recension ens bestå av, en tabell med olika spel som säger ja eller nej om minnet räcker till på 8 och 16gb versionerna?

Permalänk
Medlem

Man undrar verkligen vad tusan nvidia håller på med nuförtiden. Pinsamt är förnamnet.

Permalänk
Moderator
Testpilot

En recension är rätt överflödig å andra sidan, nu funkar det även i Last of Us, Resident Evil 4 remake, etc, m.m.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Nvidia har inte slutat inkassera från folk som köper märket, istället för produkten.
16GB kanske löser problemen med 8 PCIE banor dock, jag har för mig att 8GB över 4GB gjorde underverk för RX5500.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Korten är förmodligen så bra att de inte ens behöver hypa upp dem innan släppet.

Permalänk
Medlem

Det enda intressanta med Geforce RTX 4060 Ti 16 GB

Är att Nvidia hoppar över testexemplar

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Man undrar verkligen vad tusan nvidia håller på med nuförtiden.

Tjänar fantastiska mängder pengar på allt annat än grafikkort för vanliga dödliga där de dessutom inte har tillräcklig konkurrens med prissättning och produkter därefter som konsekvens.

Trodde inte det kunde bli värre än Ampere under covid men där hade jag fel.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Inaktiv

De försöker flytta fokus från den dåliga strömanslutningen.

Permalänk
Medlem

Lite komiskt när inte ens Nvidia tror på sina egna produkter.

Permalänk
Medlem

Hela den här produkten kom ju efter att det var tre broken spel på raken och vissa reviewers ansåg att så här skall PC spel se ut hädanefter.

Nu fixades ju dessa spelen och denna produkten kanske inte längre är så eftertraktad. Skulle vara för Ultra-folket då men då finns det nog bättre grafikkort att satsa på.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Hela den här produkten kom ju efter att det var tre broken spel på raken och vissa reviewers ansåg att så här skall PC spel se ut hädanefter.

Visserligen, men spel kommer knappast dra mindre grafikminne i framtiden. 640 Kb borde räcka för alla, o.s.v.

Men just idag kommer troligen detta kort ha i princip identisk prestanda som 8GB-varianten, till högre pris. Speciellt i de upplösningar som är relevanta.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB DDR4 3600, RTX 3060 Ti

Permalänk
Medlem

Antagligen lika bra, finns ju inget bra att säga om kortet

För dyrt, för smal minnesbuss för att mängden minne ska fungera (mer minne behövs ju mest i hög upplösning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Nu fixades ju dessa spelen och denna produkten kanske inte längre är så eftertraktad. Skulle vara för Ultra-folket då men då finns det nog bättre grafikkort att satsa på.

Generellt brukar recensioner fokusera på Ultra eller motsvarande max inställningar.
Som ett sätt att få grafikkorten att svettas.
Sen kan den visuella skillnaden mellan att sänka vissa inställningar vara väldigt liten.

Tror många försöker köra mer balanserade inställningar för att få en bra kompromiss mellan prestanda och visuell kvalitet hellre än att få snyggaste möjliga slideshow.

Permalänk
Medlem

Så ett RTX 4050 Ti med 16GB minne? Ja det är inte så spännande med sina smala 128-bit buss. Trots mycket större cache kommer den smala bussen ändå sätta käppar för 16GB minnet ändå i allt över 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Visserligen, men spel kommer knappast dra mindre grafikminne i framtiden. 640 Kb borde räcka för alla, o.s.v.

Sant
Men,
Frågan är hur bra ett 4060 Ti, ens 16GB modellen, kommer vara för att spela de senaste spelen om 5-10 år ?
Det är ju inte enbart mängden grafikminne det hänger på.

Hade man kunna göra något trick för att få en 286 att ha tillgång till 128GB RAM så skulle den ändå inta klara av Windows 11, moderna Linux distrubutioner, osv.

Svårt att framtidssäkra. För även om man lyckas på någon punkt så faller det på andra.

Permalänk
Medlem

Förmodligen för att folk slutade bry sig om 4000-serien för ett år sedan.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på SUPER serien, där jag hoppas att 16GB är minimum på alla deras grafikkort med högre minnesbus.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Nvidia har inte slutat inkassera från folk som köper märket, istället för produkten.
16GB kanske löser problemen med 8 PCIE banor dock, jag har för mig att 8GB över 4GB gjorde underverk för RX5500.

Tänkte skriva att det väl vara är 4060 som har 8x inte 4060ti men kollade techpoweredup och även ti har bara 8x. 500 dollars kort med 8x PCIE.

Mitt gamla Radeon 4350 hade 16x och det kostade typ 3-400kr haha.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Det skulle ju vara för Stable Diffusion. Relativt lågt pris för nvidia-kort med 16 GB VRAM. AMD-kort fungerar inte och 24 GB-korten från nvidia är ju inte direkt kända för sitt överkomliga pris.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Hoppas Super versionen kommer med 192-bitars buss och fler RT-kärnor.

Spelar man ett spel som inte kräver mer än max 8GB så gör 16GB ingen skillnad i tex 1080p som kortet är riktat för.

Och kör man i 1440p så blir det mer data att skyffla fast utan mer krut under huven, känns inte som detta kort kommer orka med i nyare titlar (from 2023 och fram) med 128-bitars buss.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Avstängd

Inet har höjt priser på vissa av deras 8gb modeller.
Asus dual oc är nu 500 kr dyare på 5990 vs 5499 förra veckan. Hur ska 16gb prissättas? 6990? Då kan man lika gärna köpa 6950xt eller 4070.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maaxan:

Förmodligen för att folk slutade bry sig om 4000-serien för ett år sedan.

Billiga modeller (vid släpp innan prishöjningar) som dual oc bla säljer fortf rätt bra oavsett 4060 4060ti 4070 4070ti

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppar denna och väntar på 20Gb varianten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuessWho:

Generellt brukar recensioner fokusera på Ultra eller motsvarande max inställningar.
Som ett sätt att få grafikkorten att svettas.
Sen kan den visuella skillnaden mellan att sänka vissa inställningar vara väldigt liten.

Tror många försöker köra mer balanserade inställningar för att få en bra kompromiss mellan prestanda och visuell kvalitet hellre än att få snyggaste möjliga slideshow.

Av någon anledning kör hardware unboxed Cyberpunk på High istället för ultra. Men de kör Last of Us och allt annat på ultra vilket jag finner knepigt då Cyberpunk är lättdrivet i jämförelse.