Bygge för gaming, slutkontroll + feedback?

Permalänk

Bygge för gaming, slutkontroll + feedback?

Tänkte klicka hem allting imorgon bitti. Vill bara dubbelkolla så det ser okej ut, vad tycker ni? Köper allt på Inet, inklusive deras monteringstjänst.

Permalänk

Fick precis höra att jag antingen kommer att behöva byta chassi eller lägga till en fläkt eller två. Vart borde jag gå tillväga?

Permalänk

Tycker det ser bra ut för övrigt, ända jag tänker på är chassifläktar samt kanske mer lagringsutrymme? Jag har också en 1TB ssd och känner att det är väldigt lite nu i dessa tider när spel blir bara större och större.

edit: Glömde helt att man brukar få med chassifläktar på köpet av chassi, minst 2 borde räcka väl.
sen vet jag inte hur trångt det chassit kommer vara med ditt grafikkort. Det står att det borde få plats men hon som recenserade sa att det var trångt ändå med ett kort som är mindre än ditt. Även ram verkade vara trångt. Folk verkar tycka om Corsair 4000D Airflow, aningen dyrare dock.

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510

Permalänk
Medlem
Skrivet av veckansbabe:

Fick precis höra att jag antingen kommer att behöva byta chassi eller lägga till en fläkt eller två. Vart borde jag gå tillväga?

Lian Li LANCOOL 216 Mesh finns fortfarande på rea för 899kr

https://www.inet.se/produkt/6905864/lian-li-lancool-216-mesh-svart

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Skrivet av Beijing:

Lian Li LANCOOL 216 Mesh finns fortfarande på rea för 899kr

https://www.inet.se/produkt/6905864/lian-li-lancool-216-mesh-svart

Chassit verkar inte vara kompitabelt med moderkortet tyvärr. Har du möjligtvis några andra förslag?

Permalänk
Skrivet av deadprince:

Tycker det ser bra ut för övrigt, ända jag tänker på är chassifläktar samt kanske mer lagringsutrymme? Jag har också en 1TB ssd och känner att det är väldigt lite nu i dessa tider när spel blir bara större och större.

edit: Glömde helt att man brukar få med chassifläktar på köpet av chassi, minst 2 borde räcka väl.
sen vet jag inte hur trångt det chassit kommer vara med ditt grafikkort. Det står att det borde få plats men hon som recenserade sa att det var trångt ändå med ett kort som är mindre än ditt. Även ram verkade vara trångt. Folk verkar tycka om Corsair 4000D Airflow, aningen dyrare dock.

Mer lagringsutrymme ska jag definitivt ha i åtanke, tack för tipset! H5 och 4000D har lika många fläktar men Corsair kanske är bättre på att kyla?

Permalänk
Skrivet av veckansbabe:

Mer lagringsutrymme ska jag definitivt ha i åtanke, tack för tipset! H5 och 4000D har lika många fläktar men Corsair kanske är bättre på att kyla?

Jag har tyvärr ingen aning om kylförmågan av Corsair vs NZXT Jag har själv ett NZXT H510 och jag har aldrig haft några temperaturproblem. Vad är det som är inkompatibelt med burken Beijing ovan länkade förresten?

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510