Permalänk
Medlem

E-post fungerar inte

Har en ny Sony Xperia 10 V. Har installerat mina Telia e-postkonton IMAP. Det går bra att skicka men den tar inte emot e-post. Jag ser att e-posten kommer till datorn men inte till mobilen. Vad att göra?

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut i webbmailen? Har du imap även i datorn?

Permalänk
Medlem

E-post fungerar inte

Skrivet av jocke92:

Hur ser det ut i webbmailen? Har du imap även i datorn?

Ja jag har IMAP även i datorn

Permalänk
Medlem

Telias eposttjänst suger på alla sätt och vis.

- Telia tillåter bara en aktiv anslutning till mailservern i taget, så om dator och telefon är igång samtidigt - ständiga timeouts på en av enheterna.
- Du har bara 200mb utrymme, det är ju ungefär som ett decilitermått i ett badkar om man jämför med andra epostleverantörer (ex Outlook 15.000mb istället).
- Telia har typ obefintliga eller iaf värdelösa spamfilter.
- Det är krångligt att konfigurera med imap/pop3 etc, jämför med enkel inloggningportal som Outlook och Google kör t.ex.
- Dålig säkerhet då dom inte tvingar 2FA.
...och säkert några andra anledningar jag inte kommer ihåg nu.

Gör dig själv en tjänst:
Skaffa dig en riktig epostleverantör istället för att köra nåt som Telia "tvingades" skicka med bredbandskunder förr i tiden.

Visa signatur

Phanteks Shift X: // ASUS ROG Strix B550-I Gaming // AMD Ryzen 7 5800X3D // Gigabyte GTX 1080 Ti OC 11Gb //
// Corsair Vengeance RGB Pro 3600MHz 2x16GB // Corsair H115i RGB Platinum 280mm //
// LG UltraGear GN850 34" IPS 160Hz WQHD // Samsung 970 Pro 1Tb NVMe SSD + Sabrent Rocket 2Tb NVMe //

Permalänk
Medlem

E-post fungerar inte

Skrivet av Duxus:

Telias eposttjänst suger på alla sätt och vis.

- Telia tillåter bara en aktiv anslutning till mailservern i taget, så om dator och telefon är igång samtidigt - ständiga timeouts på en av enheterna.
- Du har bara 200mb utrymme, det är ju ungefär som ett decilitermått i ett badkar om man jämför med andra epostleverantörer (ex Outlook 15.000mb istället).
- Telia har typ obefintliga eller iaf värdelösa spamfilter.
- Det är krångligt att konfigurera med imap/pop3 etc, jämför med enkel inloggningportal som Outlook och Google kör t.ex.
- Dålig säkerhet då dom inte tvingar 2FA.
...och säkert några andra anledningar jag inte kommer ihåg nu.

Gör dig själv en tjänst:
Skaffa dig en riktig epostleverantör istället för att köra nåt som Telia "tvingades" skicka med bredbandskunder förr i tiden.

Tja--det var mycket på en gång. trots allt så har min Telia e-post fungerat oklanderligt i många år för mina 4 e-postkonton. Det är först nu med en ny mobil som det strular.