Jag har ett Gigabyte Radeon RX 5700 XT OC 8G monterat på ett Gigabyte B550M Aorus Pro-P-moderkort med en Ryzen 5 5600 X. Det har fungerat felfritt i nästan två år. För några veckor sedan startade inte skärmarna när datorn startade.
När datorn startar blinkar några lysdioder på grafikkortet och fläktarna startar i ca 1 sekund, sedan stängs grafikkortet av. Ingenting visas på skärmarna. Det verkar som om datorn fortsätter att boota som vanligt.
Jag har provat att växla grafikkortet med en annan desktop. Det är ett Asus Cerberus GTX1050Ti-O4G på ett Asus Prime B360M-A moderkort med en Intel i7-8700.
Mitt Radeon-kort verkar fungera bra på Prime B360M-A-moderkortet och Cerberus-kortet verkar fungera bra på mitt B550M Aorus-moderkort. Konstigt?
Jag har också försökt byta PSU på min dator mot en ny men beteendet är detsamma.
Någon som har idéer om vad som kan vara fel eller några förslag på vad jag kan göra för att få några ledtrådar.
Tack så mycket på förhand
Hur många minnes platser använder du? Om du kör två eller fler pröva köra ett åt gången.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.