Permalänk
Medlem

Gamingdator med 4090

Hej!

Jag tror att det är dags att skaffa och ev. bygga en ny dator. Har inte stenkoll på marknaden längre, så jag tänkte fråga er experter om tips!

Givet nedanstående, hur får jag till den mest prisvärda lösningen? Om man nu kan säga så med 4090...

Kan också tänka mig begagnat om någon har tips på ett bygge!

Tankar hittills:
* RTX 4090
* Estetiskt tilltalande chassi, om möjligt en mindre formfaktor så länge kylning inte blir ett problem
* DDR5
* Budget cirka 40-50k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bawh:

Hej!

Jag tror att det är dags att skaffa och ev. bygga en ny dator. Har inte stenkoll på marknaden längre, så jag tänkte fråga er experter om tips!

Givet nedanstående, hur får jag till den mest prisvärda lösningen? Om man nu kan säga så med 4090...

Kan också tänka mig begagnat om någon har tips på ett bygge!

Tankar hittills:
* RTX 4090
* Estetiskt tilltalande chassi, om möjligt en mindre formfaktor så länge kylning inte blir ett problem
* DDR5
* Budget cirka 40-50k

Detta kanske kan vara något, ett mITX bygge. Man får kontrollera hur många fläktar man kan få in utöver kylaren samt om det behövs slim fläktar på 15 mm eller om det funkar med 25 mm.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/Du0cAZ65kCLnqSxGhEGSnutxJ1I/bawh

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux