återställa asus chromebox (CN60) till chrome OS från kodi?
Hittade en gammal asus chromebox, modell CN60 som jag tydligen har använt som kodi-mediaspelare för .. ett tag sedan. Där kodi är installerat på något sätt så att den bootar rakt in i kodi och verkar inte finnas något sätt att komma till chrome OS (verkar inte ens finnas kvar?)
Tänkte jag skulle "återställa" den till Chrome OS, men lyckas inget vidare. Så tänkte att någon med lite mer kunskap kring detta kanske hade några förslag.
Jag har testat att göra ett USB-minne med återställningsverktyg genom att använda "Chromebox recovery utility extension" till webläsaren chrome. Men om jag bootar upp genom att hålla inne ESC+ Refresh (F3), säger den bara att minnet inte innehåller något OS om jag väljer det och försöker boota i boot menu. Dock har jag förstått det som att denna knapp-kombo (ESC + F3 + power) är för chromebook och inte chromebox.
Jag har testat att hålla inne reset-knappen på chromeboxen medans jag trycker och håller inne power-knappen. Men då händer ingenting, startar inte ens. Släpper jag istället powerknappen (eller bara trycker på den en kort stund) så bootar den in i kodi istället.
alla forumtrådar jag hittat när jag googlat som finns på kodi forumet är borta. Klickar jag på länkarna så kommer jag bara till sidan som säger att tråden inte finns längre.. typ.
Så, nu har jag tyvärr slut på idéer och hoppas väl att någon här har fler.