Man får såklart göra som man vill och kan vara kul att leka runt med SLI om man vill det. Du får dock mer prestanda från ett bra kort än två dåliga dock. Ska du köra Windows 7 kan du dessutom används mycket nyare kort. För mig Windows 7 stöds ända upp till RTX 3000 serien.
Men inte för gamla spel behöver så mycket kraft.
Personligen har jag lekt runt med massor med kombinationer men för närvarande använder jag en Mscbook PRO 17 tum 2009 för XP och gamla spel. Med sin C2D och 9600GT M klarar den det mesta och dessutom en riktigt fin laptop som trotts sin ålder känns extremt premium med sin stora 1200p skärm med smalare skärmkanter än 13 och 15 tums modellerna. Batteriet fungerar fortfarande väl och aluminium konstruktionen och att Apple är bra på touchpad gör att den känns bättre än min PC laptop från 2023.
Men du får gärna leka runt med SLI. 650W borde räcka. 960 drar inte mycket. Bara 120W som TDP för ett 960. Jag kör ett 980ti på 650W utan problem och det har TDP på lite mer än 2st 960. Bara du är medveten om att det inte är optimalt utan ser det mer som en kul grej att leka med. Du kan ju köra 3 eller 4 kort i SLI om du tycker det är kul. För mig Phil som det länkades till på youtube körde 4st GTS 250 i en video. Så länge man tycker det är kul finns det inget rätt och fel och grejerna kostar inte mycket längre stt leka med. Köpte själv nyligen 7970 Complete in box för 249kr. Inte för att man måste ha det utan mer för skojs skull. Jämfört med dagens moderna kort är det mycket mindre pengar samtidigt som det fortfarande är kul att mecka med. Och man behöver inte vara lika rädd att plocka isär och mecka med ett 200kr kort som ett 20000kr kort.
Tack för input
Får testa dessa kort annars får jag leta mig vidare
Även kanske iframtiden kanske byta PSU men samtidigt får duga med ett 650w.
I raminne väg fick jag 2 st Kingston HyperX Genesis 2x 4gb med 1600MHz tror jag om det spelar någon roll. Ska eventuellt få tag i 2 st likande
Tänkte även köra med 2-3 st Sata diskar
Disk 1 tänkte jag ett 160GB så windows kan ligga på det
Disk 2 1TB slänga in spelen på dessa
Disk 3(om det blir någon) 1 TB så blir det väl allt annat skit man sparar ner som filmer/bilder mm.
Det tråkiga är med chassi jag köpte finns ju inte Uttag för att ha DVD läsare så får köpa en och sätta brevid eller något.