Black Friday 2023 - Vad köper du?

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

48 tum var för stort så jag köper en ännu större. ;P

Menar att jag bytt ut till mindre datorskärm kör 32tum i datarummet. Har 48tum skärmen i vardagsrummet men där är den för litet.

Permalänk
Medlem

Tror vi att riskokare kan komma på rea under BF?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvcorleone:

Black century

Skrivet av AndreaX:

Black death.

Black heat death of the universe

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Dressmann säljer fyrpack för 299 kr. Köp två, betala för en. Jag köpte 16 par för 598 kr. Finns även med lite längre ben.

Skrivet av Dragone:

Fortfarande ganska dålig deal då man t.ex kan köpa 3-pack i Ullared för typ 70-80kr.. och för dom som vill påstå dålig kvalitet. Vill jag säga att mina jag köpt alltid hållit va 10 år iaf.

Enligt min erfarenhet är det helt tvärtom. Kalsonger som kostat en del både KÄNNS och HÅLLER längre. Testat köpa från Lager 157 och från Ullared, men efter ett par tvättar känns de helt annorlunda. Visst, de håller, men känslan av ett bra material finns inte.

OnT: Riktigt bra deal. Kört i flera år med kalsonger från Dressman och de håller mitt paket på plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelfeir:

Kanske en Raspberry pi 400 vore något ?
Allt i ett liksom. Precis vad du behöver.
Arcadepunks är en bra sida om du dricker mycket rom 😁

Tackar för tipset, man vet aldrig när man blir törstig

Raspberry pi fungerar nog bra för de lägre systemen, men ultimata målet är att nå hela vägen upp till ps 3 om jag skall vara ärlig, enbart för möjligheten. Men det är ju gamla mame/arkadspel jag är mest sugen på, så skulle jag se något billigt som dyker upp man kan experimentera med så är det ju inte heeelt omöjligt att man slår till.

Skrivet av THB:

Om du inte redan gör det så kolla in ETA PRIME, han gör mycket tester på olika minipc's och liknande för emulatorer osv, du kan nog hitta något bra tips där.

Tackar för tipset, har sett par videos på hans kanal, tyvärr är priserna lite väl höga (normalpriser i alla fall) på de flesta mini-pc's då jag jämför dem mot en Xbox series S t ex som kan hantera allt i developer mode. Så det är mot en begagnad sådan jag ställer priset på en mini-pc, även om det är retroarch man är tvungen att köra på Xbox mer eller mindre... och jag gillar Retrobat/Batocera... Finns ett par kanaler till som jag nyligen fastnat för, de kör dock rätt mkt handheld och kina-maskiner (Kinhank tycks ju släppa hur mkt skit som helst) också... Tech Dweeb t ex och Retro Gaming Guy.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

Logitech z625 har jag ögonen på! Brukar bli prisvärd på reor. Kollar på nya skärmar och noterar att amd freesync dominerar, har g-sync ultimate dött ut på nya skärmar? Annars hade jag nog kikat på 27"oled skärmar, men det är lite tidigt ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdkryddan:

Blir en fåtölj från Mio Länk

Ska tydligen bli billigare under Black Friday

Vet inte om det nämnts redan i tråden, har många olästa sidor. Men min lokala Mio butik började skylta om priser idag så har fått min recliner beställd för kampanjpriser som egentligen gäller från måndag nästa vecka. Tänkte det kunde vara värt ett tips iallafall, om det nu inte redan nämnts.

Var mest sugen på en Movie men de har fastnat på vägen. Tyckte Lazy var oväntat skön för priset på de jag provade, men inte i klass på alla punkter med Movie. Typ 4800kr istället för 5999kr. Eventuellt uppgradera till Movie när den kommer in igen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Prylar till en ny, riktig NAS.

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem

En VPN-tjänst kanske? Som man kan öppna portar på. Brukar det inte vara "dealz" på sådant? Behöver köra 4 enheter, Android, MacOS, Raspberry Pi och kanske Windows.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Har fått tråkiga bekymmer med min LG OLED B7 från 2017. Hade gärna plockat hem en ny LG OLED C2, men den saknar stöd för DTS?! Så det blir sannolikt en C3 istället.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Har fått tråkiga bekymmer med min LG OLED B7 från 2017. Hade gärna plockat hem en ny LG OLED C2, men den saknar stöd för DTS?! Så det blir sannolikt en C3 istället.

Vad har du börjat få för strul? Har själv en C7 2017 som har fått ett panel byte för typ 3 år sedan annars rullar den på ännu förutom att det verkar vara omöjligt att få tag i en ny fjärrkontroll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skärm i spannet 27-32 tum 16:9 alt en ultrawide 34 tum samt någon ubiquiti router lösning som funkar för lägenhet nu när man gjorde sig av med dream machine pro och rackskåpet i huset. Sen kanske kika på uppgradering på mitt 2070 super som fick skaffas i panik när gpu marknaden började skena

Permalänk
Medlem

Villhöver ett större Ducky tgb, nämligen ett fullstort svart One 3 Classic RGB med Silent Red. Skulle det trilla ner typ en femhunka så ja tack! Behöver ju egentligen en mindre sladdrig matta att ha under stolen också...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Ingen mening göra någon lista på prylar.
Så dålig som sista årens BF har varit är risken stor att den blir ännu sämre.

Permalänk

blir väl det vanliga, nya kallingar och ev strumpor om ekonomin tillåter.

Permalänk
Medlem

Blir nog inget i år heller, beställde ett par 2TB SSD'er häromdan och ett par 18TB Toshibadiskar idag.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av Dragone:

Fortfarande ganska dålig deal då man t.ex kan köpa 3-pack i Ullared för typ 70-80kr.. och för dom som vill påstå dålig kvalitet. Vill jag säga att mina jag köpt alltid hållit va 10 år iaf.

598/16 = 37.375 kr/styck. Allt annat än en dålig deal.

Du måste ta hänsyn till hur långt det är att åka till Ullared med.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Är inte i behov av något så det blir att jag är på jakt efter något som är sjukt nedsatt pris som även kan vara bra att ha eller ge bort.
Det blir lite som när man går in på Ikea och tror att det är jag som bestämmer men i själva verket så är det Ikea som bestämmer vad jag ska handla

Permalänk
Medlem

Ny säng, skrivbord och kontorsstol. Har "tyvärr" inget behov av datorprylar, hade varit roligare med det än möbler, men men..

Permalänk
Medlem

Singles day verkar än så länge inte vara nånting att hänga i granen omd man är ute efter en espressomaskin. Eller nån som sett några maskiner i dom lite högre prisklasserna till bra pris? Tänker mig maskiner som normalt går för runt 10k sänkas till finfina priser?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tänkte vara ute i god tid med julklappar till syrrans snorisar så om något vettigt som passar dem dyker upp blir det ett köp. Annars har jag så jag klara mig

Visa signatur
Permalänk

En ny surfplatta vore trevligt att hitta till ett bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellanmjölk:

En ny surfplatta vore trevligt att hitta till ett bra pris.

Köp en av alla oöppnade Tab S9 som folk fått på köpet från Samsung och nu ligger ute på Blocket. Går att få till mkt bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Vad har du börjat få för strul? Har själv en C7 2017 som har fått ett panel byte för typ 3 år sedan annars rullar den på ännu förutom att det verkar vara omöjligt att få tag i en ny fjärrkontroll.

Fick också byta panel för ett par år sedan. Har nu något fel som är svårt att beskriva. Det är ungefär 4 horisontella linjer, och i mitten är det som ett stort moln. Det är inte inbränning som beror på något jag haft på på TVn, utan det är antingen något bakom panelen eller bara generell nedbrytning.

Verkar inte som att OLEDs kan bli äldre än 5-6 år utan stora problem.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

Nu kom jag faktiskt på något som jag behöver, som jag ska hålla utkik efter. Belysning på stativ när jag filmar material till Youtube.

Primärt filmar jag i köket men den belysning som finns i köket flimrar lite eller ger en skugga som jag inte gillar. Att filma utan går inte. Jag har fått skrota en handfull inspelningar för att det blev för mörkt.

Skrivet av Haglund:

Ny säng, skrivbord och kontorsstol. Har "tyvärr" inget behov av datorprylar, hade varit roligare med det än möbler, men men..

Skrivbord och kontorsstol kan du mycket väl hitta på second hand.

När vi köpte säng för några år sen, fick vi 50% rabatt på ett visningsex. Vi var runt i flera butiker och en säljare visade hur man hittar rätt säng så det tog vi med oss innan vi hittade en säng inom budget.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jink:

Verkar inte som att OLEDs kan bli äldre än 5-6 år utan stora problem.

Det är nog lite tidigt att säga. Tidiga OLEDs har fler problem (ffa med inbränning och liknande) än senare modeller, och de senare modellerna har inte funnits i 5-6 år ännu. Så det vi kan säga är att tidiga OLEDs kan få problem efter 5-6 år, men även där beror det förstås på användning.

Har en OLED (LG B8) i ett allmänt utrymme där i princip ingen av de som använder den har koll på hur man sköter en OLED-panel snällt, och den har inga märkbara problem efter 5 år.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Vet inte om det nämnts redan i tråden, har många olästa sidor. Men min lokala Mio butik började skylta om priser idag så har fått min recliner beställd för kampanjpriser som egentligen gäller från måndag nästa vecka. Tänkte det kunde vara värt ett tips iallafall, om det nu inte redan nämnts.

Var mest sugen på en Movie men de har fastnat på vägen. Tyckte Lazy var oväntat skön för priset på de jag provade, men inte i klass på alla punkter med Movie. Typ 4800kr istället för 5999kr. Eventuellt uppgradera till Movie när den kommer in igen.

Vad det gäller MIO och rea har jag helt tröttnat på dem.
Deras REA priser är att betrakta som normalpris skulle jag säga. Allt annat är bara att bli grundlurad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Vad det gäller MIO och rea har jag helt tröttnat på dem.
Deras REA priser är att betrakta som normalpris skulle jag säga. Allt annat är bara att bli grundlurad.

Precis, de har reor 365 dagar om året.
Konstigt att inte Konsumentverket reagerat.

Hemtex gjorde liknande för ett antal år sedan och fick på fingrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Blir nog inget i år heller, beställde ett par 2TB SSD'er häromdan och ett par 18TB Toshibadiskar idag.

Hittade du någon bra deal på Toshiborna? Är iofs mer för WD för stunden men tänker om någon mer letar runt också.

Skrivet av Triton242:

Vad det gäller MIO och rea har jag helt tröttnat på dem.
Deras REA priser är att betrakta som normalpris skulle jag säga. Allt annat är bara att bli grundlurad.

Sant det, men det gäller tyvärr de flesta butiker och kedjor idag samtidigt. Men bra att de pekas ut tycker jag, inte en butik jag normalt handlar i.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hittade du någon bra deal på Toshiborna? Är iofs mer för WD för stunden men tänker om någon mer letar runt också.

Nej inte direkt, såg att priset på webhallen bara gått upp med 9 kr sedan jag köpte ett par för 17 månader sedan och tänkte att dom blir inte billigare.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.