01101000 01100001 01101100 01100101 01100010 01101111 01110000

Permalänk
Medlem

Man kan vinna AR-Solglasögon med backspeglar dvs ögon i nacken?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Om SweClockers och Halebop gör något ihop borde det rimligtvis innebära någon form av tävling/erbjudande som har med telefoner, abonnemang etc. att göra. Min spontana tanke var att Samsung (måne, stjärnor -> Galaxy, astrofoto osv.) på något sätt är inblandade.

Men efter att ha sett ledtråden @Dimestam postade och provat mina olika tänkarhattar kom jag fram till att det måste ha med OnePlus att göra i det här fallet. Så nedan följer mina (inte alls långsökta) förklaringar.

Backspace tangenten tolkar jag på följande sätt:
BACKsidan av OnePlus telefoner är kamerorna märkta med Hasselblad som, av en händelse, varit i SPACE.

Med det som utgångspunkt bryter jag ner versen för att finna stöd till min teori.

Borta är dagen, ljuset nu viker
Vinterhalvåret bjuder på mörkare tider. Blir du bländad av skärmen går den nu att vika ihop

Stjärnorna tindrar, och månen den sviker
Stjärnorna är flera medans det endast finns en måne. Vi vet inte exakt antal med vi kan med säkerhet säga att den totala summan är större än ett. Eller 1+ om du så vill.

SweClockers lyser, likt en trofé
SweClockers lyser upp höstmörkret med ett erbjudande/en tävling om något riktigt fint. (Eller så är det en referens till SweClockers avsaknad av mörkt tema. Kan vara vilket som. )

Och nu kommer Halebop, med en fantastisk idé!
Halebop har troligtvis hittat ett kryphål i lagen som, om än omoraliskt, gör att de kan sälja telefoner för 0 kr men ändå få betalt.

OnePlus lanserade nyligen en vikbar telefon vid namn Open. Efter en snabb titt på Halebops hemsida verkar det dock inte som de säljer OnePlus Open just nu. Men alla vet ju att onsdag klockan 10:00 är den bästa tiden att lansera nya produkter.

TL;DR: Halebop kommer ge alla SweClockers medlemmar varsin OnePlus Open.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Freds:

Om SweClockers och Halebop gör något ihop borde det rimligtvis innebära någon form av tävling/erbjudande som har med telefoner, abonnemang etc. att göra. Min spontana tanke var att Samsung (måne, stjärnor -> Galaxy, astrofoto osv.) på något sätt är inblandade.

Men efter att ha sett ledtråden @Dimestam postade och provat mina olika tänkarhattar kom jag fram till att det måste ha med OnePlus att göra i det här fallet. Så nedan följer mina (inte alls långsökta) förklaringar.

Backspace tangenten tolkar jag på följande sätt:
BACKsidan av OnePlus telefoner är kamerorna märkta med Hasselblad som, av en händelse, varit i SPACE.

Med det som utgångspunkt bryter jag ner versen för att finna stöd till min teori.

Borta är dagen, ljuset nu viker
Vinterhalvåret bjuder på mörkare tider. Blir du bländad av skärmen går den nu att vika ihop

Stjärnorna tindrar, och månen den sviker
Stjärnorna är flera medans det endast finns en måne. Vi vet inte exakt antal med vi kan med säkerhet säga att den totala summan är större än ett. Eller 1+ om du så vill.

SweClockers lyser, likt en trofé
SweClockers lyser upp höstmörkret med ett erbjudande/en tävling om något riktigt fint. (Eller så är det en referens till SweClockers avsaknad av mörkt tema. Kan vara vilket som. )

Och nu kommer Halebop, med en fantastisk idé!
Halebop har troligtvis hittat ett kryphål i lagen som, om än omoraliskt, gör att de kan sälja telefoner för 0 kr men ändå få betalt.

OnePlus lanserade nyligen en vikbar telefon vid namn Open. Efter en snabb titt på Halebops hemsida verkar det dock inte som de säljer OnePlus Open just nu. Men alla vet ju att onsdag klockan 10:00 är den bästa tiden att lansera nya produkter.

TL;DR: Halebop kommer ge alla SweClockers medlemmar varsin OnePlus Open.

This is it

Edit: har du en bra förklaring till nya loggan med pilotbrillor & gradbeteckningen på axeln?

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

This is it

Edit: har du en bra förklaring till nya loggan med pilotbrillor & gradbeteckningen på axeln?

Jag tyckte väl att det var något som inte stämde med loggan.

Då blir mitt svar att Halebop ska låta utvalda medlemmar från SweClockers agera tespiloter och utvärdera OnePlus Open. Var det inte något liknande upplägg med någon Samsung-telefon?

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Freds:

Jag tyckte väl att det var något som inte stämde med loggan.

Då blir mitt svar att Halebop ska låta utvalda medlemmar från SweClockers agera tespiloter och utvärdera OnePlus Open. Var det inte något liknande upplägg med någon Samsung-telefon?

Det där låter verkligen som en bullseye. Bra jobbat. Jag satt som en idiot på nedräkningssidan och klickade på backspace, delete och alla möjliga kombinationer. Trodde det var fler superledtrådar inbyggda i hemsidan någonstans.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Världsherravälde samt att AI tar över.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

N0EgNzAgNzUgNjIgNjcgMjAgNkUgNkMgNkUgNjUgNjEgMjAgNzAgNzUgNzY=

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evil penguin:

Sajten byter namn till SweBoppers?

Detta! Haha skulle vara lite roligt! 😂

OnT:
Tror också på något mobilabonnemang, eller möjligtvis gratis annonsering i marknaden för nuvarande kunder hos Halebop.

Ont* **stavfel
Visa signatur

Ryzen 3600 | Asus X570-F | 16GB Kingston Fury | RX 6800 XT | Corsair H100X | Corsair RM650x | Samsung 970 EVO Plus 2TB×2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

N0EgNzAgNzUgNjIgNjcgMjAgNkUgNkMgNkUgNjUgNjEgMjAgNzAgNzUgNzY=

Intressant base64 encodade hexadecimaler någon sorts anagram?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Expertgissare

Man hade ju kunnat hoppats på ett officiellt mörkt tema i och med solbrillorna. Men vet inte vad Halebop skulle ha med saken att göra

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av M89:

Intressant base64 encodade hexadecimaler någon sorts anagram?

base64.b64decode('N0EgNzAgNzUgNjIgNjcgMjAgNkUgNkMgNkUgNjUgNjEgMjAgNzAgNzUgNzY=').decode('utf-8')

Sen från det till Hex datan som den spottar ut

hex_data = '7A 70 75 62 67 20 6E 6C 6E 65 61 20 70 75 76'

Konverterar vi det till ASCII så får jag fram

"zpubg nlna puv"

Såååå, jag fattar ingenting

Permalänk
Medlem

OnePlus gör väl tangentbord nu för tiden?

Permalänk
Skrivet av Vaärdetsomhänder:

base64.b64decode('N0EgNzAgNzUgNjIgNjcgMjAgNkUgNkMgNkUgNjUgNjEgMjAgNzAgNzUgNzY=').decode('utf-8')

Sen från det till Hex datan som den spottar ut

hex_data = '7A 70 75 62 67 20 6E 6C 6E 65 61 20 70 75 76'

Konverterar vi det till ASCII så får jag fram

"zpubg nlna puv"

Såååå, jag fattar ingenting

Jag provade göra om hexet till tangenttryckningar och fick PKBCLEAV förutom den första 7A. Det är ett anagram för "blev pack"

Naturligtvis använde jag absolut inte ChatGPT till hjälp. /s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Man hade ju kunnat hoppats på ett officiellt mörkt tema i och med solbrillorna. Men vet inte vad Halebop skulle ha med saken att göra

Eller så har man konstaterat att mörkt tema specifikt på Sweclockers ju ändå inte är någon helhetslösning och har nu istället ett samarbete där man får ett par solglasögon om man anger kampanjkoden "blindedbythelight" när man tecknar abonnemang hos Halebop.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Känns som att ett schyst abonnemang kan vänta en?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sweclockers pixel raket! byt in valfri mobil och få maxat pixel erbjudande.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Adventskalender?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Är ju november så kanske någon specialare i anknytning till black friday för swec-medlemmar

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaärdetsomhänder:

base64.b64decode('N0EgNzAgNzUgNjIgNjcgMjAgNkUgNkMgNkUgNjUgNjEgMjAgNzAgNzUgNzY=').decode('utf-8')

Sen från det till Hex datan som den spottar ut

hex_data = '7A 70 75 62 67 20 6E 6C 6E 65 61 20 70 75 76'

Konverterar vi det till ASCII så får jag fram

"zpubg nlna puv"

Såååå, jag fattar ingenting

Kanske inte är utf-8?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Jag provade göra om hexet till tangenttryckningar och fick PKBCLEAV förutom den första 7A. Det är ett anagram för "blev pack"

Naturligtvis använde jag absolut inte ChatGPT till hjälp. /s

Hmm intressant!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ledtråd:

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Ledtråd:

<Uppladdad bildlänk>

Alltså, är det möjligt för oss att gissa eller är det något som är helt nytt och i princip inte går att förutse?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Whitepilledoomer:

Alltså, är det möjligt för oss att gissa eller är det något som är helt nytt och i princip inte går att förutse?

Det går att gissa, men vi avslöjar ingenting förrän på onsdag.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Ledtråd:

<Uppladdad bildlänk>

SweHale?
SweBop?
HaleClockers?
BopClockers?

Bolagsförvärv av något slag med tanke på broarna?

Mvh,
WKL.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Vaärdetsomhänder:

base64.b64decode('N0EgNzAgNzUgNjIgNjcgMjAgNkUgNkMgNkUgNjUgNjEgMjAgNzAgNzUgNzY=').decode('utf-8')

Sen från det till Hex datan som den spottar ut

hex_data = '7A 70 75 62 67 20 6E 6C 6E 65 61 20 70 75 76'

Konverterar vi det till ASCII så får jag fram

"zpubg nlna puv"

Såååå, jag fattar ingenting

Du har bara den svåra delen kvar

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaärdetsomhänder:

base64.b64decode('N0EgNzAgNzUgNjIgNjcgMjAgNkUgNkMgNkUgNjUgNjEgMjAgNzAgNzUgNzY=').decode('utf-8')

Sen från det till Hex datan som den spottar ut

hex_data = '7A 70 75 62 67 20 6E 6C 6E 65 61 20 70 75 76'

Konverterar vi det till ASCII så får jag fram

"zpubg nlna puv"

Såååå, jag fattar ingenting

Min första tanke var någon variant av Caesarchiffer när jag avkodade det i morse, men det verkar inte ge något heller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Steffe:

Min första tanke var någon variant av Caesarchiffer när jag avkodade det i morse, men det verkar inte ge något heller.

Hint: Första bokstaven är D.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Gratis mobilabb till alla

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Det går att gissa, men vi avslöjar ingenting förrän på onsdag.

;_;