Hej,
Köpte precis ett 6750xt begagnat här på forumet och inser nu att det nog ej kommer få plats i mitt chassi, så får passa på att byta det också.
Därför söker jag lite inspo på hur/med vad ni skulle uppdatera min dator. Chassi är såklart ett måste, tänker mig kanske ett mATX för lite bättre luftflöde men fortfarande kompakt. Några förslag?
Sedan är nästa kanske en bättre CPU kylare, då jag tycker min CPU går lite varm ibland, blir dock kanske också bättre med ett nytt chassi? Fler fläktar?
Moderkort och RAM är väl nästa grej, men känner att jag klarar mig med detta i dagsläget och att detta blir i nästa vända, om ingen annan har ett bättre förslag. Moderkortet kanske begränsar i vissa aspekter men kanske funkar till man byter till 7000 serien.
Så, förslag på chassi/cpu kylare? Eller andra förslag? Något annat att tänka på? Spelar i princip bara med datorn, då i 1440p och söker väl egentligen så bra fps som möjligt för pengarna.
Har tänkt mig en budget på 2000-3000 kr
CPU - AMD Ryzen 5 5600X
CPU kylare - Cryorig H7
GPU - Msi RX 6750 XT oc Mesh
Chassi - NZXT H200
Moderkort - MSI B450i GAMING PLUS AC
RAM - VENGEANCE RGB PRO 16GB (2 x 8GB) DDR4 DRAM 3200MHz C16
SSD - 500 GB SAMSUNG SSD 860 GB SATA
NVME - WD Black SN750 1TB
PSU - Corsair RM750x 80 Gold Plus
Fläktar - Två Artic p14 i fronten som intake, två nzxt som följde med chassi som out.