Feedback innan köp 14k budget
Det beror ju helt på vad du är ute efter. Är du ute efter högkrävande spel på maximal grafik utan problem eller lira tävlingsinriktade spel, där ingen bryr sig om grafik och bara ute efter prestanda(FPS) Jag gillar personligen Nvidia och Intel och kommer fortsätta hålla mig vid det, eftersom dom har aldrig gjort mig besviken hittills, sen 2010. Jag kan inte så mycket om AMD, men vet att dom har relativt bra rykte, bra pris med hög prestanda. Gällande CPU du valde, så tycker jag att det är lite för lite kärnor. Sikta på 14 istället och snåla inte. Ta din tid spara lite extra. Jag vet att denna CPU är billig men gå för nått som presterar bra än att snåla på dig själv och köpa så billigt som möjligt, och sen blir tvungen att uppgradera igen. Spelutveckling står inte still och fortsätter framåt. Ta mig exempelvis. Jag har en dator som är 10år gammal och funkar. OBS den har nu efter 10års tid givit mig varningar om PSU, som börjar lägga av. Hoppas du förstår vad jag försöker komma fram till. Sen såg jag att du valde DDR4, varför inte DDR5 när prisskillnader är inte massiva. Håll det till det senaste isådana fall. Komponenter är inte dåliga du valde. Du blir bara tvungen att byta komponenter oftare. Som jag sa innan, spelutveckling står inte still, så sikta på nått långsiktigt och snåla inte.
- Idag Dubbelköpare anledningen till GTA VI-lansering på PC dröjer 66
- Idag Windows-uppdatering förvandlar alla skrivare till HP Laserjet 12
- Idag Microsoft ska ta betalt av konsumenter som vill fortsätta uppdatera Windows 10 60
- Igår Playstation-konton avstängda utan förklaring 14
- Igår Svenska e-sportförbundet ger ut ordbok över det grova språket inom gaming 72
- SweClockers hårdvarukalender 2023 – tävlingar och erbjudanden fram till jul80
- Microsoft ska ta betalt av konsumenter som vill fortsätta uppdatera Windows 1061
- Veckans fråga: När sätter du upp julpynt?40
- bygga ny dator låg budget3
- Går det att spela valorant på den här burken?1
- Tips på NAS till nybörjare349
- Elbilar - Tråden för intresserade22142
- FAQ: Kom igång med Folding@home!59
- 🌟 Advent of Code (AoC) 2023 🌟141
- Vad lyssnar du på just nu?13252
- Säljes AYN Odin 2 Pro (16GB RAM + 256GB Lagring + Micro SD).
- Säljes Avatar - Frontiers of Pandora (PC) spelkupong (Hjälper till med AMD Aktivering)
- Köpes 3.5" HDD Enclosure Hot Swap Cage 5-Bay 3 x 5.25"
- Köpes KÖPES: GTX 1070, 1070ti eller likvärdigt
- Säljes Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance LP
- Säljes Steam Deck 512gb
- Säljes 5800X3D, B550-I, Hyper X 2x16, SF750, 6800XT
- Säljes Sony WH-1000XM4
- Säljes [S] Uppgraderingspaket: 12700kf, Z690 Strix-A, 4x8GB D4, LGA1700 correct frame
- Säljes ROG Strix G15, NVIDIA RTX 3070
- Guide: Byt SSD-enhet på din Steam Deck3
- Dubbelköpare anledningen till GTA VI-lansering på PC dröjer66
- Lucka 6: Mäktigt torn för riggbyggaren80
- Veckans fråga: När sätter du upp julpynt?40
- Windows-uppdatering förvandlar alla skrivare till HP Laserjet12
- Microsoft ska ta betalt av konsumenter som vill fortsätta uppdatera Windows 1061
- Playstation-konton avstängda utan förklaring14
- Logitech släpper Astro A50 X med HDMI passthrough och hög prislapp18
- Test av fyra AIO-kylare – Phanteks vinner testlabbets gunst32
- Grafikkortsleveranser ökade ordentligt under hösten5