Asus tuf gaming 1000W bra köp eller högljudd?

Permalänk
Inaktiv

Asus tuf gaming 1000W bra köp eller högljudd?

Fick med mig en sån nätagg under inets stream för 1099kr.

Har nu läst många reviews som klagat på ljudet o fläktarna. Är det någon här som upplevt samma problem?

Ska man avbryta köpet och köpa annan?

Rubrik förtydligad enl. § 3.1 // MOD
Permalänk
Skrivet av anon352238:

Fick med mig en sån nätagg under inets stream för 1099kr.

Har nu läst många reviews som klagat på ljudet o fläktarna. Är det någon här som upplevt samma problem?

Ska man avbryta köpet och köpa annan?

du kan ju alltid testa det och är det inte vad du förväntade dig så kan du ju lämna tillbaka det igen innom 14 dagar.

sålänge du inte totaldmolera embalaget eller skadar produkten på något sätt och skickar med alla tillbehör i kartongen så brukar de inte göra något avdrag mer än möjligen för frakten tillbaka men tror inet brukar bju på den även för ångrade köp.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ja den låter för mycket, inget bra nätagg.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har detta nätagg och för min del funkar det fint med 7800X3D | 4080.

Permalänk
Medlem

Jag köpte också ett sådant men vet inte hur jag ska göra. En del skriver ju att deras är helt tyst.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av firstofmay:

Ja den låter för mycket, inget bra nätagg.

fick du det problemet när den var ny? eller hade du begagnad version.

Svårt och veta vad man ska göra när det är 2 extrema erfarenheter kring PSU:n

Permalänk
Medlem

Jag har ett sånt, fungerar klockrent för mig.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon352238:

Fick med mig en sån nätagg under inets stream för 1099kr.

Har nu läst många reviews som klagat på ljudet o fläktarna. Är det någon här som upplevt samma problem?

Ska man avbryta köpet och köpa annan?

Det är ett utmärkt nätagg och huruvida ljudnivån är okej eller ej är nog högst subjektivt

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon352238:

fick du det problemet när den var ny? eller hade du begagnad version.

Svårt och veta vad man ska göra när det är 2 extrema erfarenheter kring PSU:n

Jag köpte det nytt och skickade tillbaka när jag märkte att det lät mer än resten av min dator. Har ett 4090 så nog åkte det på viss belastning men det Corsair SHIFT jag ersatte det med är inte mer högljutt än resten av datorn till skillnad från TUF Gaming.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av firstofmay:

Jag köpte det nytt och skickade tillbaka när jag märkte att det lät mer än resten av min dator. Har ett 4090 så nog åkte det på viss belastning men det Corsair SHIFT jag ersatte det med är inte mer högljutt än resten av datorn till skillnad från TUF Gaming.

okej konstigt. Men kan det vara så att det var något fel med PSU:n?

Hur mycket bättre var Corsair Shift, ser den på ca 1990kr för 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon352238:

okej konstigt. Men kan det vara så att det var något fel med PSU:n?

Hur mycket bättre var Corsair Shift, ser den på ca 1990kr för 1000w

Det tror jag inte - har läst fler som haft samma synpunkter kring ljudnivån

Jag tycker att Shift gör vad ett nätagg ska men den har ju en annan design med de modulära kontakterna på sidan av nätaggregatet. Be Quiet har bra nätaggregat som är ATX3.0 annars.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av firstofmay:

Det tror jag inte - har läst fler som haft samma synpunkter kring ljudnivån

Jag tycker att Shift gör vad ett nätagg ska men den har ju en annan design med de modulära kontakterna på sidan av nätaggregatet. Be Quiet har bra nätaggregat som är ATX3.0 annars.

funderar på att byta ut min till Shift istället, men får vänta och se hur den låter först. Tänker att om ljudnivån verkligen är såsom folk påpekat, så är det konstigt att man fortsätter sälja dessa produkter. Men kanske inte konstigt att Inet la det på ca 50% rea under sweexklusiv hos Inet.

Permalänk
Medlem

Folk kommentarer om dessa problem i följande video.

https://www.youtube.com/watch?v=gkxckOD-TLo

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem

Har TS eller någon annan som köpt det i tisdags hunnit testa nätaggregatet?
Skulle vara intressant att veta hur ni upplever fläkten (är själv bortrest så jag får vänta).

Permalänk
Medlem

Ska hämta ut mitt imorgon, kom egentligen igår men inte hunnit hämta.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pösk:

Har TS eller någon annan som köpt det i tisdags hunnit testa nätaggregatet?
Skulle vara intressant att veta hur ni upplever fläkten (är själv bortrest så jag får vänta).

Nej har ännu inte testa mitt eller öppnat paketet. Har köpt många delar så tänker ta det lugnt och lära mig hur man bygger först

Skrivet av ibland:

Ska hämta ut mitt imorgon, kom egentligen igår men inte hunnit hämta.

Återkom gärna efter test

Permalänk
Medlem

Nu är mitt i burken och funkar hur bra som helst. Inte högljutt överhuvudtaget. Jag tänkte på en grej dock. Kopplat mitt 4090 med nya ATX 3 sladden, det ska ju då kunna kommunicera med nätaggregatet. För min del startar inte fläkten förrän några minuter in i stress test i 3d mark. Och slår av sig själv direkt när jag stänger av testet. Hör inte fläkten när den startar eller att den på något vis varvar upp heller.

Monterad med fläkten upp genom ventialtionsluckan i chassi.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ibland:

Nu är mitt i burken och funkar hur bra som helst. Inte högljutt överhuvudtaget. Jag tänkte på en grej dock. Kopplat mitt 4090 med nya ATX 3 sladden, det ska ju då kunna kommunicera med nätaggregatet. För min del startar inte fläkten förrän några minuter in i stress test i 3d mark. Och slår av sig själv direkt när jag stänger av testet. Hör inte fläkten när den startar eller att den på något vis varvar upp heller.

Monterad med fläkten upp genom ventialtionsluckan i chassi.

Är detta bra nyheter för PSUn ? Kan inte mycket

Permalänk
Medlem

Efter att ha testat mitt så skickade jag tillbaka det. Trodde aldrig att ett nätaggregat kunde låta så mycket. Mitt gamla Corsair Bronze 650W från 2011 är ju tyst i jämförelse

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pösk:

Efter att ha testat mitt så skickade jag tillbaka det. Trodde aldrig att ett nätaggregat kunde låta så mycket. Mitt gamla Corsair Bronze 650W från 2011 är ju tyst i jämförelse

tråkigt att höra :/

har inte hunnit testa min ännu, tagit mig ca 8-9h att bygga min dator och endast moderkort och AIO är installerade

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon352238:

Fick med mig en sån nätagg under inets stream för 1099kr.

Har nu läst många reviews som klagat på ljudet o fläktarna. Är det någon här som upplevt samma problem?

Ska man avbryta köpet och köpa annan?

Är man osäker så är det bra att söka information innan man genomför köpet och när det gäller nätaggregat så förlitar jag mig på välrenommerade Cybenetics.

Jag tillhör skaran som inte gillar fläktljud så när jag t.ex. köper nätaggregat så jag köper det tystaste som passar i det chassi jag tänkt använda. I mitt SFF-bygge blev det därför Asus Rog Loki SFX-L, men då du ska ha ett ATX rekommenderar jag dig att köpa Asus Rog Strix Aura. Det är dyrare än vad du har betalat men väl värt det (åtminstone för mig personligen) om du vill ha ett tyst nätaggregat då det har 0 dB-teknik upp till över 760w.