Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Apachi:

Det är exakt så det är, sista dagen är Lucia (13/12). <Uppladdad bildlänk>

Så var det, inte är. Gällde köp fram till 12/11 (12e november), 15/11 (15e november) och 31/10 (31e oktober) beroende på butik. Sista registrering 13/12 (13e december).

Ett felaktigt datum
Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Så var det, inte är. Gällde köp fram till 12/11 (12e november), 15/11 (15e november) och 31/10 (10e oktober) beroende på butik. Sista registrering 13/12 (13e december).

Sorry! Du har rätt, läste inte det finstilta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Folk verkar tyvärr tro att företag ska ge bort saker på black friday. Så funkar det inte.

Inet är exemplariska när det gäller drops. Kolla bara när webhallens livestream sänkte PSVR2 ännu mer än vad Inet hade på sin stream så sänkte dom direkt med en krona till. Från 6149kr typ -> 5998kr

Vilket är ett dunderpris för PSVR2, jag vet inte vad folk tycker att dom ska göra mer?

Välgörenhet finns om man söker efter det, men då ska man inte gå in på Inets livestream. Så jo, jag kan köra med i att folk iaf närmade sig ”oförskämda”.

Webhallen drops were not bad, but they are underwhelming for drops. I was slightly disappointed and did not buy anything. When you build up the hype it's on you to not disappoint.
I think Inet somehow spoiled us. in a good way

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Så var det, inte är. Gällde köp fram till 12/11 (12e november), 15/11 (15e november) och 31/10 (10e oktober) beroende på butik. Sista registrering 13/12 (13e december).

Antar att du menar 31 oktober?

Oavsett avskyr jag ’dag’/’månad’

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Senaste åren och sedan operatörerna gjorde om till 36 månader bindningstid så är det 100% scam och inte värt öht, billigare att köpa kontant och abonnemang separat.

Njae vetifan. Jag betalar c.a 400 i månaden för min s23 i 24 månader, med abonnemang. Blir runt 10 000 kr. Hur blir det billigare att köpa separat och sedan abonnemang? Dessutom fick jag en chromebook på köpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Problemet kanske inte är priserna i sig, utan för att diverse företag börjat med andra reor åtet runt där BF inte längre betyder att priserna per default kommer vara billigaste dagen att handla på. Jag gissar att det är denna utvattnande trend av BF som folk störs på.

BF är ju något väldigt nytt i Sverige. Ursprunget är klämdagen efter thanksgiving i Nordamerika där handlarna såg en chans sälja mycket eftersom många var lediga från jobbet. Traditionellt har mellandagsrean varit den stora lågprisrean hos oss så egentligen är det den som tappat udd med alla andra reor som införts. BF har funnits här ca 10 år, inte längre.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Menar inte att strö salt i såren, men jag gav 4000kr för 1st Galaxy S23 inkl. Super Fast Wireless Charger (bytte in en sliten A3 från 2017) och 10490kr för Samsung 75" QN95B Neo QLED i våras från Samsung själva.

Det var bra deals! Samsung kom inte i närheten på black friday tyvärr.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Menar inte att strö salt i såren, men jag gav 4000kr för 1st Galaxy S23 inkl. Super Fast Wireless Charger (bytte in en sliten A3 från 2017) och 10490kr för Samsung 75" QN95B Neo QLED i våras från Samsung själva.

Det var bra deals! Samsung kom inte i närheten på black friday tyvärr.

Vilken affär? Nyfiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pender:

Vilken affär? Nyfiken

”från Samsung själva”

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Menar inte att strö salt i såren, men jag gav 4000kr för 1st Galaxy S23 inkl. Super Fast Wireless Charger (bytte in en sliten A3 från 2017) och 10490kr för Samsung 75" QN95B Neo QLED i våras från Samsung själva.

Det var bra deals! Samsung kom inte i närheten på black friday tyvärr.

Samma här! Fick också den tvn så pass billigt. +10% till pga panelen på tvn va kass så dem fick byta den. Helt ok deal totalpris blev nog runt 8k haha

Permalänk
Medlem

Den där XFX rx6800 för 4422kr ser ändå rätt intressant ut!?Gott och väl en dubblering av prestanda mot mitt rx5700.
Nån som har samma kort?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Winbrill:

Produkt: XFX SPEEDSTER SWFT 319 RAD RX6800 16GB
Länk: https://www.amazon.se/dp/B09KW68M2G/
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5898197
Pris: 4422kr

+116kr frakt eftersom den säljs och levereras av 3:e part.
Vet någon om den sålts direkt av Amazon tidigare till samma pris 4422? Dvs fraktfritt och med högre köptrygghet.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Apachi:

Det är exakt så det är, sista dagen är Lucia (13/12). <Uppladdad bildlänk>

Dock verkar det som att telefonen ska vara köpt mellan 16/10 - 12/11 och sedan registreras senast 13/12, eller tolkar jag det fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Njae vetifan. Jag betalar c.a 400 i månaden för min s23 i 24 månader, med abonnemang. Blir runt 10 000 kr. Hur blir det billigare att köpa separat och sedan abonnemang? Dessutom fick jag en chromebook på köpet

Hur fick du chromebook på köpet?

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Hur fick du chromebook på köpet?

Samsung har ganska ofta sådana kampanjer på sin egen sida. Inte just under BF, men annars är det rätt vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bea:

Samsung har ganska ofta sådana kampanjer på sin egen sida. Inte just under BF, men annars är det rätt vanligt.

Visste inte att det fanns en deal på gratis s23 med 400 kr abonemang tidigre, men kanske är ett 20gb eller mindre ab som kostar mindre.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Chiefpiggum:

Njae vetifan. Jag betalar c.a 400 i månaden för min s23 i 24 månader, med abonnemang. Blir runt 10 000 kr. Hur blir det billigare att köpa separat och sedan abonnemang? Dessutom fick jag en chromebook på köpet

Jag löpte en S23 - 256GB till tjejen för ca 5k tidigare i år. Abonnemang är dryga 100 kr/mån.
Totalkostnad på 24 mån blir väl ca 7500 kr.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag löpte en S23 - 256GB till tjejen för ca 5k tidigare i år. Abonnemang är dryga 100 kr/mån.
Totalkostnad på 24 mån blir väl ca 7500 kr.

Det låter ju onekligen som någon specialdeal. Vart kan man hitta en s23 för 5000 nu?

Men visst, man blir säkert blåst på något sätt. Har inte jättekoll på mobiler. Sen betalar man ju alltid mer när man delbetalar något, vore ju konstigt annars.

Sen fick jag ju en chromebook för 3-4k på köpet, den kan man ju sälja om man vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Det låter ju onekligen som någon specialdeal. Vart kan man hitta en s23 för 5000 nu?

Men visst, man blir säkert blåst på något sätt. Har inte jättekoll på mobiler. Sen betalar man ju alltid mer när man delbetalar något, vore ju konstigt annars.

Tre har en S23 för 5569kr.

Citat:

Minsta totalkostnad är 5 569 kr. Beloppet består av kostnaden för mobilen samt en månadsbetalning av abonnemanget med inräknad rabatt.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Chiefpiggum:

Det låter ju onekligen som någon specialdeal. Vart kan man hitta en s23 för 5000 nu?

Men visst, man blir säkert blåst på något sätt. Har inte jättekoll på mobiler. Sen betalar man ju alltid mer när man delbetalar något, vore ju konstigt annars.

Sen fick jag ju en chromebook för 3-4k på köpet, den kan man ju sälja om man vill

Nedan är nog närmsta, jag köpte Samsugen när samsung hade en massa kampanjer som sammanföll tidigare i år.

Skrivet av tomle:

Tre har en S23 för 5569kr.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av tomle:

Tre har en S23 för 5569kr.

Ja men man får ju räkna in kostnad + abonnemang av någon sort om det skall bli någon bra jämförelse. Blir närmare 8 k då om man räknar på 24 mån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Ja men man får ju räkna in kostnad + abonnemang av någon sort om det skall bli någon bra jämförelse. Blir närmare 8 k då om man räknar på 24 mån

Nej, direkt när du beställer får du se minsta totalkostnad och de räknar med att ingen bindningstid betyder en månads abbonemang.

Permalänk
Medlem

Det tråkiga är att S23 och S23+ fanns med mycket bättre deals för några veckor sedan än vad som funnits under black week. S23+ var månadens mobil hos Comviq förra månaden och då kostade den 7008 kr efter 24 månader. Plus att man då fick med en Galaxy Watch 6 BT som man kunde sälja och spara ännu mer pengar. Jag är djupt besviken på de "deals" som kommit på mobiler detta år då det mest handlar om att erbjuda enorma mängder datatrafik som jag inte har användning för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Ja men man får ju räkna in kostnad + abonnemang av någon sort om det skall bli någon bra jämförelse. Blir närmare 8 k då om man räknar på 24 mån

Minsta totalkostnad är det man får jämföra med då du inte behöver ha abonnemanget längre än 1 månad. 24mån är enbart fastpriset för abonnemanget (kan ej höjas)

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av pacc:

Nej, direkt när du beställer får du se minsta totalkostnad och de räknar med att ingen bindningstid betyder en månads abbonemang.

Jag menar att man måste ju ha något abonnemang på mobilen som kostar åtminstone 100 kr+...Detta får man ju också räkna in om man skall göra en jämförelse....

Min kostnad för själva mobilen är c.a 5500 kr så verkar vara i linje med det andra. Sen finns det säkert billigare abonnemang än det jag har (195 kr). Men kan sälja chromebooken så har man gjort de pengarna ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Det tråkiga är att S23 och S23+ fanns med mycket bättre deals för några veckor sedan än vad som funnits under black week. S23+ var månadens mobil hos Comviq förra månaden och då kostade den 7008 kr efter 24 månader. Plus att man då fick med en Galaxy Watch 6 BT som man kunde sälja och spara ännu mer pengar. Jag är djupt besviken på de "deals" som kommit på mobiler detta år då det mest handlar om att erbjuda enorma mängder datatrafik som jag inte har användning för.

Vad skulle de ha för S23 då?

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk

Kan detta erbjudande vara det bästa "Black Friday"-fyndet i år: https://www.proshop.se/Baerbar-dator/MSI-Prestige-15-A12UC-04...

Ordinarie pris: 17990:-
REA-pris: 7990:-

Permalänk
Skrivet av Estanjoni:

Kan detta erbjudande vara det bästa "Black Friday"-fyndet i år: https://www.proshop.se/Baerbar-dator/MSI-Prestige-15-A12UC-04...

Ordinarie pris: 17990:-
REA-pris: 7990:-

Ja, det måste det väl ha varit. Finns inte längre tillgänglig för köp tre minuter senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Ja, det måste det väl ha varit. Finns inte längre tillgänglig för köp tre minuter senare.

Den var uppe i flera dagar i början på veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Dolde den här så länge, länken leder till Nvidia Shield.

Hittade (nog?) rätt vara på Amazon till det priset, kan uppdatera och återställa inlägget, men angiven platform motsäger bilden och titel... står PS5.
https://www.amazon.se/dp/B0BS6RPHVH/

Och nu kom det på posten, det var till Switch! La upp tipset igen med förtydligande om att plattformen anges felaktigt till PS5 (och med rätt produktlänk den här gången).

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro