Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

Körde 2-4h vid release och sen bara lagt det på hyllan. Ska spela klart god of War först. Återvänder efter det, speciellt med patch 2.0

Permalänk
Medlem

Spelade igenom det med 2.0 + DLC, mycket trevligt spel. Väntar redan på uppföljare.

Permalänk
Medlem

Körde ~35 timmar vid release och hade kul, men lite väl mycket buggar och sådär optimerat men kom till slutet.

Sen rörde jag det inte förrän Phantom Liberty kom och när 2.0 droppade skapade jag en ny gubbe och körde igenom hela grundspelet. Betydligt rolgare nu och grymt optimerat. Redesignen av skill trees m.m. gjorde så allt blev betydligt roligare.

Snart en 50 timmar in på nya savet och nog kört lite mer 75% av DLC:t, men det finns så mycket att göra så håller på och "GTA:ar" det nu, alltså springer runt och gör massa annat än main missions

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Kanske man ska testa nu när alla buggar verkar åtgärdade?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Köpt dlc och startat om från början. Riktigt bra ca 40h in än sålänge.

Med familj blir det dock inte så många sammanhängande spel sessioner, så kör mains när man lyckas pricka in en sån session. Side missions fungerar bra när man vet att det är korta sessioner

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Yup 👍
Why not?
Varierat och vackert spel, mer optimerat än förut.
Älskar framtiden cyberspel. Nu jag har fått ned expansion pack, har jag gått om 200 timmar..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Spelet ligger på min top 10 lista!

Permalänk
Medlem

Bara kikat in tänkte att det får bli efter att man spelat bg3 klart & uppgraderat grafikkortet, det lilla jag testat så känns det för mycke som en shooter & för lite rpg men ska köra när grafikkortet e bytt & se utifall en gillar det.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Är halvsugen på DLC:n. Är den spelvärd?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

det finns så mycket att göra så håller på och "GTA:ar" det nu, alltså springer runt och gör massa annat än main missions

Sådär håller jag också på. Far mest runt och skjuter, flyr från polisen, lägger mig i brottsligheter, och gör en och annan mission mellan varven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Är halvsugen på DLC:n. Är den spelvärd?

Gillar du spelet? Då lär du gilla DLC:n också.

Kör nu en fjärde run, ska vara ärligt, spela alla gigs, story etc. fjärde gången är inte lika kul, men DLCn är guld om du gillade spelet. Tråkigt att det blir den sista.

Skrivet av Ase:

Bara kikat in tänkte att det får bli efter att man spelat bg3 klart & uppgraderat grafikkortet, det lilla jag testat så känns det för mycke som en shooter & för lite rpg men ska köra när grafikkortet e bytt & se utifall en gillar det.

Kör netrunner om du vill slippa shooter delen. Smart weapons som komplement.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Gillar du spelet? Då lär du gilla DLC:n också.

Kör nu en fjärde run, ska vara ärligt, spela alla gigs, story etc. fjärde gången är inte lika kul, men DLCn är guld om du gillade spelet. Tråkigt att det blir den sista.

Kör netrunner om du vill slippa shooter delen. Smart weapons som komplement.

Ok tackar

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eismannen:

Sådär håller jag också på. Far mest runt och skjuter, flyr från polisen, lägger mig i brottsligheter, och gör en och annan mission mellan varven.

Kan bekräfta nu att frame generation var boven till det input delay jag kände, stänger jag av det vilket sedan möjliggör för mig att sätta nvidia reflex på on + boost så har jag blivit av med det.

men att spela utan frame generation var jag tvungen att stänga av path tracing också men tycker faktiskt spelet blev lite skarpare med bara vanlig ray tracing

nu kör jag allt i max och ray tracing Psycho med dlss balanced och ligger runt 70-75 fps så det får duga så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Kan bekräfta nu att frame generation var boven till det input delay jag kände, stänger jag av det vilket sedan möjliggör för mig att sätta nvidia reflex på on + boost så har jag blivit av med det.

men att spela utan frame generation var jag tvungen att stänga av path tracing också men tycker faktiskt spelet blev lite skarpare med bara vanlig ray tracing

nu kör jag allt i max och ray tracing Psycho med dlss balanced och ligger runt 70-75 fps så det får duga så

Prova detta så blir det än snyggare.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1702630-nvidia-sharpen...
Men överdriv inte när du justerar.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Prova detta så blir det än snyggare.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1702630-nvidia-sharpen...
Men överdriv inte när du justerar.

Jag har dragit upp dlss sharpening ingame så jag fick till en bra skarphet tycker jag

Permalänk
Medlem

Kommer nog åtminstone prova det igen om/när de inför FSR 3 frame gen men lär vänta med att spela igenom det ordentligt tills efter nästa uppgradering av datorn. Vill känna att man får hela upplevelsen i ett spel som detta, vilket innebär path tracing osv.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Baserat på responsen i tråden kommer jag nog köra igenom det igen, ihop med DLC. Synd att ett AAA-spel är bäst först efter om två år efter release numera...

Permalänk
Medlem

Skitbra spel, lirat det två gånger. DLCn var också riktigt bra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Spelat typ 120h sedan 2.0 släpptes, det är efter en väldigt lång paus från min senaste playthrough nån gång för över ett år sedan.

Absolut älskar spelet och lär lira det bra mycket mer, väldigt glad att det nu är ett bra spel utan att behöva modda sönder det först.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Har inte slutat
1068 timmar, det segade ner ett tag på grund av datorbrist men nu ska det så sakteligen eskaleras igen

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Inväntar rejäl rabatt (80+%) på PL innan jag ger det här skitspelet en chans till...

Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande? Har inte börjat. Ligger som många andra stora titlar i min backlog..
Snart föräldra ledig, det är kanske då det sker?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag spelade igenom det vid release. Pappa kort därefter så det var en tydlig deadline hehe.
Hade en rätt bra upplevelse då och slapp alla direkta problem. Inga T-poses, crasher, palmer som böjde sig eller buggar i missions. Det jag märkte (och minns) var väl ofärdiga poliser när man var jagad, och att allt inte var riktigt balanserat i inventoryupplägget.
Ska väl sägas att jag körde melee med en slägga hela spelet (plus granater) utan hackande eller långdistansvapen hehe. Kanke undvek en del problem där ;).

Började spela igen för nå år sedan. Kände väl av att jag redan gjort det här spelet en gång så jag kom väl inte mer än några timmar in.

efter 2.0 kanske man skulle ge det en vända till - men jag hade nog velat ha lite mer än ett RTX 2070 om jag ska ge mig på det igen (4K-skärm).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Körde klart main innan 2.0 kom, och har nu kört Phantom Legacy. Inget jättefan av uppdateringen. Älskade min Overture med scope och en massa HS-bonus. Generellt ovän med i min värld "komplicerade" system som perks, skilltrees osv. Men hade ändå satt mig in i det och fått till en gubbe jag gillade. Sen togs allt bort. Klädval etc gör minimal skillnad på gubben. Att de nu bara är ögongodis är trist.

Sen tycker jag spelet generellt blivit buggigare. Rätt vad det är kommer det en bil flygande från ingenstans. NPC'er kan få psykbryt och börja köra in i varann. Sen tycker jag inte det är "samma känsla" i stan nu som innan. Känns dödare typ? Samt att det är rätt trist när man kört alla missions. Nu har de dock fixat transportuppdragen så de går att hinna på tid. Inte speciellt roliga för det dock.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Köpte det på rean. Verkar va ett spel med dialogval tyvärr så får se om jag spelar vidare. Fick något uppdrag där jag ska sno en bil pga en bartender lånat pengar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Spelat då och då sen release. Tyvärr har spelet aldrig greppat tag om mig som Witcher 3 gjorde (iofs först efter 20 timmar). Sen lägger de ju in snyggare och snyggare tech i spelet, så det slutar ofta med att jag utforskar och screenshottar istället för att göra uppdrag...

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

"Fortfarande"? Jag köpte det nu på BF-rean...
Obligatorisk XKCD.

Permalänk
Medlem

Var sugen på att köpa PL-expansionen, så efter ett halvårs uppehåll startade jag spelet i kväll. Jag visste att alla skills skulle "tömmas" så man fick lägga till igen. Helt ok.

Men sen blev jag förvirrad eftersom jag inte kunde se antalet granater och sånt. Jag hade hundratals, för jag satsade på ett granatintensivt spelsätt och craftade massvis. Efter mycket letade hittar jag info om att de gjort om det, så granater och hälsoboostare nu är obegränsade men har en "cool down", så man inte kan kasta/använda flera i snabb följd. SÅ JÄVLA VÄRDELÖST! Det fullkomligt förstör hela spelet. Fan ta CDPR!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Var sugen på att köpa PL-expansionen, så efter ett halvårs uppehåll startade jag spelet i kväll. Jag visste att alla skills skulle "tömmas" så man fick lägga till igen. Helt ok.

Men sen blev jag förvirrad eftersom jag inte kunde se antalet granater och sånt. Jag hade hundratals, för jag satsade på ett granatintensivt spelsätt och craftade massvis. Efter mycket letade hittar jag info om att de gjort om det, så granater och hälsoboostare nu är obegränsade men har en "cool down", så man inte kan kasta/använda flera i snabb följd. SÅ JÄVLA VÄRDELÖST! Det fullkomligt förstör hela spelet. Fan ta CDPR!

Om man endast vill spela som en konstant granatkastare så förstår jag om det förstör spelet.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Om man endast vill spela som en konstant granatkastare så förstår jag om det förstör spelet.

Nej, det skrev jag inte. Att som spelare få välja strategier och spelstilar som passar en själv och förnöjer bäst är guld. Därför stör jag mig oerhört på när man tvingar folk att spela precis som spelutvecklaren tycker det ska vara. I ett single-player-spel av öppen-värld-karaktär är det förbannat illa att så inskränka spelstilar. Det är många andra förändringar i v2.0 som också är kraftigt spelförstörande på många sätt. Väldigt trist. Synd att jag har spelet på Epic där nergraderingar till tidigare versioner inte är möjliga. Köper det inte igen för att spela den bättre versionen. Avinstallerade det nu och kommer troligtvis aldrig mer spela det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S