Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Medlem

En undran...

Hämtade en order igår, på Sveavägen.
Bokar på nätet, väljer butik och väljer att betala i butik.

Får mejl några timmar senare

"Din order är klar att hämtas".

När jag uppger ordernummer/telefonnummer så plockas min pryl ute i butik. Trodde att praxis att var produkten plockas undan när den är bokad? Eller tänker jag fel?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

En undran...

Hämtade en order igår, på Sveavägen.
Bokar på nätet, väljer butik och väljer att betala i butik.

Får mejl några timmar senare

"Din order är klar att hämtas".

När jag uppger ordernummer/telefonnummer så plockas min pryl ute i butik. Trodde att praxis att var produkten plockas undan när den är bokad? Eller tänker jag fel?

Kanske fanns så många så att det inte behövdes på din vara?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

En undran...

Hämtade en order igår, på Sveavägen.
Bokar på nätet, väljer butik och väljer att betala i butik.

Får mejl några timmar senare

"Din order är klar att hämtas".

När jag uppger ordernummer/telefonnummer så plockas min pryl ute i butik. Trodde att praxis att var produkten plockas undan när den är bokad? Eller tänker jag fel?

Webhallen är (ö)kända för att inte lägga undan varor vid bokning, vilket genom åren har orsakat mycket irritation hos kunder som kommit för att hämta sin vara bara för att få veta att den är slutsåld...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Webhallen är (ö)kända för att inte lägga undan varor vid bokning, vilket genom åren har orsakat mycket irritation hos kunder som kommit för att hämta sin vara bara för att få veta att den är slutsåld...

Jasså? Det var en nyhet för mig. Har inte varit så alla gånger jag bokat en vara

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

En undran...

Hämtade en order igår, på Sveavägen.
Bokar på nätet, väljer butik och väljer att betala i butik.

Får mejl några timmar senare

"Din order är klar att hämtas".

När jag uppger ordernummer/telefonnummer så plockas min pryl ute i butik. Trodde att praxis att var produkten plockas undan när den är bokad? Eller tänker jag fel?

Samma hände mig när jag bokade för att hämta i butik. Beställde för upphämtning pga. att det skulle gå snabbare, när jag beställde nya datordelar efter att moderkortet kastat in handduken, fick istället vänta ett dygn på att ordern skulle plockas. Dock var detta på en helg så jag tänkte att det var en rimlig tid.

När jag väl krånglat mig in i stan, betalt parkering och köat i butiken fick jag vänta 10-15 min till medans min order plockades... Det var sista gången jag hämtade weborder på webhallen, nu beställer jag hem grejerna eller kör direkt till butiken och handlar. Har man bara artikelnummer och kundkonto redo registrerar de in och plockar ordern på samma tid som om man beställt i förväg.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Webhallen är (ö)kända för att inte lägga undan varor vid bokning, vilket genom åren har orsakat mycket irritation hos kunder som kommit för att hämta sin vara bara för att få veta att den är slutsåld...

Provat att pinga @webhallen , eller kontaktat dom här inne? Tvivlar på att dom kommer svara då deras närvaro här på swec nästan verkar ha upphört. Inne konstant men svarar aldrig på inlägg se februari typ.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kanske fanns så många så att det inte behövdes på din vara?

Är inte första gången det sker. Flera gånger sakerna har plockats i butiken. Har inget problem med det egentligen, men uppenbarligen så har fler gått på samma nit.

Åker också direkt till butik om jag vet att det finns i lager.

Dessutom så var det en vara som var på deras kampanj, så nog kan den sälja slut.

Blir bara knasigt när man fått ett OK på att man kan hämta sin vara, så kan den vara slutsåld i butik. You never know

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Har missat Webbis discord, där ledtråden (eller svaret?) på "lås upp en hemlig achivment" i Knighthood 2023 skulle framkomma.

Någon som vet?

Permalänk
Medlem

bara jag som nuförtiden får en massa achievements jag aldrig uppfyllt? (butiker jag inte handlat i, kampanjer jag inte handlat ifrån)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

bara jag som nuförtiden får en massa achievements jag aldrig uppfyllt? (butiker jag inte handlat i, kampanjer jag inte handlat ifrån)

Inget som jag kan se hos mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

bara jag som nuförtiden får en massa achievements jag aldrig uppfyllt? (butiker jag inte handlat i, kampanjer jag inte handlat ifrån)

Jag har fått achievements för butikköp när jag köpt en fyndvara online som har legat i den butiken.

Permalänk
Medlem

Känns som hela Achievement-grejen fullständigt spårat ur och enbart drivs för att dåren Gsmhacker och ett gäng till ska spendera så mycket pengar så möjligt hos Webhallen. Detta gäng borde stå för ett par % av hela deras omsättning.

Är det någon vara man inte får en achievement på idag om man köper?

Så länge man inte är intresserad av en hög procent på fyndvarurabatterna så känns medlemsystemet helt meningslöst.
Pris var det länge sedan Webhallen konkurrerade med även om det givetvis finns undantag och kampanjer.

Inte unikt för Webhallen men känslan är att det "alltid" pågår någon rea men otroligt sällan man hittar något av intresse eller prisvärt på dessa. Samma gamla skräp återkommer, gång på gång.

Jag tror Komplett-gruppen kommer lägga ner butikerna helt. B&M e-handel är dödare än döden, kan inte vara många butiker som går med vinst och med Sverige på väg in i en viss lågkonjunktur och recession, ja.

Tack och hej, it was a good run!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Känns som hela Achievement-grejen fullständigt spårat ur och enbart drivs för att dåren Gsmhacker och ett gäng till ska spendera pengar så mycket pengar så möjligt hos Webhallen. Detta gäng borde stå för ett par % av hela deras omsättning.

Är det någon vara man inte får en achievement på idag om man köper?

Så länge man inte är intresserad av en hög procent på fyndvarurabatterna så känns medlemsystemet helt meningslöst.
Pris var det länge sedan Webhallen konkurrerade med även om det givetvis finns undantag och kampanjer.

Inte unikt för Webhallen men känslan är att det "alltid" pågår någon rea men otroligt sällan man hittar något av intresse eller prisvärt på dessa. Samma gamla skräp återkommer, gång på gång.

Jag tror Komplett-gruppen kommer lägga ner butikerna helt. B&M e-handel är dödare än döden, kan inte vara många butiker som går med vinst och med Sverige på väg in i en viss lågkonjunktur och recession, ja.

Tack och hej, it was a good run!

Enda anledningen till att jag levlade upp på Webhallen var för VIP-köerna.
Nu när det är borta har jag noll intresse.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

bara jag som nuförtiden får en massa achievements jag aldrig uppfyllt? (butiker jag inte handlat i, kampanjer jag inte handlat ifrån)

Jag har också fått några sådana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

bara jag som nuförtiden får en massa achievements jag aldrig uppfyllt? (butiker jag inte handlat i, kampanjer jag inte handlat ifrån)

Skrivet av Jfin67:

Jag har också fått några sådana.

Butiker du inte har handlat i = innan det patchades så kunde man få butikscheevo för den butiken som skeppade din vara.

Kampanjer du inte handlat ifrån = då det inte går att trigga på kampanj så är det mer generella cheevos som triggar om du köper vad som helst under kampanjperioden.

Välkommen in i Discorden för fortsatta diskussioner

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gösen:

Har missat Webbis discord, där ledtråden (eller svaret?) på "lås upp en hemlig achivment" i Knighthood 2023 skulle framkomma.

Någon som vet?

Inget nytt om denna? Snart är året slut.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Inget nytt om denna? Snart är året slut.

Finns pinnat i "allmän-chat" på discord. Men ledtrådarna är två bilder på vattendrag. Har troligen något med streamhjälpen att göra kanske?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Finns pinnat i "allmän-chat" på discord. Men ledtrådarna är två bilder på vattendrag. Har troligen något med streamhjälpen att göra kanske?

Tack! Kikade bara Void eller Knighthood chattarna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av edson:

Så länge man inte är intresserad av en hög procent på fyndvarurabatterna så känns medlemsystemet helt meningslöst.

Fast det är ju exakt därför man levlar upp på Webhallen. Min VOID-rabatt på redan prisnedatta returvaror blir riktigt bra ibland, speciellt om det är fyndvara klass 2-3-4. Har ibland fått tag på saker så billigt att i princip skulle kunna sälja vidare på Tradera med vinst (inget jag gör dock, köper bara åt mig själv).

Det kan handla om ett X antal tusenlappar man sparar vid hög medlemsnivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon344829:

Fast det är ju exakt därför man levlar upp på Webhallen. Min VOID-rabatt på redan prisnedatta returvaror blir riktigt bra ibland, speciellt om det är fyndvara klass 2-3-4. Har ibland fått tag på saker så billigt att i princip skulle kunna sälja vidare på Tradera med vinst (inget jag gör dock, köper bara åt mig själv).

Det kan handla om ett X antal tusenlappar man sparar vid hög medlemsnivå.

Hör dig och instämmer delvis! Är själv "bara" Black och lär inte komma upp i Void någonsin då jag sällan köper något från Webhallen längre. Mest pga. att jag sällan hittar något till ett tillräckligt attraktivt pris som övriga ÅF inte kan matcha eller ligger lägre på.

Och för att komma upp i just VOID så har man generellt spenderat en ganska hyfsad "sudd" hos Webhallen om man nu inte grindat "Supply Drops" sedan starten Så ett litet Moment 22, iaf för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

En undran...

Hämtade en order igår, på Sveavägen.
Bokar på nätet, väljer butik och väljer att betala i butik.

Får mejl några timmar senare

"Din order är klar att hämtas".

När jag uppger ordernummer/telefonnummer så plockas min pryl ute i butik. Trodde att praxis att var produkten plockas undan när den är bokad? Eller tänker jag fel?

Det har hänt i alla fall 2 gånger, att jag bokat något i butik, sen när de går ut i butiken för att hämta den så finns den inte.
Nu senast i Liljeholmen, då hade den en stört med massa olika NinjaGo Lego. "Ja... de där saldona stämmer aldrig, det snattas jättemycket av dem".

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av edson:

Och för att komma upp i just VOID så har man generellt spenderat en ganska hyfsad "sudd" hos Webhallen

Vad fan är sudd, nåt Stockholms-slang?

Det är nog mer att jag varit medlem sen början på 2000-talet & var Black typ 2007. En stor del av allt jag köpt på Webbis är fyndvaror faktiskt, sen om man t.ex. planerar sitt nästa datorbygge till black weck när det brukar vara 4x XP får man ju ihop över tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon344829:

Vad fan är sudd, nåt Stockholms-slang?

Det är nog mer att jag varit medlem sen början på 2000-talet & var Black typ 2007. En stor del av allt jag köpt på Webbis är fyndvaror faktiskt, sen om man t.ex. planerar sitt nästa datorbygge till black weck när det brukar vara 4x XP får man ju ihop över tid.

Sudd = pengar

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Finns pinnat i "allmän-chat" på discord. Men ledtrådarna är två bilder på vattendrag. Har troligen något med streamhjälpen att göra kanske?

Denna verkar det vara: https://www.webhallen.com/se/product/366920-Donera-100-kr-til...

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att detta funkade för mig.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Rykte, Webhallen i Emporia Malmö stänger i januari 2024.

Är det någon som vet om detta stämmer?

Permalänk
Medlem

Har haft "Webhallen Knighthood 2022", dock inte sett röken av:

- "Ett par hemliga give-aways och unika erbjudanden under året"
- "En och annan tävling och överraskning under årets gång :)"

Jag har både epost och telefonnummer ifyllt på min profil...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Har haft "Webhallen Knighthood 2022", dock inte sett röken av:

- "Ett par hemliga give-aways och unika erbjudanden under året"
- "En och annan tävling och överraskning under årets gång :)"

Jag har både epost och telefonnummer ifyllt på min profil...

De har haft det på deras Discord i kanalen med Knighthood

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

De har haft det på deras Discord i kanalen med Knighthood

Behöver man göra något för att se den kanalen? Jag ser den nämligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Behöver man göra något för att se den kanalen? Jag ser den nämligen inte.

Ja, kika på roll-ansökning i Discord. Jag behövde ansöka en gång till för att Knighthood skulle låsas upp.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021