.se domän med mail och hemsida

Permalänk
Medlem

.se domän med mail och hemsida

Hade tänkt köpa en .se domänadress och lägga upp en hemsida+ett par maillådor. Någon som har koll på vilken sida som är att föredra för det?

Permalänk
Medlem

One.com

Det var väl de som ägde allt.

Permalänk
Medlem

Just nu har https://www.simply.com/se/ gratis .se domän när när du skaffar hosting.

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2, Corsair RM1000 1000W, Ryzen 9 3950X @ 3.49GHz, 32GB, MSI GTX 1080 Ti Sea Hawk X 11GB, 6TB HDD, 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanna:

Hade tänkt köpa en .se domänadress och lägga upp en hemsida+ett par maillådor. Någon som har koll på vilken sida som är att föredra för det?

https://internetstiftelsen.se/domaner/registrera-ett-domannam...
Finns många att välja på! > filtrera i listan.
t.e.x.

Hade jag varit i behov av en ny domänregistrator hade jag valt en av dom som är listade nedan.
egensajt.se | one.com | oderland.se | hostup.se | nmugroup.com < är alla rekommenderade!

Visa signatur

[ Custom Thermaltake Case ] [ ASUS Rog Strix Z790-E Gaming Wifi ] [ Intel Core i9 14900KS ]
[ G.Skill Trident Z5 7200Mhz 32GB DDR5 ] [ Lian Li Galahad II 360 Performance ]
[ Samsung 870 QVO MZ-77Q1T0BW 1TB ] [ Samsung 870 QVO 8TB MZ-77Q8T0BW ]
[ WD Black SN850X NVMe SSD 1TB ] [ ASUS TUF GeForce RTX 5090 32GB ] [ Dedikerad PhysX GPU Msi 3050 LP 6G OC ]
[ Seasonic Prime TX-1600 Nocua Edition 80 Plus Titanium ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanna:

Jag har mina domäner hos Gandi och även om det blev lite tumult kring företaget när de köptes upp av TWS i våras är jag nöjd med tjänsten. Har tidigare kört med Gandis gratis-mail (ingick tidigare 2x 3GB-konton) men har bytt till Fast Mail som verkar vara den bästa aktören på marknaden (om man vill hålla sig borta från Outlook och GMail).

När det kommer till att hosta en hemsida gillar jag Squarespace. Det är verkligen så enkelt som alla YouTube- och Podcast-reklamer säger. För egen del hostar jag själv, men det är bökigt att hålla allting uppdaterat, så har man inte intresset av att leka webadmin är Squarespace lätt värt det.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanna:

Jag kör idag med Simply: https://www.simply.com/en/ och det fungerar väldigt bra, betalar idag för deras hosting men funderar på att flytta över det till M365 istället, lite dyrare men jag har mer kontroll över allt där. För mig kostar det 186kr/år för domänen och 84kr/mån för själva hostingpaketet (Då ingår fria mailboxar med 2GB/mail) så det är egentligen ingen farlig kostnad och M365 skulle egentligen bli mkt dyrare.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz