Vad har ni för sidoinkomster?

Permalänk
Skrivet av Rebben:

Aktier och kattuppfödning. Varje kull ger 65-70k i snitt.

Efter alla utgifter?
Vi har kört en hel del djur men när man börjar stämma av mot alla kostnader med avel, vetrinär osv så var det inte några jättesummor kvar. Nu kanske katter är enklare och lite mer självgående. Men visst, en trevlig coon kostar sin slant

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mammabrada:

Hur många visningar har du per dag ungefär? 10x fler än din dagliga inkomst? Dvs, 1.500-2.000 besökare per dag? Är det till din site, eller till dina appar?

hm kör adsense på affiliatesidan, den ger väl kanske 30-50 kr per dag.
Den har inte alls många visningar. 150-200 besök per dag kanske.

Resten av intäkterna kommer från annonser i mina appar(google admob).
där hade jag igår 198 klicks igår och 2348 ad requests.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Tjänar ganska bra som det är på mitt "vanliga jobb" så är inte i behov av mer, men för att hålla mig sysselsatt handlar jag med aktier, virtuella varor, har även en EF som säljer mindre partier från konkursbolag osv direkt till slutkonsument.

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Bästa bisysslan i denna tråd, det här behöver flera ta efter och lära sig av.
Det finns så många där ute som sitter helt ensamma och isolerade, utan några vänner alls. Det räcker ofta med att bjuda hem personen på lite mat eller gå på fiket, prata i nån timme, se en film tillsammans, ta en sväng med bilen, lägga pussel tillsammans, besöka muséet, kanske hjälpa till att fixa saker som bank-id eller fylla i nån blankett som kan vara oerhört krångligt för den som inte vet hur man gör, men det räcker oftast med att bara finnas där för att bryta ensamheten. Så lite kan göra så mycket för personer som sitter helt ensamma och saknar förmåga att själva ordna ett eget kontaktnät. Det handlar sällan om gravt förståndshandikappade eller så, de flesta ser ut och fungerar som vem som helst, de har bara inte den sociala förmågan.

+1

Jag var kontaktperson i ett par år. En tonåring som hade det tufft i skolan och som hade det lite stökigt i livet generellt.
Vi klickade verkligen! Vi gjorde mycket olika aktiviteter. En del som han valde, en del som jag valde. Men vi tränade, lagade mat, vandrade i skogen, jag följde med på några fotbollsträningar och annat. Han var intresserad av film, vilket vi fördjupade oss i. Och han fick verkligen upp ögonen för matlagning i och med att vi träffades och lagade mat. Väldigt givande, ibland emotionellt krävande, mycket roligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ischy:

+1

Jag var kontaktperson i ett par år. En tonåring som hade det tufft i skolan och som hade det lite stökigt i livet generellt.
Vi klickade verkligen! Vi gjorde mycket olika aktiviteter. En del som han valde, en del som jag valde. Men vi tränade, lagade mat, vandrade i skogen, jag följde med på några fotbollsträningar och annat. Han var intresserad av film, vilket vi fördjupade oss i. Och han fick verkligen upp ögonen för matlagning i och med att vi träffades och lagade mat. Väldigt givande, ibland emotionellt krävande, mycket roligt!

Mäktigt! Vart i livet är den personen nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Well, handlar ju lite om risktagningen också.. Aktivt förvaltade fonder ska fortfarande i regel ha extremt låg risk, vilket leder till lägre avkastning. Som privatperson kanske du dock kan tänka dig högre risk och fördela ditt kapital på 10-15 olika värdepapper istället.

För att ta ett exempel så avkastar Investor betydligt bättre i snitt än indexfonderna. Så iaf statisktisk skulle det vara bättre att enbart köpa Investor för pengarna än en indexfond. (högre risk dock)

Absolut. Visst är det så. Handlar mycket om intresse också.

Om du köper enstaka aktier så "satsar" du dina pengar på enstaka företag. Om du köper en så bred indexfond som möjligt kan man säga att man "satsar" på "hela mänskligheten" istället. Jag tror att det är bättre över lång tid.

Det är väldigt personligt. Jag gillar inte känslan av att det går upp och ner mycket, att logga in flera gånger om dagen och titta på det osv. Att handla med aktier direkt och försöka göra "scoops", är lite mer som gambling. Mitt sparande är långsiktigt så majoriteten av mina investeringar månadssparas in i indexfonder och ligger där utan att jag knappt ens tittar på dem och rör inte dem.

Permalänk
Medlem

Influencer på sociala medier med eget AB 🥳 Tyvärr inget teknikrelaterat..

Permalänk
Medlem

Två heltidsjobb.. nä skoja bara.. tre

Permalänk
Medlem

Fotograferar lite sidan om mitt vanliga jobb. För det mesta blir det att jag täcker diverse sportevenemang men lite då och då blir det även familj/par-fotografering. Det är en gammal hobby som har växt de senaste 2 åren till en sidobusiness.
Blir inga miljoner av detta men men oftast ingår resor, hotell och middagar samt att det blir lite över på sista raden till att köpa nya objektiv och diverse tillbehör.
Ser det mer som att jag får betalt för att hålla på med min hobby och lite då och då får jag även resor bort en helg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånegrabb90:

Håller på lite med aktier och fonder det är ett jäkla mycket att snöa ner sig i om man vill men kul om man har intresse som jag fått senaste åren. Så har väl fått in lite extra inkomster där men tanken är ju att investera till framtiden så man kan jobba mycket mindre när man blir äldre.

Börja med att gå in på Pensionsmyndigheten och se över din pension (byt fonder), om du inte redan gjort det.😉 Finns rejält med pengar att tjäna tills man pensionerar sig.

Permalänk

Köper/Säljer CS2 Skins och har gjort det sedan 2014. Köper billigt säljer dyrARE

Samt pysslar lite med Aktier/Krypto

Visa signatur

MSI 4070 Ti Ventus 3 OC | i7 13700F | 64GB DDR5 5600Mhz XMP profile 1 | 1440p Samsung G5 Odyssey |
OBS! -Stavar ofta fel men med glimten i ögat-

Permalänk
Skrivet av AllMessedUp:

Resten av intäkterna kommer från annonser i mina appar(google admob).
där hade jag igår 198 klicks igår och 2348 ad requests.

Intressant! Får du mest betalt per click, eller per ad request? Vad är intäkten för varje?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mammabrada:

Intressant! Får du mest betalt per click, eller per ad request? Vad är intäkten för varje?

Typ inget per request, eller visning. 99 % genom klick!

Vad jag får betalt per klick beror på vad företag som annonserar via google ads är villig att betala.
T.ex. kan ett företag som använder google ads sätta vad dom max är villiga att betala för ett klick.
Annonsören anger även vilka/vem annonsen skall visas för, detta med hjälp av keywords / sökord.

Andra företag som vill annonsera en liknande annons med samma eller liknande keywords eller sökord, kanske sätter ett högre bud(villig att betala mer per klick).

Då kommer det företaget som betalat mest, att visas oftare men till ett högre pris / klick, vilket också ger mer pengar till mig när annonsen visas i mina appar eller på sidan.

Är t.ex. ett företag ensam att annonsera om en unik produkt som ingen annan har så kommer dom undan billigt & jag tjänar ingenting per klick. Kanske 1 krona.

Är det dock massor av företag som annonserar om liknande produkter så konkurrerar dom om vem som skall få synas. Den som betalar mest syns oftast. Och ger då mig som visar annonsen mer pengar. Ibland kan jag få upp till 30 kronor för ett klick.

Vilka annonser som visas just för dig i mina appar beror 1% på mig, och 99 % på vad Google har för information om dig.
(din sökhistorik osv osv som Google samlat på sig). Sedan matchar dom detta med annonser som dom tror tilltalar dig)

Så vad jag tjänar per klick beror mest på användarens intressen.

Svårt att förklara bra, men du kanske fattar!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Jobbar även primärt mot kultursektorn inom folkbildningen (eller vad som finns kvar av den nu efter reformer av sittande regering..) på mitt vanliga lönearbete.

Men har numer även enskild firma för en del uppdrag, i huvudsak som DJ och arrangör/koordinator av diverse evenemang och upptåg. Inga stora summor, men jag gör det mest för att det är kul osv. Än så länge har jag inte tagit ut någon lön utan köpt lite grejer och tjänster som går att koppla till det jag gör i firman.

Har väl fakturerat ca 16000kr ex moms för 2023. Förväntar mig något liknande för 2024 även om jag tror och hoppas det kanske kommer in lite mer. Men det är tufft att ens tjäna pengar öht i kulturbranschen om du inte är på "högsta nivåerna" i branschen så jag är väl hyfsat nöjd. Stort glapp på inkomstsidan mellan de som livnär sig helt på det och de som inte gör det.

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Core i5 13600K @5,3GHz(P-core) @4.0Ghz (E-core) | Kylning: Corsair Hydro H100x | Minne: G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL40 | GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix | Lagring: 2x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB (Read: 7000MB/s - Write: 6000MB/s) | Chassi: Corsair 4000D Airflow | Nätagg: Corsair RM850e 850W (Gold)

Tillbehör: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS (@ 1440p 165hz) | Microsoft intellimouse 3.0 | Tangentbord: Zon Keyboard1 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Efter alla utgifter?
Vi har kört en hel del djur men när man börjar stämma av mot alla kostnader med avel, vetrinär osv så var det inte några jättesummor kvar. Nu kanske katter är enklare och lite mer självgående. Men visst, en trevlig coon kostar sin slant

Jao, jag får runt 18-20k per kattunge och har kanske 2500-3500 i utgifter per styck.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Jao, jag får runt 18-20k per kattunge och har kanske 2500-3500 i utgifter per styck.

Förstår inte hur såna här inkomster går ihop. Vill inte alla människor i hela världen syssla med det så att nettoinkomsten borde gå ner till +/- 0 ganska snart? Att få katter att föröka sig brukar ju inte vara så svårt direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Förstår inte hur såna här inkomster går ihop. Vill inte alla människor i hela världen syssla med det så att nettoinkomsten borde gå ner till +/- 0 ganska snart? Att få katter att föröka sig brukar ju inte vara så svårt direkt.

Visst är det mycket pengar men timlönen är rätt låg.
Om du skall göra det med någon typ av etik och gott samvete så blir du hemmabunden i 3 månader varje gång en kull kommer. Visst du kan jobba men du måste vara hemma i princip all övrig tid för att ge dem regelbundna måltider, hålla koll ifall de blir sjuka och lära dem att bli sociala och sånt. Sist blev vi tvungna att vara hemma hela sommarsemestern, som tur var regnade det ju mest.

Du skall även göra reklam för din verksamhet, driva webbsidor, posta bilder och filmer konstant för att blidka kunder och försöka hitta fler kunder. Blir inte katterna sålda innan tidigaste leveransdatum så blir det mycket svårare att hitta nya hem till dem.
En måste också vara beredd på att varje eventuell köpare vill göra minst 1 besök från alla möjliga olika delar av landet. En seriös uppfödare lovar inte bort en katt utan att personligen ha träffat den eventuella köparen först men de flesta vill göra flera besök.
Det är rätt mycket jobb och många vakna nätter när små katter inte förstår att natten är sovtid. Det är som att ha 2 heltidsjobb under kattungetiden, varje gång sista kattungen lämnar är det ett sånt underbart lugn.

Hela rörelsen hänger på att ha ett gott rykte och i raskattsringarna känner de flesta varandra så det blir en hel del politik inblandat.
En går på kurser om tex genetik, uppfödning, och sjukdomar för att ta olika uppfödarcertifieringar. Många kuskar runt på utställningar runt om i landet och i andra länder för att lyfta statusen på sin uppfödning genom bra utställningsresultat.

Bara att hitta någon att köpa en fertil honkatt av kan ta lång tid innan en fått upp sitt rykte.
Första fertila honkatten är ett moment 22, ingen vill sälja en fertil hona till någon som inte är etablerad, så den som vill etablera sig kan inte få tag i fertila honor att etablera sig med.

De som inte sköter sig blir snabbt av med tillgången till avelshanar. Missköter en sig mycket så får en inga stamtavlor utfärdade av riksförbundet och då går värdet ner till bondkatt.
Sen skall vi inte glömma att det är riskfyllt med uppfödning och en dålig förlossning snabbt kan äta upp hela vinsten plus lite till om en veterinär behöver kopplas in.

Så nej det är inte bara att stoppa ihop katter så de får ungar, det är mycket jobb runtomkring. Gör du inte jobbet så kommer du bli kortvarig.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk

Började sen 2 månader tilbaka som egenkonsult med eget aktiebolag. Vid sidan av mitt heltidsjobb som också är IT-konsult fast via en större konsultfirma. Har sofar fakturerat 90k på två månader. Får se hur länge det håller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Visst är det mycket pengar men timlönen är rätt låg.
Om du skall göra det med någon typ av etik och gott samvete så blir du hemmabunden i 3 månader varje gång en kull kommer. Visst du kan jobba men du måste vara hemma i princip all övrig tid för att ge dem regelbundna måltider, hålla koll ifall de blir sjuka och lära dem att bli sociala och sånt. Sist blev vi tvungna att vara hemma hela sommarsemestern, som tur var regnade det ju mest.

Du skall även göra reklam för din verksamhet, driva webbsidor, posta bilder och filmer konstant för att blidka kunder och försöka hitta fler kunder. Blir inte katterna sålda innan tidigaste leveransdatum så blir det mycket svårare att hitta nya hem till dem.
En måste också vara beredd på att varje eventuell köpare vill göra minst 1 besök från alla möjliga olika delar av landet. En seriös uppfödare lovar inte bort en katt utan att personligen ha träffat den eventuella köparen först men de flesta vill göra flera besök.
Det är rätt mycket jobb och många vakna nätter när små katter inte förstår att natten är sovtid. Det är som att ha 2 heltidsjobb under kattungetiden, varje gång sista kattungen lämnar är det ett sånt underbart lugn.

Hela rörelsen hänger på att ha ett gott rykte och i raskattsringarna känner de flesta varandra så det blir en hel del politik inblandat.
En går på kurser om tex genetik, uppfödning, och sjukdomar för att ta olika uppfödarcertifieringar. Många kuskar runt på utställningar runt om i landet och i andra länder för att lyfta statusen på sin uppfödning genom bra utställningsresultat.

Bara att hitta någon att köpa en fertil honkatt av kan ta lång tid innan en fått upp sitt rykte.
Första fertila honkatten är ett moment 22, ingen vill sälja en fertil hona till någon som inte är etablerad, så den som vill etablera sig kan inte få tag i fertila honor att etablera sig med.

De som inte sköter sig blir snabbt av med tillgången till avelshanar. Missköter en sig mycket så får en inga stamtavlor utfärdade av riksförbundet och då går värdet ner till bondkatt.
Sen skall vi inte glömma att det är riskfyllt med uppfödning och en dålig förlossning snabbt kan äta upp hela vinsten plus lite till om en veterinär behöver kopplas in.

Så nej det är inte bara att stoppa ihop katter så de får ungar, det är mycket jobb runtomkring. Gör du inte jobbet så kommer du bli kortvarig.

Kan bara hålla med. Köpte vår nya kattunge med leverans 28 December. Uppfödaren är väldigt seriös och gör allt det där du listat. Dock kör den uppfödaren med flera foderhonor och foderhanar så det blir ju inte alltid att hon har kattungarna hemma även om hon har hemma också stundvis vad jag förstått.

Rasen vi köpte (Ragdoll) ligger ju en bra bit under det du nämnde och vi fick ge 10k med krav på kastrering. Men allting var smidigt och allt som behövdes göras var korrekt. Stamtavla i Sverak, sprutor, chippning osv. Bakgrundskontroll med sjukdomar etc.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Kan bara hålla med. Köpte vår nya kattunge med leverans 28 December. Uppfödaren är väldigt seriös och gör allt det där du listat. Dock kör den uppfödaren med flera foderhonor och foderhanar så det blir ju inte alltid att hon har kattungarna hemma även om hon har hemma också stundvis vad jag förstått.

Rasen vi köpte (Ragdoll) ligger ju en bra bit under det du nämnde och vi fick ge 10k med krav på kastrering. Men allting var smidigt och allt som behövdes göras var korrekt. Stamtavla i Sverak, sprutor, chippning osv. Bakgrundskontroll med sjukdomar etc.

Jo fodervärdar är ett sätt att utöka verksamheten men jag gör det inte för pengarna utan jag gör det för att jag tycker det är roligt, pengarna är en bonus. Det gäller bara att ha ordentligt med pengar undanstoppat för oförutsedda utgifter, själv har jag en katt-akut-fond som jag lägger pengar i varje månad så jag inte står med mössan i hand om/när veterinärkostnaderna trillar in.
Föder man upp 3 eller fler kullar per år måste man registrera sig som yrkesmässig uppfödare och söka tillstånd hos jordbruksverket för att undvika brott mot djurskyddslagen, det är en hobby för mig och det är nog med pappersarbete redan som det är så jag håller mig till max 2 kullar per år..

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Jo fodervärdar är ett sätt att utöka verksamheten men jag gör det inte för pengarna utan jag gör det för att jag tycker det är roligt, pengarna är en bonus. Det gäller bara att ha ordentligt med pengar undanstoppat för oförutsedda utgifter, själv har jag en katt-akut-fond som jag lägger pengar i varje månad så jag inte står med mössan i hand om/när veterinärkostnaderna trillar in.
Föder man upp 3 eller fler kullar per år måste man registrera sig som yrkesmässig uppfödare och söka tillstånd hos jordbruksverket för att undvika brott mot djurskyddslagen, det är en hobby för mig och det är nog med pappersarbete redan som det är så jag håller mig till max 2 kullar per år..

Plus att det även kan gå snett. Min mamma födde upp raskatter där en hel kull dog, och då står man där med enbart utgifter.

Permalänk
Medlem

Extraknäcker som ljudtekniker på sommarkvällarna på Fredriksdalsteatern i Helsingborg, och har gjort det i 19 år (minus 2 pga pandemin). Förra sommaren var Eva Rydbergs sista sommar där, men jag följer med henne Sundspärlan där hon kommer husera framöver. Har även kört ljud och ljus på diverse sporadiska events.

Visa signatur

Smarthemsystem: Home Assistant OS (Supervised) | Körs på: Intel NUC med Proxmox VE
Zigbee: Sonoff ZBDongle-P + Zigbee2MQTT
Fast belysning: Plejd & Shelly
Övrig belysning: Philips Hue, IKEA Trådfri
Nätverk: UniFi (UDR + 2st AC-LR)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Visst är det mycket pengar men timlönen är rätt låg.
Om du skall göra det med någon typ av etik och gott samvete så blir du hemmabunden i 3 månader varje gång en kull kommer. Visst du kan jobba men du måste vara hemma i princip all övrig tid för att ge dem regelbundna måltider, hålla koll ifall de blir sjuka och lära dem att bli sociala och sånt. Sist blev vi tvungna att vara hemma hela sommarsemestern, som tur var regnade det ju mest.

Du skall även göra reklam för din verksamhet, driva webbsidor, posta bilder och filmer konstant för att blidka kunder och försöka hitta fler kunder. Blir inte katterna sålda innan tidigaste leveransdatum så blir det mycket svårare att hitta nya hem till dem.
En måste också vara beredd på att varje eventuell köpare vill göra minst 1 besök från alla möjliga olika delar av landet. En seriös uppfödare lovar inte bort en katt utan att personligen ha träffat den eventuella köparen först men de flesta vill göra flera besök.
Det är rätt mycket jobb och många vakna nätter när små katter inte förstår att natten är sovtid. Det är som att ha 2 heltidsjobb under kattungetiden, varje gång sista kattungen lämnar är det ett sånt underbart lugn.

Hela rörelsen hänger på att ha ett gott rykte och i raskattsringarna känner de flesta varandra så det blir en hel del politik inblandat.
En går på kurser om tex genetik, uppfödning, och sjukdomar för att ta olika uppfödarcertifieringar. Många kuskar runt på utställningar runt om i landet och i andra länder för att lyfta statusen på sin uppfödning genom bra utställningsresultat.

Bara att hitta någon att köpa en fertil honkatt av kan ta lång tid innan en fått upp sitt rykte.
Första fertila honkatten är ett moment 22, ingen vill sälja en fertil hona till någon som inte är etablerad, så den som vill etablera sig kan inte få tag i fertila honor att etablera sig med.

De som inte sköter sig blir snabbt av med tillgången till avelshanar. Missköter en sig mycket så får en inga stamtavlor utfärdade av riksförbundet och då går värdet ner till bondkatt.
Sen skall vi inte glömma att det är riskfyllt med uppfödning och en dålig förlossning snabbt kan äta upp hela vinsten plus lite till om en veterinär behöver kopplas in.

Så nej det är inte bara att stoppa ihop katter så de får ungar, det är mycket jobb runtomkring. Gör du inte jobbet så kommer du bli kortvarig.

Har själv katter och aldrig tänkt tanken allt arbete som ligger bakom. Dock vanlig bonn katter. Är det typ ras katter ni föder upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Har själv katter och aldrig tänkt tanken allt arbete som ligger bakom. Dock vanlig bonn katter. Är det typ ras katter ni föder upp?

Ja precis, det är raskatter. Bondkatter bör ej födas upp då många inte bryr sig om att kastrera dem så att katthemmen redan är överfulla.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Skrivet av trudelutt:

Ni har inte övervägt att göra några räder i England eller liknande? Det borde kunna dra in mer deg tycker jag. Plus att det är ett bra sätt att hitta en fru.

Funderade på det men så kom Brexit, och nu så får man skatta på allt man tar hem då de icke är EU land

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Ja precis, det är raskatter. Bondkatter bör ej födas upp då många inte bryr sig om att kastrera dem så att katthemmen redan är överfulla.

Sant, våra är dock kastrerade. Är det första på listan, desutom, vem vill ha katter som löper? Extremt enerverande.😜

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

Influencer på sociala medier med eget AB 🥳 Tyvärr inget teknikrelaterat..

Är det svårt att komma in i den branschen på den nivån att man kan tjäna något på det?

Man ser ju många kända och rika influencers på sociala medier, Youtube och på TV. Men jag tänker att det är typ lika lätt att satsa på som att bli Hollywood skådis eller fotbollsspelare i Manchester. Eller är jag fel ute?

Permalänk
Medlem

Extrainkomst? Typ panta menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Som man eller kvinna?

Tänkte ställa samma fråga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Många här i tråden har stort som litet sidoinkomst. En dum fråga kanske men finns alltid någon godhjärtad här som kan svara. Har ni tips på en som har hela dagarna fria som kan tjäna extra slant?

Vill AllMessedUp svara om det går att tjäna pengar på det du gör?