Permalänk

Usb tvspel

Hej.

Är det någon som vet om det finns usb sticka med tillexempel ps4 spel på? Hittar bara usb med 80 oxh 90 tals spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600
32,0GB Dual-Channel Unknown (16-17-17-36)3000mhz
B450 AORUS M (AM4)
NVIDIA GeForce RTX 2060 6gb
223GB KINGSTON SA1000M8240G (SATA-2 (SSD))

Permalänk
Medlem

Lär vara rejält olagligt och får därmed inte diskuteras på detta forum

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Skrivet av FX9:

Lär vara rejält olagligt och får därmed inte diskuteras på detta forum

Va? Olagligt? Finns på fyndiq o köpa usb aticka med 500spel el mer. Men det ör 80 o 90 tals spel.
Jag undrar bara om det inte finns med nyare spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600
B450 AORUS M (AM4)

Permalänk
Skrivet av juniormannen80:

Va? Olagligt? Finns på fyndiq o köpa usb aticka med 500spel el mer. Men det ör 80 o 90 tals spel.

Tänker att i regel innehåller dem endast titlar som har hunnit blivit så gamla att de tappat sin copyright. Sen att det krävs annan typ av hårdvara för modernare spel är en annan femma.

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

Nej du kommer inte hitta en usb sticka med PS4 spel. Vill du emulera spel så sök lite på youtube, så kommer du få en uppfattning om vilka spel man kan emulera.

Permalänk
Skrivet av fritiofsson:

Nej du kommer inte hitta en usb sticka med PS4 spel. Vill du emulera spel så sök lite på youtube, så kommer du få en uppfattning om vilka spel man kan emulera.

Okej. Då är jag med. Tack 👍

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600
B450 AORUS M (AM4)

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniormannen80:

Även de äldre spelen är oftast illegala kopior, någon äger fortfarande rättigheterna. Sedan vill det ju förstås till att den som äger rättigheterna känner till sitt ägande - inte alltid helt självklart efter 30 års uppköp, ägarbyten, osv - och beivrar det för att det ska bli problem för säljaren. Sannolikt har väl inte de spelen tillräckligt stort kommersiellt värde för att det ska vara värt besväret att processa i särskilt många fall heller.

PS4-spel är fortfarande tillräckligt närliggande i tid för att rättighetsinnehavarna ska ha full koll att de äger rättigheterna och försvara dem. Det ser dessutom väldigt illa ut gentemot aktieägarna om ägaren inte försvarar sina intressen.

Dessutom tar PS4-spel väldigt mycket plats. Det blir väl typ en sticka med ett par-tre spel i bästa fall, inte särskilt imponerande.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Det var populärt för något år sedan med minivarianter av populära konsoller, t.ex. PlayStation Classic och NES/SNES Classic. Detta var alltså officiella konsoller med inbyggda spel som t.ex. Sony och Nintendo själva släppte, men det verkar som att de flesta utgått nu och inte längre säljs.

Det som säljs på t.ex. Fyndiq verkar dock bara vara de gamla vanliga "500-in-1"-spelen. Det brukar vara en blandning av t.ex. emulerade NES-spel (vilket som sagt är olagligt), dåliga kopior, och ofta många dubletter. Huruvida såna ens får säljas i Sverige är nog högst tveksamt, men Fyndiq är ju mycket dropshipping från Kina och säljare som inte bryr sig nämnvärt om sånt.