Support med Shortcuts/Genvägar

Permalänk
Medlem

Support med Shortcuts/Genvägar

Hej!

Jag är tillbaka till IOS efter ett gäng år med Android. Appen "Genvägar" ser ut att kunna göra en del men jag får det inte riktigt att fungera som jag vill. Det kanske inte ens är möjligt men vi provar:

Denna genväg är tänkt att aktiveras när jag kommer fram till ett visst ställe.

1. Genvägen ska presentera ej klarmarkerade saker från påminnelselistan "Påminnelser".

2. Jag vill därefter välja vilken av dessa "Påminnelser" som jag har utfört.

3. De valda "Påminnelserna" ska därefter klarmarkeras.

Allting fungerar fram till sista steget. Där kan jag bara välja en av de tre alternativen som jag valde i steget innan. De valda alternativet klarmarkeras. Jag vill dock att alla markerade alternativ ska klarmarkeras utan det extra steget.

Är det möjligt? Någon som har en idé?

/Robin

Permalänk
Medlem

Prova flytta "Ställ in" in i en for loop ("Upprepa med varje")

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyclaw:

Prova flytta "Ställ in" in i en for loop ("Upprepa med varje")

Ja, du tänker typ så här? Har provat med alla olika kombinationer men rutan "Välj ett objekt" visas oavsett vad jag gör.

Har försökt att koppla på variabler till "Välj från" men resultatet är det samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1ppo:

Ja, du tänker typ så här? Har provat med alla olika kombinationer men rutan "Välj ett objekt" visas oavsett vad jag gör.

<Uppladdad bildlänk>

Har försökt att koppla på variabler till "Välj från" men resultatet är det samma.

Nästan, du har missat att flytta in ”Ställ in” in i loopen:

Det fungerade för mig! Ser dock inte riktigt värdet i den här genvägen då jag nog hellre öppnar påminnelser-appen bara 😃 men du kanske ska ha den i någon automation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyclaw:

Nästan, du har missat att flytta in ”Ställ in” in i loopen:
<Uppladdad bildlänk>

Det fungerade för mig! Ser dock inte riktigt värdet i den här genvägen då jag nog hellre öppnar påminnelser-appen bara 😃 men du kanske ska ha den i någon automation

Du är gult värd! Fungerade klockrent. Precis, tanken är att ha det i en automation, igentligen dela upp dessa.

Få listan när jag är på affären och markera vad som är handlat när jag ska betala. Men då ska jag försöka dela upp hanteringen med lite variabler, ska nog gå bra.

Åter igen, stort tack!